Wat met Kinderalimentatie ?

Marc Verwilgen
Topic Starter

Wat met Kinderalimentatie ?

#1 , 05 aug 2013 21:56

Ik betaal kinderalimentatie op rekening van m'n ex-partner voor mijn studerende, meerderjarige kinderen die bij m'n ex-partner inwonen en die kinderen fiscaal ten laste heeft en het kindergeld ontvangt.
Wat met kinderalimentatie na overlijden van m'n ex-partner en de kinderen bij mij zouden komen inwonen ?
Vervalt deze ?
Indien niet, moet ik blijven storten op rekening van ex-partner of kan ik deze zonder meer op de rekening van de kinderen storten ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 08 aug 2013 19:45

Wanneer uw ex-partner komt te overlijden, zal wellicht eerst moeten blijken of haar familie haar deel van de alimentatie gaat blijven ophoesten.
Maar mijn inziens, zal u als enigste partij overblijven in een vonnis, en zal daardoor niemand nog iets kunnen eisen, buiten uzelf
bijvoorbeeld van de erfgenamen.
Handige documenten voor Personenrecht

Oude Belg

#3 , 10 aug 2013 14:15

Als uw ex-partner overlijdt, wordt haar rekenig uiteraard afgesloten, dus daarop kan u niet meer storten. Ik neem aan dat uw alimentatieplicht vervalt, maar uiteraard blijft u een onderhoudsplicht hebben tegenover uw kinderen die nog geen inkomen hebben.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”