kan dit allemaal ? zonder bewijzen een vonnis uitspreke

Maggy
Topic Starter
Berichten: 16

kan dit allemaal ? zonder bewijzen een vonnis uitspreke

#1 , 27 jan 2012 22:09

hallookes Mijn vriend is aan het scheiden ( mevrouw maakt er een harde vechtscheiding van ) kinderen brainstormen, tegen de papa opzetten enz enz nu die vriend woond in een huurhuis, 600 euro in de maand, al ! he ik nog geen enkele adresverandering ondergaan, wij leven dus appart Nu heeft mijn vriend een vonnis gekregen dat hij zen ex onderhoudsgeld moet betalen omdat hij volgens haar advocate kostendelend is met mij, zijn ex vertelt dat wij een relatie hebben en samenwonen, wat helemaal zo niet is, ook had hij een bewijs dat hij op dat adres als alleenstaande woond, en toch moet hij meer onderhoudsgeld betalen voor zen kinderen + aan zen ex vrouw men vriend zen inkomen is 1600 euro, tel daar eens 600 huishuur af, +700 euro aan onderhoudsgeld, mag die niet meer leven dan ? Van mevrouw haar inkomen wordt er niet gepiept , terwijl ze een inkomen heeft van jawel 1600 waarvan men vriend nu al 300 euro onderhoudsgeld betaald voor zijn kinderen, en daarbij komt nog eens volgens het nieuwe vonnis, 100 euro extra voor de kinderen en 300 voor madam, dus madam heeft dan een inkomen van JAWEL 2000 EURO , Hier ga je toch aan kapot als man !
moet die vriend nu zelf het tegendeel bewijzen ?
Laatst gewijzigd door Maggy op 05 feb 2012 18:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lucke
Berichten: 183

#2 , 27 jan 2012 22:48

Dit is België!!!

Maggy
Topic Starter
Berichten: 16

#3 , 28 jan 2012 10:11

natuurlijk is hij hierin in Beroep gegaan, maar echt ik kan da allemaal niet meer geloven zenne, dat dit alles kan, onmogelijke en dingen die je niet voor mogelijk houdt , awel da zen de eerste dingen die hier in België blijkbaar wel kunnen, man man man, ik begrijp nu echt wel hoe komt dat mensen door het lint gaan, ze drijven je echt wel zo ver zenne, da je op een bepaald moment ongelukken begaat ! Dit heeft niets meer te maken met recht, maar met wraak

Reclame

stephandr
Berichten: 67

#4 , 28 jan 2012 17:00

Je dient inderdaad in beroep te gaan en zo snel mogelijk.
De rechter kan en mag geen alimentatiegeld lukraak vastleggen. De wet is in die zin onlangs (in 2010) gewijzigd dat de rechter het bedrag van het onderhoudsgeld dient te verantwoorden.
Hou de moed erin !

Lucke
Berichten: 183

#5 , 28 jan 2012 21:23

Uitspraken door de rechtbank gebasseerd op enkel en alleen leugen.... het kan blijkbaar allemaal.
Is de reden waarom ik momenteel mijn dochtertje zo weinig zie.

Er mag en kan gelogen worden in een rechtzaak. Het is aan diegene die berdogen en belogen wordt om aan te tonen dat het niet klopt.
Tenminste, als de rechter het wil horen.. en daar zit het hem nu juist.

Maggy
Topic Starter
Berichten: 16

#6 , 02 feb 2012 13:21

nu ga ik zelf naar het stadhuis om een papier met de samenstelling van mijn gezin, op mijn adres !!
ik denk er ook over na , misshien kan ik wel klacht indienen wegens laster en eerroof en huisvredebreuk en meineed in de rechtzaal,
zijn dit dingen die ik kan realiseren via de politie of advocaat ??
ik ben geenzinds van plan dat mens haar goestingskes te blijven geven, ook al wonen mijn vriend elk in onze eigen woning , geen haar op men hoofd dat er aan zou denken dat ik voor mevrouw haar kuren ook maar ene minuut zou gaan werken,
Ben er al ferm over aan het nadenken om zelfs een fb groep op te richten voor vaders in scheiding, want dit snap iik als vrouw allemaal zelf niet meer, zou nog niet willen gedroomd hebben moest ik ooit zo scheiden ! zou nog geneens uit men ex zen handen willen leven, daarvoor is mijn trots bekke te groot !!
Ik laat dit zeker niet zomaar ongedaan !!

