Triestig situatie

LBE
Topic Starter
Berichten: 4

Triestig situatie

#1 , 22 okt 2015 02:28

Hallo

Ik zal mijn situatie zo kort mogelijk proberen te schetsen.
Meer dan 1 jaar uiteen na feitelijke samenwoonst 1 dochter nu 6jaar.

Toen dochter net 4 jaar was heeft dochter mij gezegd dat papa haar onprettig aanraakt..Zij vond het niet leuk en wou dat het stopte..wij woonden nog samen maar hadden de beslissing al genomen om uiteen te gaan. (Vader was zeer agressief zowel verbaal als fysiek tov mij)

Na het verhaal was ik in schok en ben ik letterlijk weggelopen met dochter naar mijn familie. Ik had nog geen eigen woning. Pas maand later heb ik klacht ingediend omdat zij nog zo jong was en omdat zij naar mijn gevoel nog niet alles heeft verteld.

Vader was ondertussen een burgerlijke rechtszaak begonnen Ivm verblijfsregeling.

Na klacht bij naar mijn mening zeer partijdige onderzoeksrechter : buitenvervolging van ex net zoals door de raadkamer...motivatie : het is niet nodig naar de waarheid te zoeken. ( dochter heeft nochtans bevestigd tijdens video verhoor dat zij dat allemaal heeft verteld aan mij)

1ste vonnis Turnhout : ik schrijving burgerlijke stand bij vader en school bij vader. .verblijf en alle andere zaken latere datum. Niet uitvoerbaar bij voorraad

2 de vonnis kortgeding : kind blijft bij moeder
3 de vonnis kortgeding : kind blijft bij moeder
4 de vonnis familie rechtbank Gent: kind hoofdverblijf bij moeder; vader weekend om de 2 + maatschappelijk onderzoek
5 de vonnis: ex ging in beroep tegen vonnis Turnhout : hof van beroep antwerpen; kind moet naar de vader; vader krijgt hoofdverblijf; moeder weekend om de 2

Kind woont al 2 jaar ondertussen in Gent bij moeder gaat 2de jaar al naar school in Gent en moet naar vader verhuizen. .nieuwe school nieuwe leefomgeving. ..vader werkt in 2 ploegen moeder deeltijds

Motivering beslissing hof; moeder heeft misbruik verzonnen!!!
Beslissing raadkamer was er zelfs nog niet en tijdens de zitting zei de rechter tegen mij dat ik maar mijn mond moest houden....geen enkel bewijs van moeder opgenomen in het arrest...na
Helemaal niets!!

Kind heeft tegen meerdere mensen over het misbruik gesproken zoals bv de huisarts. .centrum kindermishandeling weet van heel de situatie. .

Vonnis gent en hof van beroep antwerpen met 1 maand verschil. ..

Ik ben radeloos en weiger mijn dochter mee te geven omdat zij bij haar vader in 2 jaar tijd 2x een weekend heeft doorgebracht en omdat hij haar de laatste keer terug bij hem in bed heeft gelegd waardoor dochter nu weigert bij papa te slapen. Zij heeft tijdens een gewone ziekte controle tegen huisarts gezegd dat zij bang is van hem en bij hem allen op bezoek wil maar wilt niet meer slapen.

Help wat kan ik doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 okt 2015 07:06

in principe kan maar 1 rechtbank zich bevoegd maken over een bepaalde situatie. Als beide reeksen vonnissen (1+5, 2-3-4) over hetzelfde gingen, zou een van de twee rechtbanken zich onbevoegd moeten verklaren. Wss zijn er dus andere aanklachten, waardoor dit wel kan.

Zonder de vonnissen te kunnen lezen zal er dus weinig advies kunnen gegeven worden, vrees ik. Indien je wenst kan je de vonnissen doormailen waarna ik alle naamsgegevens (papa, mama, kind) eruit filter en die hier online zet, zodat iedereen goed advies kan geven.

LBE
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 22 okt 2015 13:54

Alle vonnissen zijn in verband met verblijf. .zowel Gent als hof van beroep verklaren bevoegd te zijn.

Mijn ex heeft alles ingeleid.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”