KIDS ID

eylis
Berichten: 8852

Re: KIDS ID

#16 , 25 aug 2013 20:32

luc, het gezinshoofd van gezin A (samengegesteld gezin met bijvoorbeeld 4 kinderen ) is NIET gezinshoofd van gezin B (dat bijvoorbeeld maar 2 kinderen telt)... omgekeerd is gezinshoofd van gezin B ook NIET gezinshoofd van gezin A... Als gezin A recht heeft op lidkaarten voor gezinskorting, koopt gezinshoofd A die kaarten.
Er kan géén kaart door de vader aangevraagd worden en naar de moeder gezonden worden. Nooit...Om de eenvoudige reden dat enkel de ouder op grond van een gewettigd attest van de gezinssamenstelling van ZIJN/HAAR gezin recht heeft op een gezinskortingskaart die de kaart zal aankopen en ze ook gebruiken binnen dat gezin. De andere ouder kan er nooit één toegezonden krijgen als zij of hij/zij er A geen recht op heeft en B er al helemaal geen aangekocht heeft.
Ik heb het duidelijk enkel over de gezinskortingskaarten én de transportkortingskaarten voor grote gezinnen.
Niet over fiscale voordelen en alle andere dingen die je aankaart.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pearltjes
Topic Starter
Berichten: 101

#17 , 25 aug 2013 22:31

Dus het kan mogelijk zijn dat de papa aan mij vraagt om ons kindje bij hem ten laste te laten nemen omdat hij dan een groter gezin krijgt en dus korting kan verkrijgen door dat groot gezin? Hij zegt als je het laat overzetten krijg ik meer kindergeld omdat ze dan 3 kinderen ten laste hebben en ik er toch geen schade van heb, hij zou dit kindergeld dan doorstorten omdat ik op papier daar het recht toe heb. eveneens ten laste heb ik recht op.? Ik wil dit echter niet omdat op papier staat dat hij hier ingeschreven is en ik het liever hou zoals het voorgeschreven staat zodat er achteraf geen discussie mogelijk is. Plus de papa woont een eindje verder weg.

lucgescheiden
Berichten: 2810

#18 , 25 aug 2013 22:53

Dergelijke constructies zijn perfect mogelijk. Maar daarvoor dient er uiteraard vertrouwen aanwezig te zijn tussen de co-ouders.
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

pearltjes
Topic Starter
Berichten: 101

#19 , 25 aug 2013 23:42

Vertrouwen is 0,0 spijtig genoeg... En ik vind dat ook zeker vervelend en had ook heel graag een goeie band gehad met de papa maar die is er niet.

lucgescheiden
Berichten: 2810

#20 , 25 aug 2013 23:58

Ouders beseffen te weinig: hoe ontzettend belangrijk hun voorbeeldfunctie is voor kinderen,
noch welke invloeden aan hen worden doorgeven door handelingen en zelfs door geen handelingen te stellen.
Handige documenten voor Personenrecht

pearltjes
Topic Starter
Berichten: 101

#21 , 26 aug 2013 10:50

Dat is zeker waar. Ik laat nu al 3 jaar over me heen lopen en ik heb nog 13 jaar te gaan....

Daarom dat ik hier ben sinds ik mijn vonnis heb, zodat ik steeds juist kan handelen. Ook zonder gehoor hoor maar dan weet ik op het eind van de rit tenminste dat ik heb geprobeerd om naar het vonnis te handelen. Daarvoor denk ik ook dat het dient. Dat hij dat niet doet daar heb ik geen controle over.

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#22 , 26 aug 2013 12:13

Ondanks herhaaldelijke smeekbedes om aub on topic te blijven en géén persoonlijke visies of interpretaties te posten binnen de categorie "Echtscheiding", ondanks het instellen en duidelijk benadrukken van de nieuwe regels binnen deze categorie (zie niet alleen boven elke topic, maar ook hier: http://www.juridischforum.be/forum/view ... 23&t=21615" onclick="window.open(this.href);return false;), ondanks het toch af en toe nog door de vingers zien van opmerkingen die strikt genomen niet aan de nieuwe regels voldeden én ondanks 5 directe waarschuwingen, stel ik vast dat het voor lucgescheiden sterker is dan zichzelf om zich te conformeren. Om die redenen hebben we - in overleg met de moderatoren - beslist om de toegang voor lucgescheiden tot de website te blokkeren voor een periode van één week.
We betreuren dat het ondanks alle waarschuwingen zo ver moet komen.

pearltjes
Topic Starter
Berichten: 101

#23 , 26 aug 2013 17:08

Oei sorry.

moonlady
Berichten: 150

#24 , 27 aug 2013 12:58

de kids-ID kaart of de reispas dient het kind te vergezellen. aangifte doen van verlies bij de politie om er op het gemeentehuis een nieuwe te bekomen om er dan twee te bekomen is FOUTIEF. wanneer je een reispas of kids-ID in het bezit hebt en dan aangifte doet van verlies bij de politie. Dan wordt de vorige kids-ID of reispas geseind als verloren of gestolen en wordt die geannuleerd en heeft die dus geen waarde meer. dus wanneer de mama een reispas in het bezit heeft en de papa gaat aangifte doen van verlies en haalt er een nieuwe op het gemeentehuis, dan wordt de reispas in het bezit van de mama geseind en geannuleerd. wanneer de moeder dan met het kind op de luchthaven in de vlieger wil stappen, zal ze de toegang tot de vlieger geweigerd worden omdat die reispas niet meer geldig is, ook al staat er een latere vervaldatum op. in geval dat het kind bij de moeder woont en de vader een reispas gaat aanvragen voor het kind, dan zal de gemeente de mama hiervan op de hoogte stellen, dat de vader een reispas heeft aangevraagd. heeft niets te maken met dat een persoon al dan niet aan de gemeente werkt. dat is de procedure die gevolgd wordt (is dan weer in het voordeel voor koppels die gehuwd zijn, waarvan één persoon van buitenlandse afkomst is) en bijvoorbeeld met het kind naar een land zou vertrekken maar niet meer zou terugkomen.
ZONDER reispas met het kind naar het buitenland gaan is ook geen oplossing!!!! trouwens je komt GEEN vlieger op met bestemming buitenland zonder reispas of kids-ID die nog geldig is!!!!!! met de auto kan je dat riskeren maar als je controle hebt aan de grens, dan heb je ook misserie!!!!!

Tattie
Berichten: 158

#25 , 09 sep 2013 13:06

Bij mijn weten is er nooit melding gemaakt naar de mama toe dat de papa een reispas heeft aangevraagd op de gemeente hoor... idem voor wat anders: toen we verhuisden wist de wijkagent te vertellen dat mijn ex op de hoogte ging gesteld worden van onze adreswijziging. toen mijn vriend zijn ex verhuisde met de dochter hebben wij daar nooit melding van gekregen....hangt mss af van gemeente tot gemeente?

Terug naar “Echtscheiding”