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 feb 2012 13:47

Ik kan moeilijk geloven dat de rechter niets zegt over het inkomen van de vrouw. Wanneer het om onderhoudsgeld gaat is dat immers het eerste wat de rechter normaal doet: de inkomsten van de beide ex-partners met elkaar vergelijken.

Verder vind ik het helemaal niet abnormaal dat de rechter ervan uitgaat dat u samenwoont als u samen het huurcontract ondertekend hebt. Het feit dat u op afzonderlijke adressen bent ingeschreven in de bevolkingsregisters sluit niet uit dat jullie feitelijk wel samenwonen. Het samen ondertekenen van het huurcontract is een feit waaruit de rechter het vermoeden mag afleiden dat jullie samenwonen. Daar is niets abnormaals aan.

duma
Berichten: 2871

#8 , 02 feb 2012 13:52

Mijn man en ik wonen samen (zijn zelfs getrouwd), maar voor de alimentatie werd er énkel en alleen gekeken naar het loon van mijn man. Zowel van hem als van zijn ex werden de loonfiches opgevraagd.

En dat lijkt me ook niet meer dan logisch, dat de nieuwe partner niet mee in rekening wordt gebracht. Stel: je hebt een nieuwe partner en dat loopt mis, moet je wel meer alimentatie blijven betalen, omdat er ooit iemand in je leven was die ook geld verdiende? 't zelfde ook omgekeerd: Je gaat toch ook niet minder alimentatie moeten betalen, omdat je ineens samenwoont met iemand die niets of minder verdient?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#9 , 02 feb 2012 15:01

Het gaat niet om de inkomsten, maar om de kosten.

Bijvoorbeeld: de man zegt. Ik kan geen onderhoudsgeld betalen, want ik moet 600 euro huur betalen. Als je met twee samen woont en de kosten deelt moet de man geen 600 euro, maar slechts 300 euro huur betalen. En heeft hij meer geld beschikbaar om onderhoudsgeld te betalen.

eylis
Berichten: 8852

#10 , 02 feb 2012 15:13

tegenpartij heeft geen zaak/kostenplaatje te maken over de kosten die de ene partij draagt: daar heeft niemand zaken mee en dat zijn variabele factoren. Als het om kosten zou gaan: ik kan met 2000 euro per maand ook kiezen om in een huis te wonen van 1000 euro of van 500 euro: daar moet de andere partij niet over malen. De vader kan er ook een tweeling bijkrijgen ineens: dat zijn ook kosten: maar daarmee zal hij tov de tegenpartij niet kunnen claimen de alimentatie maar te laten dalen...

Het gaat bij objectieve alimentatieberekening dus over inkomsten-omvang van beide partijen.

het loon van de nieuwe partner mag NOOIT mee in rekening genomen worden voor de berekening van alimentatie, want de partner is GEEN betrokken partij en is GEEN bron van inkomsten en is geen officieel verifieerbare bron (loonbriefje moet u niet geven, want het gaat niet voer u)
foute redenering van advocaat tegenpartij en foute verdediging van eigen advocaat...

Maggy
Topic Starter
Berichten: 16

#11 , 02 feb 2012 18:39

nu ik dacht da ook dat je met iemand te helpen eigenlijk iemand in de misserie helpt, Het is niet omdat ik een huurcontrac mee help onderteken dat ik daar woon he, Ik woon al 22 jaar met mijn echtgenoot hier op mijn eigen domiciele, waar nog nooit enige verandering is ondergaan,

ik dacht ook ( in geval ik daar toch zou wonen ) dat mijn inkomen geen reden zou kunnen zijn om haar onderhoudsgeld toe te schuiven, blijkbaar is dit zo niet !
zal dus mij maar zelf een advocaat nemen om deze kwakkel uit de wereld te helpen, Ik heb heus wel genoeg kosten met mijn eigen huishouden, dat ik nog
eens de helft van huishuur zou betalen van iemand anders, Dit is toch al te gek voor woorden, Moet de tegenpartij dan niet met concrete bewijzen afkomen, Het is toch niet omdat je naam op een contract zet, dat je ook daadwerkelijk kosten deeld, wat ik mijn geval zeker niet zo is !!! laat dit duidelijk zijn !

