inkopen huis nieuwe partner

elsje1975
Topic Starter
Berichten: 45

inkopen huis nieuwe partner

#1 , 08 sep 2013 11:59

Ik heb 1 kind, mijn partner 2 kinderen, uit vorig huwelijk.
Mijn partner is nog aan het scheiden.
Wij gaan in zijn huis wonen. De woning is nog niet oud, dus nog niet veel afbetaald. Ikzelf heb wel een redelijk bedrag dat ik in de woning kan steken om me in te kopen (circa 120.000) De woning is 450.00 euro waard.

Wij zouden allebei willen, dat we starten met een nieuwe lei.

Nu moet mijn ex zijn ex-vrouw nog wat geld (circa 30.000) hij heeft dat niet en ik vind dat stom dat hij daarvoor extra gaat lenen. Hoe kunnen we zorgen, dat een deel van mijn geld naar hem gaat om zijn ex uit te kopen, dat ieder zijn eigen kapitaal (spaargeld of afbetaald deel vd woning) netjes worden beschreven van voor ons samenwonen?
Tevens willen we dat de kinderen elk evenveel deel van een eventuele erfenis krijgen. Zijn kids 50% en mijn kind 50%.

Tevens zijn we allebei zelfstandig, ik eenmanszaak hij bvba. We gaan waarschijnlijk zamen in de toekomst een nieuw bedrijf opstarten. Maar dat is nog niet zeker.

We willen graag trouwen, zodat alles het beste wordt geregeld, maar we zullen in een overgangsperiode komen: tussen uitkopen van zijn ex-vrouw (met mijn centen) en effectief alles regelen in ons huwelijk.

Hoe doen we dit best, zodat mijn geld niet foetsjie raakt moest het mislopen met ons, wat ik niet verwacht uiteraard, maar you never know. Ik ben al eens stom geweest en veel van mijn zuuurverdiende centen kwijtgeraakt aan mijn ex...

Bedankt voor de tips

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden
Berichten: 2810

#2 , 09 sep 2013 00:15

Slechts 1 advies: elke eigen vermogen laten registreren alvorens enige beslissing te nemen.
Mocht het ooit mislopen, zijn dat immers de zaken die jij zal dienen te bewijzen, om je eigen vermogen te kunnen terugnemen.
Handige documenten voor Personenrecht

elsje1975
Topic Starter
Berichten: 45

#3 , 13 sep 2013 13:11

Dank u , mar hoe doe je dit? moet je dan veel kosten maken (notaris e.d.?)

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”