Dagvaarding omtrent omgangsregeling

joja
Topic Starter
Berichten: 15

Dagvaarding omtrent omgangsregeling

#1 , 24 jan 2013 22:33

Ik heb zonet een dagvaarding gekregen van de advocaat van mijn ex om de regeling over de kinderen te herzien van 1 weekend op 2 naar een week-week regeling. Ik heb op zich geen probleem met een overschakeling op week-week maar heb hem laten weten dat ik dit via bemiddeling wil doen gezien we in niets overeenkomen en amper praten met elkaar. Blijkbaar wil hij zijn wens nu doorvoeren via de rechtbank. Ben ik nu verplicht een advocaat te nemen? Mag ik een bemiddeling (via CAW) vragen aan de rechtbank en kan ik hierin gelijk krijgen? In de brief staat tevens dat ik de kosten zou moeten betalen. Is dit zo? Kan de dagvaarding uitgesteld worden gezien dit reeds binnen anderhalve week na ontvangst van de dagvaarding is. Ik heb nog geen advocaat op dit moment...
Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden
Berichten: 2810

#2 , 25 jan 2013 10:03

Mss zelf de noodzakelijke afspraken op papier zetten, zodat de rechtbank deze, al dan niet, kan bekrachtigen,
duidelijke regels die nadien; de deur tot normale communicatie: terug kunnen openzetten?
Handige documenten voor Personenrecht

Franciscus
Berichten: 38614

#3 , 26 jan 2013 17:18

U dient er wel rekening mee te houden dat co-ouderschap de regel is en dat rechtbanken ernaar streven om zowel in beslissingsrecht als verblijfsrecht dit als wettelijke stelregel zullen vonnissen.
Beter dat u zelf tot een regeling komt.
Desnoods met juridische bijstand via bemiddelaar.
http://www.voba.be/page.aspx?pId=2041&m ... mIdd=0&lid" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.juridat.be/bemiddeling/" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Scorpio
Berichten: 242

#4 , 28 jan 2013 23:35

Je kan zonder advocaat voor de rechtbank verschijnen. Familiebemiddeling heeft bij mij niets opgeleverd. De rechtbank ook niet veel, maar ja... Als je een advocaat hebt, sta je altijd sterker. Ik heb nog nooit kosten moeten betalen voor een zaak met mijn ex. Maar dat garandeert natuurlijk niet dat jij dat niet zal moeten doen. Aangezien dit een verzoek voor een nieuwe omgangsregeling is, is er weinig kans. Het is de "verliezende'" partij die moet betalen. In jouw zaak is er niet echt een "verliezende" partij.

Terug naar “Echtscheiding”