Help!

strenzke
Topic Starter
Berichten: 112

Help!

#1 , 17 aug 2013 15:15

Mijn zoontje (5) is net bij de papa, maar heb gisteren verhalen gehoord van de geburen, die ik niet door de beugel kan laten.
Is er een mogelijkheid al dan niet met een instantie om hem te gaan halen?
I get my strenght out my Little Angel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38617

#2 , 17 aug 2013 16:23

Wat voor verhalen?

strenzke
Topic Starter
Berichten: 112

#3 , 18 aug 2013 09:42

Goh, vanalles, en ik hoor het niet van 1 meer van meerdere, mijn zoontje wordt geslagen door mijn ex zijn vriendin, ze laat hem alleen op straat lopen, ze zitten zonder warm water etc...
Wat ook mss belangrijk is, dat hun 2kinderen die ze samen hebben, geplaatst zijn, maar mijn zoontje valt niet onder die regeling, omdat we co-ouderschap hebben.
Hun 2kinderen zijn trouwens geplaatst omdat het daar niet een veilige en propere omgeving was voor hun, waarom voor mijn zoontje dan wel?
I get my strenght out my Little Angel

Reclame

lucgescheiden
Berichten: 2810

#4 , 18 aug 2013 13:56

Vanalles ... van horen zeggen.

Enerzijds is het in geval van klacht aan u om dit alles te bewijzen... maar ja daar gaat onze privacy-wetgeving een stokje voor steken.
U bent aldus aangewezen op de gerechtelijke officier van de politie om deze tot onderzoek aan te sporen.

Anderzijds blijkt het eveneens aan u te zijn om de bekomen bewijzen, in het juiste dossier te krijgen.
Uit ervaring kan ik u mededelen dat een eenvoudig verzoek aan de procureur, NIET voldoende blijkt.

Als mama dient u zich echter de vraag te stellen of dergelijke onmin ook maar enigzins ten goede komt aan jullie zoontje;
wat u ermee denkt te kunnen bereiken? en of dit juridisch ook haalbaar is?

Er vanuit gaande dat u een huwelijk hebt gekend met de papa, kan u, mits het even opzij schuiven van de emoties,
best zelf uitmaken of uw ex, boosaardig genoeg is om zijn zoontje moedwillig schade toe te brengen.
Handige documenten voor Personenrecht

Mariette
Berichten: 2507

#5 , 18 aug 2013 14:15

Als ik van U was zou ik onmiddellijk contact opnemen met de Dienst Jeugdbescherming. U kan daar de informatie doorgeven (ze kunnen dan opzoeken dat hun gemeenschappelijke kinderen geplaatst werden) en u kan me dunkt via die diensten bescherming vragen voor uw eigen zoontje.

Althans zo zou ik het aanpakken.

(PS. warm water is nu niet een verplichting, ik heb me in mijn jeugd lang genoeg met koud water moeten wassen, maar alleen op straat laten ronddwalen is me dunkt al iets helemaal anders).

lucgescheiden
Berichten: 2810

#6 , 18 aug 2013 14:30

Negatief,
De kans bestaat dan namelijk dat zoonlief ten prooi valt aan 'gelijke berechtiging', en
eveneens zal geplaatst worden.
In dat geval zal het poster zijn die het bewijs moet leveren van haar goed co-ouderschap.
Het kind zal inmiddels een subsidie-nummer zijn geworden van de betrokken diensten, waardoor
poster nog een legertje 'deskundigen' als 'tegenstrevers' krijgt.
Handige documenten voor Personenrecht

Mariette
Berichten: 2507

#7 , 18 aug 2013 15:31

het lijkt me toch wel een beetje raar dat ze het zoontje van TS dan ook volledig zouden plaatsen, of nog ridiculer: dat ze het zouden plaatsen tijdens de week dat het bij vader en zijn vriendin zou moeten verblijven?

ongelukbelaagd
Berichten: 518

#8 , 18 aug 2013 15:35

En als je nu eens met de vader gaat praten?
Hem ook te verstaan geven dat hij moet zorgen dat er met jullie kind niets gebeurd, geen geestelijke of fysieke mishandeling...
Dat je anders maatregelen neemt.
Maar euh...buren zijn soms geen goede bronnen!

