mag mijn kinderen niet zien

Antonino
Topic Starter
Berichten: 1

mag mijn kinderen niet zien

#1 , 26 aug 2012 21:07

Hallo,

ben ten einde raad. Wie kan mij helpen.

Een maand geleden hebben mijn huidige echtgenote en ikzelf besloten om uit elkaar te gaan en te gaan scheiden.
We hadden afgesproken om als vrienden uit elkaar te gaan ten voordelen van de kinderen. Co ouderschap en goede afspraken.
Nu heeft ze voor de tweede keer mijn kinderen ontnomen en mag ze voorlopig niet zien door aanleiding van een ruzie na een meningsverschil.
We zijn reeds naar onze notaris geweest maar er was nog niets getekend omdat deze nog moesten opgemaakt worden.
Zij heeft de ouderlijke woning met de kinderen verlaten, mag hen niet zien en zijn mijn ouders niet.
Ben naar de politie geweest, maar kan geen klacht neerleggen. Wat kan doen om mijn kinderen te zien?

Wie kan mij goede raad geven aub.
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Moraelin
Berichten: 319

#2 , 27 aug 2012 11:52

Zonder overeenkomst kan je niets aangeven of afdwingen. Als de notaris of andere bemiddeling geen uitweg geeft dan moet je naar de rechtbank. Probeer dit mss eerst naar uw ex toe aan te geven, mss wordt ze dan al inschikkelijker om toch via notaris een overeenkomst vast te leggen. Wordt deze dan later geschonden dan kun je op basis daarvan aangifte doen. Maar maak u geen illusies: het recht van de sterkste geld nog altijd meer dan iets anders. Moet je toch naar rechtbank dan zou ik eerst kortgeding doen om snel het contact met je kinderen te herstellen, daarna jeugdrechtbank om alles uit te stippelen.

eylis
Berichten: 8852

#3 , 27 aug 2012 12:39

je kan en mag alvast klacht neerleggen bij de politie.
Op grond van het feit dat er standaard (zelfs zonder vonnis van een rechtbank) altijd co-ouderschap is tussen ouders. en dat wil zeggen dat je recht hebt op contact met je kinderen;
zoals ik je post lees, heb je op dig ogenblik totaal GEEN contact met je kinderen;
Wel van dat feit ga je aangifte doen bij de politie. Dat er géén contact toegestaan wordt met je kinderen is een misdrijf. zelfs zonder dat er een omgangsregeling op papier staat.
De agent mag niet weigeren heirvan een PV op te stellen. Het is en blijft een misdrijf.
Met dat PV kan je alvast (zoals Moraelin al meldt) een zaak tot kortgeding opstarten.

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 28 aug 2012 08:21

“Art.223.Indien een der echtgenoten grovelijk zijn plicht verzuimt,beveelt de vrederechter, op verzoek van de andere echtgenoot, dringende voorlopige maatregelen betreffende de persoon en de goederen van de echtgenoten en de kinderen. Hetzelfde geschiedt op verzoek van een der echtgenoten, indien de verstandhouding tussen hen ernstig verstoord is.”(Burgerlijk Wetboek=B.W.).

De vrederechter kan ONDER MEER de samenwoningsplicht opschorten en een gebruiksregeling treffen inzake het huis en inboedel. Hij kan tevens een onderhoudsuitkering toekennen aan echtgeno(o)t(e) en kinderen. Hij kan ook een regeling treffen inzake omgangsrecht met de kinderen.

Zie verder art.1253ter Gerechtelijk Wetboek;Ga naar de griffie van het Vredegerecht en vraag daartoe een papieren formulier. Desnoods kopieert u de tekst van art.1034ter Gerechtelijk Wetboek en gebruikt u deze als invulformulier,mits omzetting in briefvorm. U kan dit verzoekschrift in principe indienen zonder advocaat.

