gedwongen stopzetten omlgangsrecht door onophoudelijk pesten

fannyy
Topic Starter
Berichten: 4

gedwongen stopzetten omlgangsrecht door onophoudelijk pesten

#1 , 17 okt 2012 06:16

Hey,
Na bijna 3 jaar van onophoudelijke pesterijen van mijn ex-vriendin door jaloezie ,heb ik noodgedwongen de omgangsregeling met mijn kinderen gestopt . Het was niet meer leefbaar thuis doordat mijn ex-vriendin en kinderen mijn stiefzonen vorig jaar onterecht beschuldigd hebben, en zelfs klacht ingediend, van ernstige zedenfeiten . Mijn stiefzonen waren toen 12 en 10 jaar . Ze zijn constant bij mijn vrouw en mij en ik weet 1000% zeker dat zij niets gedaan hebben aan mijn kinderen . Sinds dat voorval kunnen mijn stiefzonen uiteraard niet meer normaal omgaan met mijn kinderen . Mijn ex-vriendin heeft ook herhaaldelijke keren het omgangsrecht geweigerd . Heb hiervoor enkele keren klacht ingediend wat niets hielp. Ook waren mijn ex-vriendin overeengekomen dat ik alles zelf zou kopen voor de kids en geen alimentatie meer zou betalen . Er is nog steeds geen vonnis hierover ! Nu na bijna 3 jaar later eist ze via de jeugdrechtbank achterstallige alimentatie . Volgens de advocaat blijkt ze hierop dan nog recht te hebben . Voor de feiten van het belemmeren van omgangsrecht en het onterecht beschuldigen van mijn stiefzonen kan ik haar niks maken !! Dit is toch onbegrijpelijk ! Mijn vrouw en ik zijn de wanhoop nabij . Dit zou wel eens het einde van ons huwelijk kunnen betekenen . Wij leven al een hele tijd met een depressie en geldzorgen kunnen we dus nu ook wel best missen .
Ik ben echt ten einde raad !!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma
Berichten: 2871

#2 , 17 okt 2012 08:39

Als er een vonnis is waarin staat dat u alimentatie dient te betalen, moet u dit ook doen tot er eventueel een vonnis komt dat iets anders zegt. U had nooit zomaar de alimentatie mogen stopzetten. Is er per toeval een papier met beide handtekeningen op waarop staat dat uw ex geen alimentatie meer wou? In dat geval hebt u een waterkans. Maar dan ook een waterkans, want een onderlinge regeling gaat in principe niét boven het vonnis en kan door de rechter dan ook als onbestaand worden beschouwd.

Elke keer als u de kinderen niet meekrijgt, klacht indienen. Niet: soms wel en soms niet. Stap daarna terug naar de rechtbank.

fannyy
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 21 okt 2012 05:24

Er is geen enkel vonnis waarin staat dat ik alimentatie moet betalen ! Ook mijn jongste zoon kon ik pas erkennen toen hij al 7 jaar was ! Zolang heeft ze dit geweigerd ! Ben ook niet 100% zeker dat mijn oudste zoon wel van mij is want ze bedroog me al vanaf dag 1 ! Ze vraagt 300 euro per kind . Dat kan ik absoluut niet betalen !

Reclame

duma
Berichten: 2871

#4 , 22 okt 2012 11:08

Is er überhaupt een vonnis?

Liesje
Berichten: 17

#5 , 23 okt 2012 18:36

Dit zijn zulke schrijnende verhalen...

Ikzelf heb ook al mogen merken dat we in dit land echt fel achter staan in ons juridisch systeem.
Dat zulke dingen nog kunnen anno 2012, het is niet te geloven.

Nu de ex van mijn man heeft ook jaren geleden ook klacht neergelegd wegens sexuele feiten bij zijn eigen dochter, terwijl er niks van aan was !
Jijzelf kent de waarheid, maar het is moeilijk voor de mensen rondom jou (vrienden, buren, school, werk, familie, etc ....) en zelfs als je in jouw gelijk wordt gesteld, dan nog blijf je dat ergens meeslepen !

Ik wens jullie heel veel sterkte, en vooral blijf praten met elkaar ! (jij en jouw vrouw)

lucgescheiden
Berichten: 2810

#6 , 25 okt 2012 22:00

Ouders die elkaar blijvend beschadigen, toch dwingen om te blijven communiceren....
Goede raad, maar giet dat eens in een wettekst!!!!

Neen, het wemmelt op dit forum van enerzijds PAS-meldingen en anderzijds de onhaalbaarheid van het wettelijk co-ouderschap.

Je mag daar dan eindeloos meldingen van doen, doch rechtbanken nemen hierin nooit initiatief,
het gaat je in alle gevallen pakken geld kosten om dit voor te brengen en aan te tonen, en
daarmede heb je dan niet eens een rechtzetting mee in handen...

