veranderen naar buitengewoon onderwijs

JokeV
Topic Starter

veranderen naar buitengewoon onderwijs

#1 , 14 jan 2014 15:25

Mijn ex en ik zijn nu al meer dan een jaar uit elkaar. We hebben gekozen voor co-ouderschap.
We hebben een zoon die het moeilijk heeft in het gewoon onderwijs.
Hij heeft al een jaar gedubbeld. Op aanraden van het CLB en de school, zou het buitengewoon onderwijs beter voor hem zijn.
Ik ben daarmee akkoord, want ik wil m'n kind gelukkig zien. Dat is hij momenteel niet, hij ervaart enorm veel stress op school doordat hij merkt dat hij niet meekan.
Maar m'n ex wil dit niet. Integendeel, hij vindt vanalles uit om maar niet te moeten aanvaarden dat z'n kind naar het buitengewoon onderwijs moet. 'Het ligt aan de school, aan de juf, aan het feit dat hij al een jaar gedubbeld heeft, aan ikzelf,...'
Nochtans heeft hij de resultaten van de IQ-test en het rapport zwart op wit staan...
Wat kan ik doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002

#2 , 14 jan 2014 15:50

Als u nog goed genoeg overeenkomt met uw ex, is het misschien aangewezen om samen een opinie van een derde partij te vragen; als meerdere experts onafhankelijk van elkaar zeggen dat er iets aan de voortgangsresultaten van uw zoon schort, zal uw ex-man misschien tot inkeer komen. Allicht kan u daarvoor de juiste adressen bij het CLB krijgen. (ik ken een analoog geval)

j.demoor

#3 , 16 jan 2014 08:28

“Art.374... Bij gebreke van overeenstemming over de organisatie van de huisvesting van het kind, over de belangrijke beslissingen betreffende zijn gezondheid, zijn opvoeding, zijn opleiding en zijn ontspanning en over de godsdienstige of levensbeschouwelijke keuzes of wanneer deze overeenstemming strijdig lijkt met het belang van het kind, kan de bevoegde rechter de uitoefening van het ouderlijk gezag uitsluitend opdragen aan één van beide ouders. Hij kan eveneens bepalen welke beslissingen met betrekking tot de opvoeding alleen met instemming van beide ouders kunnen worden genomen...”(Burgerlijk Wetboek).

“Art.45.De zaak wordt bij de jeugdrechtbank aanhangig gemaakt : 1. in de aangelegenheden bedoeld in titel II, hoofdstuk II,(=Burgerrechtelijke bepalingen) van deze wet...bij een verzoekschrift ondertekend, al naar het geval door...de vader, de moeder...”(8 APRIL 1965. - Wet betreffende de jeugdbescherming...).Kopieer daartoe de tekst van art.1034ter Gerechtelijk Wetboek en gebruik deze als invulformulier,mits omzetting in briefvorm. U kan in PRINCIPE dit verzoekschrift indienen en de procedure afhandelen zonder advocaat.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”