wijziging EOT???

verdrietig moedertje
Topic Starter
Berichten: 2

wijziging EOT???

#1 , 15 feb 2011 10:55

ik heb sinds 2 jaar een EOT, notaiële akte en bekrachtigd door de rechtbank. Mijn ex en ik hebben een bi-locatieregeling, maar ik sta wel elke dag in voor de naschoolse opvang van mijn dochter. Mijn werk is al sedert dat mijn dochter naar school gaat zo aangepast. papa haalt haar op wanneer zijn werk gedaan is. Dat staat ook zo op papier. Hij was daarmee akkoord. Sinds meer dan een jaar heeft hij een nieuwe vriendin en snel ook al een kind, nu al 1 jaar denk ik. De problemen zijn toen begonnen, hij respecteert niets meer van de overeenkomst, probeert mij altijd te pesten en stookt mijn dochter op tegen mij. een tijd geleden wilde hij niet langer mee betalen zoals we overeengekomen waren (ik heb geen onderhoudsgeld voor mij) en om hem op zijn verplichtingen te wijzen, heb ik een deurwaarder dat bedrag laten innen. ik was het gepest moe. Omdat hij veel, of bijna alle , bepalingen van de EOT niet naleeft, het kind niet afgeven enzo, kind in de opvang steken hoewel de overeenkomst dat verbiedt, heb aan mijn advocaat gevraagd om een dwangsom op de EOT te laten plaatsen. Hij heeft nu een tegenverzoek ingediend omdat hij nieuwe omstandigheden aanvoert en het belang van het kind. deze omstandigheden zijn een huwelijk, een kind uit zijn nieuwe relatie. Hij voert ook aan dat hij nu plots wel meer tijd heeft om het kind zelf na school op te vangen. Die heeft hij niet hoor, maar omdat hij mij wil pesten wil hij mijn kind trachten weg te nemen van mij. Kan de EOT op die manier gewijzigd worden? heeft daar iemand ervaring mee? Ik ben ten einde raad, mijn dochter keert zich meer en meer tegen mij omdat haar vader en de stiefmoeder, zij moet haar nu mama noemen, haar zo tegen mij en mijn vriend opstoken. De papa liegt steeds maar en ik kan er niets aan doen. mijn nieuwe relatie begint er zwaar onder te lijden en ik word er echt ziek van. kan iemand mij helpen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
djinnie
Berichten: 38

#2 , 21 feb 2011 11:09

ik zou alle feiten laten vaststellen.
Kind in de opvang terwijl dat niet mag....laten vaststellen
Kind te laat halen...laten vaststellen
....
Zo sta jij volgens mij sterker in je schoenen, omdat je kan aantonen dat hij zijn verplichtingen niet nakomt en de EOT niet naleeft.

Wat betreft het tegen je op zetten....ik zou eens goed met je dochter praten. Desnoods met een psychologe.
Je dochter zal zich ongetwijfeld ook wel heel slecht voelen bij deze situatie en zal zich 'gedwongen' voelen om een keuze te maken tussen jou en haar papa. Ik zou dat al zeker proberen te ontkrachten door zoveel mogelijk met haar te praten, haar duidelijk te maken dat je van haar houdt en het beste et haar voorhebt,....

Veel sterkte in ieder geval. Ik weet wat het is als je kinderen tegen je opgezet worden, maar gelukkig is dat voor mij voorbij.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”