“Art.229.§ 1. De echtscheiding wordt uitgesproken wanneer de rechter vaststelt dat het huwelijk onherstelbaar ontwricht is. Het huwelijk is onherstelbaar ontwricht wanneer de voortzetting van het samenleven tussen de echtgenoten en de hervatting ervan redelijkerwijs onmogelijk is geworden ingevolge die ontwrichting. Het bewijs van de onherstelbare ontwrichting kan met alle wettelijke middelen worden geleverd.§ 2. De onherstelbare ontwrichting bestaat wanneer de aanvraag gezamenlijk wordt gedaan door de twee echtgenoten, na meer dan zes maanden feitelijk gescheiden te zijn of wanneer de aanvraag tot tweemaal toe werd gedaan overeenkomstig artikel 1255, § 1, van het Gerechtelijk Wetboek.§ 3. De onherstelbare ontwrichting bestaat ook wanneer de aanvraag wordt gedaan door één enkele echtgenoot na meer dan één jaar feitelijke scheiding of wanneer de aanvraag tot tweemaal toe werd gedaan overeenkomstig artikel 1255, § 2, van het Gerechtelijk Wetboek.”(B.W.).

Zodra de feitelijke scheiding ontstaan na de voorlopige maatregelen een aanvang neemt kan u toepassing maken van voornoemd art.229,§3 B.W.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

ovan
Berichten: 322

#5 , 29 aug 2012 21:14

Als je de situatie in handen van "justitie" gaat leggen is de kans "statistisch" zeer groot dat het gaat mislopen.
Het zijn niet de regels, artikels of de procedures die er voor gaan zorgen dat je je kinderen gaat zien. Maar de TOEPASSING daarvan.
Dit is een opmerking die ik geef als "menselijk" en "realistisch" tegengewicht voor wat ogenschijnlijk hier als "normaal" wordt voorgehouden.
je kan en mag alvast klacht neerleggen bij de politie.
Op grond van het feit dat er standaard (zelfs zonder vonnis van een rechtbank) altijd co-ouderschap is tussen ouders. en dat wil zeggen dat je recht hebt op contact met je kinderen;
zoals ik je post lees, heb je op dig ogenblik totaal GEEN contact met je kinderen;
Wel van dat feit ga je aangifte doen bij de politie. Dat er géén contact toegestaan wordt met je kinderen is een misdrijf. zelfs zonder dat er een omgangsregeling op papier staat.....
en dat gaat Maaaaaaaaanden duren voordat ze iets gaan doen. Ik hoop voor Antonio dat hij niet in het Leuvense woont.
Dat er géén contact toegestaan wordt met je kinderen is een misdrijf
misdrijf? Als er geen vonnis is, is er voor de kinderen nog niet "in hun belang" geoordeeld...dus gaat het O.M. er niet van uit dat er een misdrijf heeft plaatsgehad !!!! Dus eerst kortgeding.... hoop dat er voor antonio iets uit de bus gaat komen dat wordt nageleefd.
@antonio...pm me maar als je "juridische" documenten nodig hebt die aantonen welke schade je kinderen kunnen oplopen met wat ze NU AL overkomen.

sterkte

Ovan
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#6 , 31 aug 2012 01:16

Dat er géén contact toegestaan wordt met je kinderen is een misdrijf
misdrijf? Als er geen vonnis is, is er voor de kinderen nog niet "in hun belang" geoordeeld...dus gaat het O.M. er niet van uit dat er een misdrijf heeft plaatsgehad !!!! Dus eerst kortgeding....
Hier zou het OM eens overstag mogen gaan... ooit moet het een 1é keer zijn he.

Iedereen weet dat je rust ernstig gestoort wordt als ze je kinderen als het ware afpakken.

Hier wordt je als het ware gedwongen eerst een rechterlijke beslissing over een verblijfsregeling gaan te halen bij de rechter.

Dit lijkt goed maar lees hier de honderden keren dat het niet goed gaat er maar op na.
Als je het kan vermijden dan lijkt mij dit voor mij het beste... helaas kan je het in een dergelijk geval haast niet vermijden

RR

Terug naar “Echtscheiding”