Dochter moet woning verlaten van haar vriend.

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

Dochter moet woning verlaten van haar vriend.

#1 , 20 apr 2016 20:11

Hallo,

Mijn dochter en haar vriend huren een woning, al 3 jaar, en hebben een kleintje.
Haar vriend en zij maakten veel ruzie, besluit uit elkaar gaan.
Maar ze mag blijven tot ze iets anders heeft, ( hij wil niet verhuizen, zij moet buiten)
Hij eist ook het kind. Achter mijn dochter haar rug heeft hij een nieuw huurcontract met de huisbaas getekend ( met een list) Mijn dochter heeft iets getekend met hem dat ze zich uitschrijft of zo een verhaal....

Hij wil het kind bij hem houden voor zijn uitkering , moet ook vermelden dat hij elke dag Cannabis rookt.
En nu komt het, slaande ruzie, ze wil dat hij buiten rookt en patat, zo agressief als hij is stampt hij haar buiten.
Ze komt nu natuurlijk terug naar huis wonen.
Ik ben doodongerust voor mijn kleinkind, loop op de muren, kleintje zal geen eten hebben, niet gewassen worden enz....

Wat moet ik nu doen? Politie verwittigen dat ze eens langsgaan, hoe het met mijn kleinkind gaat?

Heb ik rechten als grootouder, straks neemt de grootvader haar mee, en het is nu niet echt koekebak tussen ons, we zijn al jaren gescheiden, en hij is eveneens een zeer agressieve man.

Zucht zucht, als iemand wat raad kan geven, bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38617

#2 , 20 apr 2016 21:13

Uw dochter kan best naar de dienst SLAchtofferZOrg of slachtofferbejegening van de lokale politiezone gaan.
De vriend kan haar daar zomaar niet buitenzetten want ze woont daar.

Een nieuw contract terwijl het oude nog loopt???? zal problemen geven bij de vrederechter ...als uw dochter een kopie heeft of als het geregistreerd is.
Ga direct na op dienst registratie of er een exemplaar geregistreerd werd.
Is het contract van korte duur of van 9 jaar (3-6-9)
Uw dochter heeft contract dus blijkbaar mee ondertekend ... wie heeft waarborg betaald op wiens naam staat waarborg?

Wie het kind mag bijhouden is een zaak voor de rechtbank ( familierechtbank) als de ouders geen akkoord hebben.
Gezagsco-ouderschap is er zo wie zo.

Cannabisgebruik terwijl er minderjarigen in huis zijn is contraproductief en een reden om het kind daar zeker niet te laten.
Staan straffen op en er zal door parket /rechtbank zeker actie worden genomen daarom mijn eerste lijn.

Indien er accuut gevaar is bel 101. Politie kan dan ineens het nodige doen zeker als er nog drugs in huis liggen.

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

#3 , 20 apr 2016 23:30

Bedankt voor uw antwoord.

Hij is haar voorgeweest en heeft de politie laten komen en klacht slagen en verwondingen ingediend.

Mijn dochter is nu reeds verhoord, ze geloven haar niet, en wat gaat ge ons nog wijsmaken zeiden ze, ze staan totaal aan zijn kant, begrijpe wie begrijpen kan. Maar indien ze wil mag ze haar blauwe lip en plekken laten vastleggen door een huisarts.

Het gaat naar de procureur gaan nu. De balletjes zijn aan t rollen.
Er zal nogmaals eens een maleur moeten gebeuren eer ze het snappen.
Mijn dochter komt nu tijdelijk bij mij wonen, maar wil haar kindje week om week zien.
Hij zegt dat hij het kindje niet gaat meegeven.
Hij heeft geen inkomen (dop) de meubels zijn door mij gekocht en staan op mijn naam, dus ik ga het terughalen.
Hoe gaat hij in godsnaam alleen een kind opvoeden?
Kan ik als oma naar een dienst gaan?
Heb ik rechten? Kunnen we zijn bloed dwingen af te laten nemen voor bewijs cannabisgebruik?

Bedankt.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”