Nog 1 week afwachten! Voorspellingen??

DolceVita
Topic Starter
Berichten: 84

Nog 1 week afwachten! Voorspellingen??

#1 , 31 jan 2011 08:52

Hallo iedereen,

Ik denk dat iedereen ondertss wel al mijn verhaal kent (ken je het niet lees dan http://www.juridischforum.be/forum/view ... 23&t=24258.

Nu vraag ik mij af wat jullie denken??

Is er een mogelijkheid dat de zaak omgedraaid wordt en dat zoontje terug naar zijn oude school mag? En terug naar zijn vertrouwde omgeving mag komen? Of oordeelt de rechter dat hij ondertss al 5 maanden in zijn andere school zit en ze hem nu niet meer gaan veranderen?
Zijn er gevallen bekend dat de mama een weekendregeling krijgt omdat ze te ver verhuist is om een bi-locatie regeling mogelijk te maken?

Groetjes,
Dolce

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
DolceVita
Topic Starter
Berichten: 84

#2 , 01 feb 2011 14:59

Niemand?

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#3 , 01 feb 2011 16:17

Het omdraaien van de hoofdverblijfplaats (baby, peuter, kleuter cases) gebeurd, maar is eerder zeldzaam als moeder dit echt niet wil, ook niet als ze vb. 50 km verderop gaat wonen met de kids.
Gelukkig komen er steeds meer rechters die andere en modernere inzichten hebben, maar ze zijn de uitzondering.

Het is niet rechtvaardig maar moeders wil wordt in dit soort zaken nog te vaak wet.

RR

Reclame

DolceVita
Topic Starter
Berichten: 84

#4 , 01 feb 2011 16:20

Het verhuizen is 1, het veranderen van school 60km verder zonder toestemming van de vader is toch wel iets helemaal anders he..
Het kind heeft daar helemaal geen familie (behalve zijn moeder dan). Moet het kindje dan opgroeien zonder vader, tante, nonkel, opa, oma, peter, neefje??
Is dit dan goed voor de ontwikkeling van een kind?

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#5 , 01 feb 2011 16:26

Nee, maar ik kan je ook vragen of scheiden goed is voor het kind... ouders scheiden nu eenmaal. (ook) Alleenstaande ouders verhuizen nu eenmaal.
10 jaar geleden was "ouderlijk gezag" voor een vader een compleet lege doos. Dit is nu gelukkig aan het veranderen.
Eerst handelen daarna onderhandelen wordt nog veel te vaak gehonoreerd bij jonge kinderen. Ik wou dat het anders was.

RR

DolceVita
Topic Starter
Berichten: 84

#6 , 01 feb 2011 16:29

Ik ben nog altijd van mening dat het voor een kind beter is op te groeien bij gescheiden ouders dan bij ouders die constant ruzie maken.
Ik heb er niks tegen dat ze verhuist is maar dan moet ze het kind maar bij ons laten en genoegen nemen met het weekend.
Dus eigenlijk heb je niet veel hoop voor deze zaak?

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#7 , 01 feb 2011 16:48

Het heeft weinig zin om hier en nu een polemiek te voeren, maar trek je redenering eens door (lees Hoe verder ze verhuist, hoe minder ruzie er is tussen de ouders) en dan merk je vanzelf wel dat in die redenering ook gaten zitten.

Ik geef ondanks ik het gedag afkeur, de moeder dus de meeste kans op "the winner takes it all"

RR

Bijtje
Berichten: 755

#8 , 04 feb 2011 15:19

Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen, omdat ik vrees dat RR wel eens gelijk zou kunnen hebben, hoe oneerlijk het eigenlijk ook mag zijn tegenover U. Nochtans, als de rechter de moeder gelijk geeft (om welke reden dan ook) kunnen we beter ineens allemaal ver genoeg gaan wonen van onze ex en het kind gewoon meenemen ... dan hebben we een klassieke regeling met een pak alimentatie ? Hopelijk beseft de rechter dat als hij zijn oordeel gaat vellen ...

wilmar
Berichten: 57

#9 , 06 feb 2011 19:14

Hou ons aub op de hoogte , ik verkeer ongeveer in dezelfde situatie

armschaap
Berichten: 55

#10 , 07 feb 2011 09:51

anderzijds is er dat geval van Ilse Demeulemeester (ex-miss belgië), dat breed uitgesmeerd is in de roddelpers: zoontje had hoofdverblijf bij moeder. Vader werd/wordt afgeschilderd als de baarlijke duivel. Moeder verhuist naar ietsje verder weg (van Lokeren naar Antwerpen, dacht ik.. dus nu ook zó ver niet eigenlijk) en prompt krijgt vader nu het hoofdverblijf toegewezen, omdat kind uit zijn vertrouwde omgeving gerukt was.

DolceVita
Topic Starter
Berichten: 84

#11 , 07 feb 2011 14:43

Giller van formaat!
Na 3,5 maanden wachten werd de zaak doorgestaan naar Kortrijk omdat rechter in Dendermonde niet bevoegd is.
1a2 maanden wachten en dan naar Kortrijk!
Rechter heeft wel zijn mening gegeven en dit was niet mals voor mevrouw.
Detail: verstekvonnis van januari 2010 is niet betekend en dus niet uitvoerbaar.

Terug naar “Echtscheiding”