adviseer mij, omgangsregeling van mijn zoon met ex man!!

Bouchra
Topic Starter
Berichten: 7

adviseer mij, omgangsregeling van mijn zoon met ex man!!

#1 , 09 jul 2011 20:50

ik ben alleenstaande moeder van 2 kinderen. 1 zoon van bijna 2 jaar en 1 dochter van 7 maanden.

ik ben vorig jaar mei vertrokken bij mijn echtgenoot omdat hij mij bedreigde met een mes en ook omdat hij mij opsloot thuis en mij kapot sloeg.

nu heeft hij een omgangsregeling geregeld al voordat ik bij hem weg ging. dat heeft hij achter mijn rug om gedaan. aangezien ik nergens alleen heen mocht kon ik dus ook geen post ontvangen. postvakje zat buiten bij de deur. hij had geregeld dat hij recht op omgang zou hebben van vrijdag tot zaterdag avond. zonder wie hem zou ophalen of terugbrengen. dus ik was zowieso genoodzaakt om hem zelf terug te halen, wat ik al niet kon omdat ik in die tijd zwanger was van mijn dochter. plus het feit dat hij mij bedreigde met ontvoering van mijn zoon naar engeland aangezien ze daar geen verdrag hebben met belgie. zijn moeder heeft dat ook bevestigd. dus ik heb hem een aantal maanden niet meegegeven uit angst dat mijn zoon meegenomen gaat worden. totdat mijn advocaat om een nieuwe regeling vroeg, maar die bleef helaas hetzelfde alleen werd het erger want ik moest mijn zoon elke vrijdag zelf brengen en ex man elke zaterdag terugbrengen. dit omdat ik zelf vertrokken ben naar een andere stad. ex man woont in brussel ik in antwerpen. toen dit nieuwe vonnis uitgesproken werd was ik pas bevallen van mijn dochter. dus ik kon toen niet een uur met de trein gaan reizen. dit heb ik hem uitgelegd maar hij blijft aangifte doen.

nu is het zelfs zo dat hij aangifte doet als ik ziek ben of mijn zoon ziek is waardoor ik hem niet kan brengen. politie geeft soms aan dat ze toch niks met die aangiftes zullen doen en de andere keer zeggen ze weer dat ik daar problemen mee ga krijgen.

ik hou mijn zoon niet express weg van zijn vader. maar als ik mijn zoon niet KAN brengen, hetzij omdat ik pas bevallen was en nog ziek was, hetzij omdat ik geen oppas heb voor mijn kleine die ik nog borstvoeding geef, hetzij door ziekte van mijn zoon, dan kan de rechter toch onmogelijk het hoederecht aan mijn ex man geven? want dat is wat mijn ex man nu wil vermoed ik. door elke keer aangiftes te doen hoopt hij hierdoor het hoederecht te krijgen. maar in de praktijk gaat dat toch niet zo snel? wie weet hier meer van en heeft hier ervaring mee?

ook was het wel eens voorgekomen dat ik helemaal vanuit antwerpen naar brussel ben gegaan zoals ik elke week moet doen om mijn zoon tot aan zijn vader te brengen, en die dag was hij niet thuis. ik heb toen aangifte gedaan bij de politie en ben toen teruggekeerd met mijn zoon naar antwerpen... paar dagen later heb ik vernomen dat hij aangifte heeft gedaan tegen mij wegens het niet brengen van mijn zoon, terwijl hij niet thuis was!!!

ook heeft hij hem een paar keer niet terug gebracht onder het mom van dat hij zijn zoon lang niet gezien had. de eerste vier maanden nadat ik vertrok van bij hem, heeft hij zelf nooit om zijn zoon gevraagd en ik wist toen nog helemaal niet dat er al een omgangsregeling was... en dat gebruikte hij toen om mijn zoon langer bij zich te houden.. ook toen ik pas bevallen was en ik hem vroeg zijn zoon zelf op te halen, had hij dat 2 weken gedaan en toen daarna niet meer teruggebracht onder het mom van dat ik me niet aan het vonnis houd.. terwijl ik ziek was en niet kon brengen... toen moest ik van de politie midden in de nacht vervoer regelen om mijn zoon van het politieburo in brussel op te halen omdat meneer opeens geen vervoer had,, terwijl hij hem wel kon ophalen. als ik hem niet ging ophalen die nacht dan zou de politie er wel voor zorgen dat hij het hoederecht kreeg of week/weekregeling, zo dreigde de politie mij. dus ik ben die nacht met mijn dochter in mijn armen in de auto met mijn broer naar brussel gegaan om hem op te halen.

