ontgoochelde alleenstaande vader

andy.cappelle
Topic Starter
Berichten: 11

ontgoochelde alleenstaande vader

#1 , 19 feb 2015 22:31

Ik ben erg ontgoocheld in het rechtssysteem en vroeg mij af:
* Wat vertel je je raadsman het best?
- Zeg je dat je er alles voor over hebt, om de zaak te winnen (om je dochter terug te zien)? Je maakt hem duidelijk, dat je nog wel redelijk wat spaarcenten hebt, die je hiervoor veil hebt? Dan heb je heel veel kans, dat hij de zaak zo lang mogelijk laat aanslepen, zoveel mogelijk ruzie stookt, en al je centen aftrommelt, ipv een oplossing te zoeken?!?
- Of maak je hem duidelijk, dat je het niet zo breed hebt, en dat je hier liever toch niet bankroet uitkomt? Dan gaat hij geen enkele moeite doen, heeft nooit tijd om naar je vragen te luisteren, en verlies je de zaak al op voorhand?!?

* Kan je ooit de factuur van een raadsman betwisten?Mijn vorige advocaat stuurde mij maar gepeperde facturen, zonder ooit iets bereikt te hebben. Kan je dit ooit betwisten? Kan een advocaat zomaar aanrekenen wat hij wil? Volgens mij wel, want NIEMAND durft ooit tegen een advocaat te procederen...

* Kan er mij iemand uitleggen, hoe het komt dat ik al maanden mijn 2,5j oude dochter niet zie opgroeien (max 2 dagen / maand), en geen enkele advocaat of rechter daar iets aan doet? (Ik ben geen misdadiger of zo, wel een brave hardwerkende vader)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38751

#2 , 19 feb 2015 22:53

Is er een vonnis?
Wat staat er in que omgangsrecht standaard is co-verblijfsouderschap
Co-gezagsouderschap hebt u zo wie zo.

Is er ooit een sociaal onderzoek geweest?

Uiteraard kan u een factuur van een advocaat betwisten ... maar beter is op voorhand goede afspraken te maken.
Familierechtbank heeft als eerst een bemiddelingskamer.

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 5890,d.d24" onclick="window.open(this.href);return false;

andy.cappelle
Topic Starter
Berichten: 11

#3 , 22 feb 2015 19:28

Er is inderdaad inmiddels een vonnis. Na 3 maanden zonder dochter kwam die er eindelijk. In het vonnis staat, dat ik om de 14 dagen enkel de zaterdag van 9 - 18 u mijn dochter mag hebben.
Het is nu al bijna een jaar, dat ik mijn dochtertje maximum 2 dagen per maand zie. Ik eis ook co-ouderschap, maar daar komt niks van in huis. Tijdens kerst en nieuw, groot verlof,..heeft mijn dochtertje geen enkele nacht bij haar vader en grote zus mogen blijven slapen, ook al blijf ik daartoe aandringen!
Men vertelt mij alsmaar dat co-verblijfsouderschap de standaard is. Daar heb ik niks aan, want ik krijg het niet. Wil er dat iemand aan de rechter in Brugge vertellen in de plaats?
Als ik zowiezo co-gezagsouderschap heb, hoe komt het dan dat mijn dochter, tegen mijn wil in, en zonder mijn toestemming, sinds 3 januari naar de kleuterklas gaat, op 30 km van mijn woning?
Ik heb uiteindelijk een sociaal onderzoek gekregen. Sinds 3 februari ligt het verslag daarvan ter inzage op de rechtbank. Maar tot op vandaag, heeft mijn raadgever nog niet eens de tijd genomen om het te gaan inzien. En aanstaande dinsdag komt de zaak terug voor de familierechtbank...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38751

#4 , 22 feb 2015 19:36

Eens serieus aandringen bij advocaat of zeker al eens vragen waarom nog geen inzage.
Staat er een vakantieregeling in het vonnis??? zo niet loopt de 2 wekelijke bezoekregeling gewoon door.
Niets belet u na een vonnis in beroep te gaan.

defoo
Berichten: 171

#5 , 22 feb 2015 20:29

Ik heb ook dergelijke zaken meegemaakt (in kortgeding) maar de omgang werd geleidelijk aan uitgebreid tot een volwaardige 1/2 regeling (bij jeugdrechtbank). Uw advocaat dient er natuurlijk op te hameren dat u 1/2 regeling wenst....

stevedeclerck
Berichten: 42

#6 , 23 feb 2015 12:20

Met gepeperde facturen inderdaad al een negatieve ervaring gehad.

Enkele jaren geleden kleine zaak geopend voor onderhoudsgeld voor de kinderen die m'n ex maar niet wou verhogen op bepaalde leeftijd, zoals we overeengekomen waren.
Advocaat verzekerde dat het totaal geen probleem ging zijn. (Ik heb de indruk dat bepaalde advocaten beloftes doen waarvan ze op voorhand weten dat het toch niks wordt). Plots hoorde ik er niks meer van. Ik maar bellen en mailen. Ik kreeg haar niet meer aan de telefoon en mails werden niet meer beantwoord. Ik dacht, ok, er is zeker niks aan te doen. Indien het zo was kon ze dat toch wel gecommuniceerd hebben zeker ?? 1 jaar niks meer van gehoord en plots zat er een factuur in de bus van 430 euro voor "geleverde prestaties". Ik heb ze maar braafjes betaald met een pittige boodschap op de banktransfer. 'k Heb wel m'n les geleerd....

Terug naar “Echtscheiding”