vereffening en verdeling echtscheiding

Kabeltje
Topic Starter
Berichten: 8

vereffening en verdeling echtscheiding

#1 , 04 sep 2013 22:05

Ik had een vraagje ivm de vereffening en verdeling bij een echtscheiding. Een vriendin van mij is gescheiden en heeft bij haar scheiding een groot bedrag van 1000 euro moeten betalen. Nu vraagt de ex man alweer een bedrag van 1000 euro.

Is dit normaal ? Kan dit zomaar ?

MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
alicem
Berichten: 176
Locatie: gent

#2 , 05 sep 2013 10:06

Je vraag is helemaal niet duidelijk...
Is de 1000 euro voor gemeenschappelijke schulden (dus elke partij hetzelfde bedrag) ? Zijn dit kosten van de notaris ? Iets anders ?

lucgescheiden
Berichten: 2810

#3 , 09 sep 2013 01:45

Gerechtskosten zijn voor de partij die daartoe wordt veroordeeld.
Advocaatskosten zijn dan weer eigen, dus die dient ex man zelf te dragen, alsook uw vriendin uiteraard.
Normaliter zorgt de procedure van vereffening en verdeling voor het afsluiten van de onderlinge financiële regelingen.
Is deze er geweest(?) dan zou ex man geen verdere eisen meer kunnen stellen, tenzij via de Rechter.
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

alicem
Berichten: 176
Locatie: gent

#4 , 10 sep 2013 14:17

Advocaatskosten zijn eigen, maar kunnen (gedeeltelijk) verhaald worden door de rechtsplegingsvergoeding (art.1022).
Maar de oorspronkelijke vraag is mij niet duidelijk.

Terug naar “Echtscheiding”