verhuizen naar het buitenland met een co-ouderschap regeling

leah
Topic Starter
Berichten: 1

verhuizen naar het buitenland met een co-ouderschap regeling

#1 , 19 jun 2011 10:12

Ik ben sinds oktober 2010 uit elkaar met mijn toenmalige partner. Wij hebben 3 kinderen samen (van resp. 5, 5 en 2 jaar) samen. Aangezien we niet getrouwd waren of een wettelijke samenlevingsovereenkomst hadden, hebben we zelf een regeling op papier gezet omtrent de co-ouderschap regeling: om de week zijn de kinderen bij de papa of bij mij (de mama).

Met mijn nieuwe partner, waarmee ik wil gaan trouwen, ben ik van plan te verhuizen naar de regio van Muenchen (Duitsland). Ik zou de kinderen mee willen nemen en tot een regeling komen dat ze voor de vakantie ed terug naar de papa kunnen. Ik vrees dat de papa hier niet mee wil in gaan stemmen, aangezien hij nog steeds zeer boos is dat ik heb besloten om uiteindelijk aan deze niet werkende relatie een einde te maken.

Mijn ex-partner heeft inmiddels ook een nieuwe relatie met een andere persoon die zelf ook een kind heeft. HIj is misschien van plan op termijn te verhuizen naar een ander dorp, maar wel in belgie.

Ikzelf ben NEderlandse, mijn ex is Belg. De kinderen hebben de belgisch-nederlandse nationaliteit. De regeling die we hebben opgesteld is niet specifiek opgesteld naar het belgisch recht, al is dat wellicht het gemakkelijkst.

Wat zijn mijn mogelijkheden om de kinderen mee te kunnen nemen naar het buitenland? Waar zou ik voor moeten zorgen dat indien dit voor de rechter komt, een positieve beslissing voor mij er uit kan komen???
Dank u voor alle mogelijke antwoorden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Corinne
Berichten: 44

#2 , 19 jun 2011 10:21

Hoe zou jij dit omgekeerd vinden?
Als je ex partner beslist naar het buitenland te gaan wonen en je kinderen mee te nemen en jij ze enkel in de vakantieperiodes mag zien?
In mijn ogen heeft de papa evenveel rechten; zoals nu de week/week regeling loopt.
Ik weet niet als je keuze positief beantwoord zal worden door jeugdrechtbank...
Maar goed dit is geen antwoord op je vraag; ik "hoop" dat iemand anders die wel heeft voor je.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”