Alimentatie

Lies Lunders
Topic Starter
Berichten: 18

Alimentatie

#1 , 22 apr 2011 12:07

Even een vraagje:
Met welke factoren houdt men rekening voor het berekenen van de alimentatie?
Mijn ex beweert dat hij weinig alimentatie moet betalen omdat hij een huis heeft
gekocht en omdat dit een hoge afbetaling is...

Alvast bedankt.
Lies

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Corinne
Berichten: 44

#2 , 25 apr 2011 09:55

Bij alimentatieberekening houden ze geen rekening met zijn vaste lasten hoor.

ann-m
Berichten: 2

#3 , 25 apr 2011 21:52

Mijn kinderen hun vader is hetrouwd en heeft in die relatie ook 2 kinderen ,hij rijdt met 2 auto's,ze werken alle 2 en moet geen huis afbetalen heeft dat geerfd en ik kreeg te horen dat hij zijn gezin nu ook moet onderhouden omdat ik onderhoudsgeld vraag voor onze 3 kinderen die ik al een jaar volledig alleen opvoed wat financieel niet houdbaar is als alleenstaande.
Ik wens je veel succes.

Reclame

Corinne
Berichten: 44

#4 , 25 apr 2011 22:17

Ann, hij zal die kinderen wellicht niet in 1 jaar tijd gekregen hebben, terwijl jij voor jouw kids alleen opdraait?
Zijn er al stappen ondernomen? En krijg je niks dan?

Het is financieel zeker niet haalbaar alleen; ik heb ook 3 kindjes (de kleinste was nog geen 3 maand als hij wegging),
woensdag komt het voor via het vrede gerecht om dwingende maatregelen te treffen want hij weigert ook te betalen....

Succes!

Lies Lunders
Topic Starter
Berichten: 18

#5 , 27 apr 2011 15:21

ik kreeg te horen dat hij zijn gezin nu ook moet onderhouden omdat ik onderhoudsgeld vraag voor onze 3 kinderen
Heeft hij dat tegen u gezegd of de rechter? Want hij kan zeggen wat HEM het beste uitkomt hé. Hij heeft die 3 kinderen bij u toch ook gemaakt hé... Ik word gek van zo'n mannen hé. :evil: Kinderen maken dat gaat, maar ervoor zorgen dat die kinderen ook alles krijgen wat ze nodig hebben, dat is teveel gevraagd. Mijn ex krijgt binnen een paar maand zijn 4de kind bij zijn 3de vrouw maar hij kan zijn kinderen die hij nu heeft nog niet alles geven wat ze nodig hebben. Daarom wil ik dus weten of een lening bij in de alimentatie wordt verrekend, want dat is wat hij beweert...

kellytjexxx
Berichten: 68

#6 , 27 apr 2011 16:35

bij ons in het vonnis staat dat mijn ex me 300 euro voor 2 kinderen moet betalen. dat is beslist december 2009 maar heb nog gene euro van hem ontvangen! ik krijg voorschotten van davo ondertussen. hij weigert ook nog steeds om te betalen.

Bijtje
Berichten: 755

#7 , 27 apr 2011 21:19

Waarmee de rechter rekening houdt bij het bepalen van een bedrag, hangt van rechter tot rechter af. Mijn ex mocht zelf het bedrag kiezen omdat hij schulden had. Het voordeel daarvan was dat hij dan een realistisch bedrag kon nemen dat hij dan ook alle maanden kon betalen aan zijn ander ex. Denk dat dit ook verstandiger is dan dat je elke maand moet vechten voor een grotere som die iemand toch niet zal kunnen betalen, natuurlijk kon zijn ex daar niet mee lachen maar tja ... eerlijk is eerlijk ?

Corinne
Berichten: 44

#8 , 28 apr 2011 21:09

Hier werd gisteren beslist dat ik € 300 krijg voor 3 kinderen.
De oudste 2 gaan 2.5 dagen per week naar hem. De kleinste (baby) 2u per week.
Hij woont terug in bij z'n ouders, met z'n nieuwe vriendin. De rechter had niet bepaald medelijden met hem;
hij was niet mild in z'n reacties naar mijn ex partner.

Lies Lunders
Topic Starter
Berichten: 18

#9 , 28 apr 2011 22:59

Dat is niet veel hé, 300 euro voor 3 kinderen...
Moet je daar alles mee betalen?? kledij, schoolkosten....

Bijtje
Berichten: 755

#10 , 29 apr 2011 14:24

Lies Lunders, u zou dus meer willen betalen als het uw kinderen zouden zijn ?

kellytjexxx
Berichten: 68

#11 , 29 apr 2011 14:50

het is niet gigantisch veel idd maarja ze moeten het natuurlijk nog willen betalen ook e..
en ik vind ook als de papa 300 geeft en je legt er van je zelf ook nog eens 300 bij awel dan kom je zeker en vast wel toe met het bedrag. zo doe ik dat ook iedere maand. normaal moet ik medische kosten enz ook doorsturen naar hem en de helft vragen maar dat doe ik niet.. dan kan ik elke maand niks anders doen dan brieven liggen opsturen met rekeningen.

Lies Lunders
Topic Starter
Berichten: 18

#12 , 29 apr 2011 18:46

Lies Lunders, u zou dus meer willen betalen als het uw kinderen zouden zijn ?
Het hangt er allemaal van af wat er nog bij komt hé. Maar 300 euro om alles te betalen vind ik voor 3 kinderen wel weinig ook al leg je zelf nog 300 euro bij.
Alles= dokterskosten, kledij, hobby's, kinderen hebben een fiets nodig, schoolrekeningen,....

Free_ltd
Berichten: 32

#13 , 29 apr 2011 18:58

bij ons in het vonnis staat dat mijn ex me 300 euro voor 2 kinderen moet betalen. dat is beslist december 2009 maar heb nog gene euro van hem ontvangen! ik krijg voorschotten van davo ondertussen. hij weigert ook nog steeds om te betalen.

Dan kunt ge toch loonsbeslag laten leggen :wink:

kellytjexxx
Berichten: 68

#14 , 29 apr 2011 19:46

niet als die persoon nu in collectieve schuldbemiddeling zit. davo heeft een deurwaarder gestuurt gehad maar nu is het afwachten tot de schuldbemiddelaar de achterstallen begint af te betalen en dat kan nog zeker een jaar duren.

sleper
Berichten: 391

#15 , 29 apr 2011 19:46

Dat is niet veel hé, 300 euro voor 3 kinderen...
Moet je daar alles mee betalen?? kledij, schoolkosten....
Dit bedrag ontving mijn huidige vrouw zo een 25 jaar gelden , 3600 voor de oudste en 3200 frank voor de 2 volgende .

Terug naar “Echtscheiding”