Help!

strenzke
Topic Starter
Berichten: 112

Re: Help!

#16 , 24 aug 2013 13:47

Woensdag bij advocaat geweest, zij raadde mij meteen een kortgeding aan aangezien de andere kinderen geplaatst zijn. Nu heb ik gisteren telefoon gekregen van de advocaat en de dagvaarding is naar de gerechtsdeurwaarder voor betekening. Hoe snel zal het nu eigenlijk allemaal gaan? De advocaat zei dat het volgende week waarschijnlijk zou voorkomen.
I get my strenght out my Little Angel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden
Berichten: 2810

#17 , 25 aug 2013 17:36

Naar alle waarschijnlijkheid zal er eerst gecontroleerd worden of:
uw ex enige schuld treft aangaande de plaatsing van de kinderen nieuwe partner.
Vervolgens zal de Rechtbank moeten beoordelen inzake de plaatsing van de kinderen:
of dit een gunstig invloed heeft gehad op de kinderen van ex's vriendin, en/of dit bestendigd dient te worden.

Men hoeft uw ex immers niet te bestraffen met een ongelijke berechtiging inzake jullie kind, wanneer
hem geen enkele schuld treft in de huidige probelemen van zijn nieuwe vriendin.
M.a.w. wanneer deze zaak voor de eerste maal voorkomt heeft voor u minder belang, dan
de vraag wanneer zal er uiteindelijk een oordeel worden uitgesproken (mijn inziens)
Handige documenten voor Personenrecht

Mariette
Berichten: 2507

#18 , 25 aug 2013 19:18

ik lees:
Hun 2kinderen zijn trouwens geplaatst omdat het daar niet een veilige en propere omgeving was voor hun, waarom voor mijn zoontje dan wel?
Dat zijn dan toch ook ZIJN kinderen?

Reclame

lucgescheiden
Berichten: 2810

#19 , 25 aug 2013 19:30

En zou dat relevant zijn denkt u?
Handige documenten voor Personenrecht

Mariette
Berichten: 2507

#20 , 25 aug 2013 19:34

En zou dat relevant zijn denkt u?
u schrijft:
Naar alle waarschijnlijkheid zal er eerst gecontroleerd worden of:
uw ex enige schuld treft aangaande de plaatsing van de kinderen nieuwe partner.
Vervolgens zal de Rechtbank moeten beoordelen inzake de plaatsing van de kinderen:
of dit een gunstig invloed heeft gehad op de kinderen van ex's vriendin, en/of dit bestendigd dient te worden.

Men hoeft uw ex immers niet te bestraffen met een ongelijke berechtiging inzake jullie kind, wanneer
hem geen enkele schuld treft in de huidige probelemen van zijn nieuwe vriendin.
Indien het over kinderen van hen beiden gaat, is hij even schuldig aan verwaarlozing als de moeder. Dus waarom zou daar geen rekening mee worden gehouden?

lucgescheiden
Berichten: 2810

#21 , 25 aug 2013 20:24

Mensen worden soms in een positie gebracht waarin het onmogelijk blijkt om; deze nog alleen recht te trekken.
De plaatsing van kinderen door de Rechtbank, kan mogelijk de bedoeling hebben om de vader die kans te bieden.
Je hoeft niet altijd te vertrekken vanuit het standpunt dat alleen vaders de boel om zeep helpen; wil ik zeggen.
Handige documenten voor Personenrecht

Mariette
Berichten: 2507

#22 , 25 aug 2013 20:29

Luc, indien vader + vrouw twee niet voor HUN EIGEN kinderen kunnen zorgen, waaruit zou jij dan besluiten dat het koppel weldegelijk voor ZIJN kinderen met een andere vrouw gaat zorgen?

Waar lees je dat ik zeg dat enkel de vader in de fout is gegaan?

strenzke
Topic Starter
Berichten: 112

#23 , 25 aug 2013 21:41

De kinderen die zij SAMEN hebben zijn sinds juli 2012 geplaatst. Nuja als alles daar inorde zou geweest zijn, waren zij al thuis januari 2013, is niet doorgegaan. Dan hadden ze weer een kans tegen 30 juni 2013, is ook niet doorgegaan, daar is enkel uit voort gekomen dat zij om de 14 dagen een weekend naar huis mogen.
Maar mijn advocaat sprak meteen van kortgeding aangezien de andere kinderen al meer dan een jaar geplaatst zijn. En volgens mij is het toch de bedoeling om in kort geding een snelle uitspraak te hebben? Dus die controle gebeurd voor de uiteindelijke "echte" zaak voor de jeugdrechtbank.
Mijn advocaat raadde mij trouwens ook aan om mijn zoontje momenteel niet meer mee te geven, vanwege de gevaarlijke situatie ginds, aangezien mijn zoontje alleen op straat liep.
I get my strenght out my Little Angel

Terug naar “Echtscheiding”