Franciscus
Berichten: 38617

#9 , 18 aug 2013 21:27

Bij feitelijkheden is het altijd mogelijk via (sociale dienst jeugd)politie aangifte te doen van een POS situatie
Problematische opvoeding situatie ...

strenzke
Topic Starter
Berichten: 112

#10 , 18 aug 2013 22:20

Maar rechtbank, sociale dienst, dienst jongeren welzijn is allemaal op de hoogte van de feiten die zich daar afspelen.
En de kinderen die geplaatst zijn , zijn 1 en 2 jaar oud! En ex zijn vriendin is nu terug zwanger ( bevalt einde deze maand).
Mijn kind komt steeds vuil en niet goed riekend hier toe, en met vuil bedoel ik echt vuil, mijn zoontje wil wel bij de papa , maar niet bij de vriendin, zegt hij zelf.
En als je nu nog zou zeggen dat die mensen (buren) daar baat bij hebben door dat te vertellen... Maar diegene die het mij zijn komen zeggen, geloof ik voor de volle 100%, en zeker een persoon. Nu daar met de vader over praten, is onmogelijk, hij ontkent alles, dus daar ligt geen oplossing.
Nu ik begrijp gewoon niet waarom hij daar wel mag zijn, en de andere 2 kinderen niet.
En er wordt hier gezegd, dat de kans er dan in zit dat mijn zoontje ook geplaatst zal worden... Zou ik niet zo snel durven denken, heb zelfde situatie meegemaakt, maar ik ben gewoon bij mijn moeder mogen blijven.
I get my strenght out my Little Angel

Franciscus
Berichten: 38617

#11 , 19 aug 2013 15:17

Waarom zou de zoon ook geplaatst worden? Deze woont bij u.
Er is een vonnis wat de zoon betreft net zoals er een vonnis is wat betreft de beide andere kinderen.
Beiden zijn geldig.....en blijven dat tot iemand het vonnis wil wijzigen.
Dat wil ( volgens mij) dan ook zeggen dat u gezien ander vonnis uw vonnis ook aangepast wil hebben.

strenzke
Topic Starter
Berichten: 112

#12 , 20 aug 2013 07:18

Ik heb gisteren gebeld met een aantal diensten en die verwijzen mij toch naar een advocaat voor een wijziging in vonnis te vragen ivm het verblijf en omgangsrecht van mijn zoontje, woensdag heb ik al een afspraak, en ik zou graag in kortgeding al een oplossing willen, terwijl het sociaal onderzoek kan starten
I get my strenght out my Little Angel

lucgescheiden
Berichten: 2810

#13 , 21 aug 2013 00:11

[Lucgescheiden, bericht werd verwijderd en eerste waarschuwingspunt is een feit.
Gelieve dringend dit te willen (her)lezen: http://www.juridischforum.be/forum/view ... 23&t=21615" onclick="window.open(this.href);return false; / webmaster]
Laatst gewijzigd door webmaster op 21 aug 2013 00:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: post in strijd met forumregels categorie "Echtscheiding"
Handige documenten voor Personenrecht

Muffin89
Berichten: 8

#14 , 21 aug 2013 01:13

Ik vermoed dus dat Uw ex niet gehuwd is met die vrouw.. Indien wel.. (verwijs naar Wet betreffende de jeugdbescherming, het ten laste nemen van minderjarigen die een als misdrijf omschreven feit hebben gepleegd en het herstel van de door dit feit veroorzaakte schade)



Art. 32.

Van [het ouderlijk gezag (verv. W. 31 maart 1987, art. 105, I: 6 juni 1987)] ten aanzien van alle kinderen of van één of meer onder hen, kan geheel of ten delen worden ontzet:
1° de vader of de moeder die is veroordeeld tot een criminele of correctionele straf wegens enig feit gepleegd op de persoon of met behulp van een van de kinderen of afstammelingen;
2° de vader of de moeder die, door slechte behandeling, misbruik van gezag, kennelijk slecht gedrag of erge nalatigheid, de gezondheid, de veiligheid of de zedelijkheid van het kind in gevaar brengt.

Hetzelfde geldt voor de vader of de moeder die huwt met een persoon die van [het ouderlijk gezag (verv. W. 31 maart 1987, art. 105, I: 6 juni 1987)] is ontzet.


De ontzetting wordt uitgesproken door de jeugdrechtbank, op vordering van het openbaar ministerie.

strenzke
Topic Starter
Berichten: 112

#15 , 21 aug 2013 17:39

Zij zijn wel getrouwd, omdat zij dacht dat ze zo meer te zeggen zou hebben over mijn zoontje... Ze was niet slimmer dan dat, ze was juist 18.
Er zal waarschijnlijk een sociaal onderzoek gestart worden, op basis van de vele pv's, de gekendheid van hen al op de jeugdrechtbank etc...
Maar ik zou graag al een "tussenoplossing" zien , in kortgeding
I get my strenght out my Little Angel

Terug naar “Echtscheiding”