Mevrouw heeft een inkomen van 1000 euro + 300 euro onderhoudsgeld tot nu das 1300 euro, ze betaald wel het huis verder af, maar daarvoor heeft zij wel toen de gezamelijke spaarrekening geplunderd van om en bij de 11.000 euro, Die vriend stond wel op straat, moest zich een huis zoeken om zen kinderen te kunnen ontvangen, alles nieuw aankopen, en nu dit er nog bij ??
bij men vriend reken ze wel vakantiegeld, eindejaarspremie enz , maar daar is bij haar geen sprake van ! zij heeft als deeldtijdse werkneemster ook vakantiegeld, eindejaarspremie maar daar wordt niet over gesproken, Meer nog de vrederechter maande haar aan, dat ze in staat was meerdere uren te werken maar zij weigerd, nu komt madam af dat ze haar levenstandaard niet kan behouden door dat haar man het huis heeft verlaten, nadat zij notabene naar de vrederechter is gestapt voor die maatregelen te nemen ??
Hier kom je toch niet goed van,
erger nog, die vriend heb ik geholpen bij vinden van een huis maar nu zit hij not meer in de problemen, want ik woon nog steeds in mijn eigen huis, wat toch niet moeilijk aan te tonen is, watn ik heb hier men rekeningen, auto, mobilhome en derdeglijke dat op naam staat van mij en mijn echtgenoot en op ons adres waar we tot nu toe al 22 jaar wonen,
Nog iemand suggesties wat ik daar tegen kan doen ?

Maggy
Topic Starter
Berichten: 16

#12 , 02 feb 2012 18:42

ff ter verduidelijking, jan betaalde zonder problemen zijn alimentatiegeld nog voor er een uitspraak was van de vrederechter !! nooit over gediscusierd en madam wil meer en dat gaat zomaar allemaal , dat ze dan komen zien he hoe Jan woond, enige vrouwelijke in zen huis wat je daar vindt is een foto van zijn dochterke !!

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#13 , 02 feb 2012 19:58

ik dacht ook ( in geval ik daar toch zou wonen ) dat mijn inkomen geen reden zou kunnen zijn om haar onderhoudsgeld toe te schuiven, blijkbaar is dit zo niet !
zal dus mij maar zelf een advocaat nemen om deze kwakkel uit de wereld te helpen, Ik heb heus wel genoeg kosten met mijn eigen huishouden, dat ik nog
eens de helft van huishuur zou betalen van iemand anders, Dit is toch al te gek voor woorden, Moet de tegenpartij dan niet met concrete bewijzen afkomen, Het is toch niet omdat je naam op een contract zet, dat je ook daadwerkelijk kosten deelt, wat ik mijn geval zeker niet zo is !!! laat dit duidelijk zijn !
Met uw inkomen wordt geen rekening gehouden. Lees a.u.b. wat ik schrijf.
Het feit dat u de huurovereenkomst ondertekende kan voor de rechter een vermoeden zijn dat u samen woont. Neem dat vermoeden ernstig. Doe het niet af als iets wat dwaas is. Als dat vermoeden fout is dan moet uw vriend dat weerleggen. Hij moet dan toch gemakkelijk kunnen bewijzen dat u nog bij uw echtgenoot woont.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#14 , 02 feb 2012 20:00

tegenpartij heeft geen zaak/kostenplaatje te maken over de kosten die de ene partij draagt: daar heeft niemand zaken mee en dat zijn variabele factoren.
Ik kan slechts vaststellen dat rechters dagelijks wel rekening houden met het feit dat door samenwonen kosten gedeeld worden en men beschikt over een groten beschikbaar inkomen dan wanneer men alleen woont.

Maggy
Topic Starter
Berichten: 16

#15 , 02 feb 2012 21:36

ja idd scorpioen, ik zal op het stadhuis een forumulier halen samenstelling van gezin, daar staat toch normaal datum van van tot wanneer ik daar woon en nog woon,
moeten ze misschien ook nog men ganse inkomen en uitgaven verkeer hebbn ook, ze mogen zenne,
Laatst gewijzigd door Maggy op 03 feb 2012 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Echtscheiding”