volgt de voorzitter altijd het advies van het parket?

ThinkPink12
Topic Starter
Berichten: 73

volgt de voorzitter altijd het advies van het parket?

#1 , 06 nov 2013 12:14

Al 2 jaar zijn wij bezig om terug week/week regeling in te voegen voor onze dochter, die momenteel 2,5jaar is.

Moeder komt met het argument dat de leeftijd te jong is en dat er geen communicatie is tussen ons als ouders. Ik verzet hemel op aarde en heb al veel afspraken proberen maken bij het CAW, maar moeder stuurt telkens haar kat.

Nu zijn in beroep gegaan teen het vonnis van eerste aanleg, en hier was de voorzitter aan het twijfelen, maar het parket gaf een advies om alles te behouden zoals het nu is. Zal de rechter sowieso dat advies volgen, of is er nog een kans dat er toch een week/week regeling komt?

er is ook een sociaal onderzoek geweest waaruit blijkt dat er geen tegenindiciaties zijn voor een week/week, maar voorlopig omdat het kind te jong zou zijn een andere regeling moet zijn. Hiervoor hebben wij dus beroep aangetekend.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#2 , 06 nov 2013 13:05

Willen kinderen van 2 jaar geen schade ondervinden om zich veilig te kunnen hechten aan zijn/haar ouders dan zouden magistraten er zich beter van bewust kunnen zijn dat kinderen behoefte hebben aan een regeling die ervoor zorgt dat ze niet langer dan 2 dagen gescheiden te moeten leven van zijn/haar ouders. Met andere woorden zo begrijpt RR dat voor zover het hem hier toestaat even kijkt door een bril die "gezondheid" dan wel "gezondheidsprobleem" noemt. Wat ik hier lees is dat er conflict is tussen de ouders over hoe ze de zorg en opvoedingstaken van hun kind willen verdelen.
De rechter wordt geacht onpartijdig en onafhankelijk te zijn met andere woorden een advies is maar een advies. De griffier noteert dat advies lang niet altijd vb. omdat het advies 5 minuten lang is onderbouwd enz. enz.
Wat mij wel stoort is dat de procureur een bevoorrechte positie mag hebben van een rechter. Heb ooit zelf meegemaakt terwijl ik aan mijn pleidooi bezig was dat de substituut-procureur-generaal een papiertje doorschoof naar de rechter. Dat mag uiteraard niet en merk je hoe onafhankelijk en onpartijdig de rechter wel kan zijn. Kortom als ze beiden naar dezelfde privéfeestjes gaan ed. dan zegt dat ook wel iets over wat het belang van een advies van de pdk is.


RR

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”