Rechtbanken lijken ervan uit te gaan dat alle onmin wel vanzelf zal wegebben, in de meeste gevallen komt het erop neer dat je, als benadeelde ouder, de brui geeft aan je verantwoord (co-)ouderschap.

Immers de tijd die je met je kinderen verloor aan dergelijke dwangmatige koppigheid krijg je nimmer weer.
De gevolgen van de onmin maken het samenleven met je kinderen ook verder kapot.
Al je goede voornemens van weleer worden fijntjes verhakt tot je de moed laat varen, je legt je neer bij de laksheid van de wetgever.

Je hoeft dergelijke benadeelden geen sterkte toe te wensen, eerder een positieve alzheimerstest.
Handige documenten voor Personenrecht

fannyy
Topic Starter
Berichten: 4

#7 , 04 nov 2012 00:47

Is er überhaupt een vonnis?


Ik heb een voorlopig vonnis voor bezoekrecht,maar niks waarin maar iets van alimentatie over alimentatie vermeld staat !!

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#8 , 05 nov 2012 14:22

Ouders die elkaar blijvend beschadigen, toch dwingen om te blijven communiceren....
Goede raad, maar giet dat eens in een wettekst!!!!.
Napoleon heeft iets in de aard gezegd dat er nog 1 ding erger is dan mislukken en dat is niet proberen.

Naar analogie van Nederland waar men het kader van wetsvoorstel “ 2009 specifiek heeft in de Wet het volgende heeft laten opnemen

BW1:Art. 247, lid 3.
Het ouderlijk gezag omvat mede de verplichting van de ouder om de ontwikkeling van de banden van zijn kind met de andere ouder te bevorderen
Bron: http://wetten.overheid.nl/BWBR0002656/B ... Artikel247" onclick="window.open(this.href);return false;

Het lijkt mij dan ook meer dan aangewezen iets gelijkaardig ook in België te laten opnemen in de Wet en dat verder op te volgen.

Als er geen onderhoudsbijdrage in de gerechtelijke uitspraak staat dan dient dit uiteraard niet betaald te worden.
Als iamand je steeds maar vraagt om geld dan dien je hiervoor m.i. eens te gaan praten met de politie.
Mogelijks - ja mogelijks - is er daar iemand die zich over het gebroken gezin wil ontfermen


RR

lucgescheiden
Berichten: 2810

#9 , 07 nov 2012 01:43

"Het ouderlijk gezag omvat mede de verplichting van de ouder om de ontwikkeling van de banden van zijn kind met de andere ouder te bevorderen "
Wat als een ouder meent dat deze verplichting het best kan worden nageleefd wanneer elke vorm van communicatie met de andere ouder wordt stopgezet?

Mocht Napoleon op voorhand hebben geweten dat: zijn 'proberen' hem naar zijn geliefde Elba zou leiden; hij zou wellicht nooit in Waterloo zijn beland.
Handige documenten voor Personenrecht

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#10 , 07 nov 2012 18:18

Vonnis Rep.r.nr.5107/2012
"Voor een gezonde ontwikkeling van het kind kan het immers al naargelang de omstandigheden bijvoorbeeld aangewezen zijn om het kind toe te vertrouwen aan de ouder die het meest garanties biedt voor de langste en meest regelmatige contacten met de andere ouder"

Kortom de kern is niet "al dan niet comunicerende (liefst vriendelijk) ouders, nee de kern is de hoeveelheid zorg die tot stand komt door toedoen van de andere ouder. Zelf heb ik de neiging te geloven dat geen enkele ouder wil om ongezonde kinderen te ontwikkelen. De realiteit is anders... De affectieve hechtingsband tussen ouder en kind is hier de heilige koe. Als je de hechtingsband van je kind en de andere ouder aan het beschadigen bent dan speel je met die gezonde ontwikkeling van je kind !!

Als kind kan je 2 stomme ouders hebben. Het is niet dat de ouders niet veel zeggen tegen elkaar dat het kind daarom niet gezond kan ontwikkelen. Communicatie kan op veel manieren. Vele lezen dit niet graag maar voor mij is communicatie stopzetten mogelijks een vorm van je eigen kind te mishandelen. Het aantal gescheiden ouders die niet meer met elkaar praten/comuniceren is gigantisch groot.
Afbeelding

RR

lucgescheiden
Berichten: 2810

#11 , 08 nov 2012 21:38

Waar een ongelijkmatig opgelegde verblijfsregeling (bezoekrecht), en het daarop toekennen van alimentatie, bijzondere kosten en fiscale voordelen,
ervoor zorgen dat één der ouders geschaad wordt in zijn co-ouderschao, zorgen rechtbanken hiermede uiteraard voor
een ongezonde ontwikkeling van het kind.
M.a.w. rechtbanken eigenen zich het recht toe om ten koste van de kinderen, hun eigen vonnissen te verantwoorden.
Volgens mij komen dergelijke toestanden neer op zelfverheerlijking en machtsmisbruik, en
een aanklacht van de bestaande wetgeving.
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”