nu is het zo dat het daarna een tijdje goed ging en ik mijn uiterste best heb gedaan om hem wel te brengen... tenzij ik ziek ben of mijn zoon ziek was of ik geen oppas had voor mijn dochter dan mocht mijn ex man mijn zoon ook niet meer zelf ophalen want dan zou hij dezelfde streek uithalen.

tot ik op een dag zag dat mijn ex man mijn zoon naar het ziekenhuis gebracht had en de rekening op mijn naam gezet had.. dus ik kreeg de rekening en daar werd geen verandering in gebracht. ik moest dus zijn rekeningen betalen. en dat was een rekening van 40 euro. nu krijg ik wel wat terug van de ziekenfonds, maar lang niet alles.. hij vertelde toen aan de mensen dat ik mijn zoon expres ziek naar hem had gebracht vandaar dat ik de rekening dus ook maar zelf moest gaan betalen.. vanaf die dag heb ik besloten om mijn zoon niet meer naar hem te brengen als hij ziek is. gister was hij dus ziek, koorts.. en heb hem niet gebracht. had hem gesmst als hij vandaag beter zou zijn zou ik hem brengen. vandaag nog niet beter, dus ik smste dat hij niet beter is. heeft hij toch aangifte gedaan..

wat denken jullie? hoor ik bij de vrouwen die geen hoederecht verdient over mijn kinderen? en loop ik groot risico dat ik mijn hoederecht kwijt raak? ik ben daar keer op keer bang voor als er weer iets voorvalt, terwijl hij degene is die alles vergroot en opblaast en de oorzaak van alle leed is.

dames uit belgie, adviseer mij

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Corinne
Berichten: 44

#2 , 09 jul 2011 22:52

Hoe heeft hij eerst die omgangsregeling geregeld? Bij wie?

Bouchra
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 09 jul 2011 23:07

Corinne,

Hij heeft hem geregeld dat onze zoon elke week vanaf vrijdag 10 uur sochtends tot zaterdag 18 uur savonds bij hem is.

dat het verblijfadres bij mij is.

er is in dat vonnis geen alimentatie besproken. ook niet wie mijn zoon zal brengen of ophalen.

Reclame

Corinne
Berichten: 44

#4 , 09 jul 2011 23:12

Maar hoe heeft hij dit kunnen regelen zonder jou, en wanneer is er een vonnis uitgesproken?

Bouchra
Topic Starter
Berichten: 7

#5 , 09 jul 2011 23:22

Ik zal je vertellen hoe hij dat geregeld heeft zonder mijn medeweten.

ik was destijds getrouwd met een extremistische marokkaan die mij verbood alleen het huis uit te gaan. ik mocht alleen het huis uit als het met hem was, en dan was het 1 keer in de week of zo.. vergelijk het maar als een hondje uitlaten en dan nog niet eens als dat, want een hond wordt meerdere malen per dag uitgelaten, en ik niet.
we woonden in een appartement op de 2e verdieping en de brievenbussen waren buiten beneden gelegen. dus je zou eerst naar beneden moeten lopen en naar buiten gaan om bij de brievenbus te kunnen komen. aangezien ik de deur nooit uit mocht zonder hem en hij altijd degene was die de post uit de brievenbus haalde, heb ik nooit kunnen weten dat er misschien wel een brief was van de rechtbank met een uitnodiging om ook mijn verhaal te doen.. daardoor heeft de rechtbank zijn eisen ingewilligd met als reden dat ik verstek heb laten gaan...

ik weet niet hoe het zit met een eerste keer omgangsregeling aanvragen bij de rechtbank, maar ik vermoed dus dat het op deze manier is gegaan. want een tijdje nadat ik vertrokken was van hem en bij mijn zus in antwerpen was om de scheiding te regelen, vertelde mijn advocate ineens dat er al een omgangsregeling was..

Mariette
Berichten: 2507

#6 , 10 jul 2011 10:43

Ik denk dat U best deze uitleg terug aan de rechter voorlegt én klacht indient tegen uw ex.

Bouchra
Topic Starter
Berichten: 7

#7 , 10 jul 2011 22:22

oh dat heb ik gedaan via de advocaat. het is een rechtzaak in het frans in brussel. dus het had zowieso geen zin om aanwezig te zijn bij de zitting zei mijn advocaat. Want ik versta geen frans.

plus die klachten heb ik al gedaan, maar hij heeft alles ontkend. en ik heb er geen bewijzen voor. dan sta je ook met lege handen.

Carapat
Berichten: 21

#8 , 11 jul 2011 00:38

Mocht ik van u zijn, ik zou een andere advocaat nemen, desnoods een pro deo, meer info bij het justitiehuis.
Meegaan naar de rechter en uw verhaal doen. Niets laten wijsmaken, meegaan !!!!

Gtz,

Terug naar “Echtscheiding”