'onwettig' loonsbeslag en terugvordering ervan

JOKU
Topic Starter
Berichten: 10

'onwettig' loonsbeslag en terugvordering ervan

#1 , 11 apr 2013 00:26

Mijn ex laat vorig jaar bij mij loonsbeslag leggen voor 1 maand kindergeld (103€ na aanmaningen ed is er effectief een loonsbeslag van 1100€ gebeurd), ze had hier totaal geen recht op en ik ben dus ook in gelijke gesteld door de beslagrechter.

Nu mijn vraag;
Als zij dit niet terugbetaald binnen een redelijke termijn kan ik dan ook overgaan tot loonsbeslag bij haar wetende dat ze een ziekteinkomen heeft van ±1200€ + 160€kg + 225€og dochter dus totaal ±1600€?
Ze woont officieel samen met haar nieuwe vriend die een onbekend inkomen heeft.

Ik stel deze vraag omdat ik voor 99.99% zeker ben dat ze het bedrag niet gaat terug betalen ( trouwens bovenop de 1100€ komt er nog een rechtsplegingvergoeding die ze ook moet terugbetalen) en ik toch enige zekerheid wil dat het iets uithaalt om bij niet betaling een loonsbeslag te laten uitvoeren en niet zelf voor de gemaakte kosten moet opdraaien.

Grtjs JOKU

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JOKU
Topic Starter
Berichten: 10

#2 , 13 apr 2013 17:47

Niemand dat hier een bruikbaar antwoord kan op geven?

Groetjes JOKU

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”