contract scheiding van goederen "warme uitsluiting"???

Julianne
Topic Starter
Berichten: 6

contract scheiding van goederen "warme uitsluiting"???

#1 , 20 jan 2011 12:26

Gehuwd met een huwelijkscontract scheiding van goederen.
In dit huwelijkscontract staat er vermeld onder 'artikel 8 - Onverdeelde goederen':

'De verdeling van de besparingen verwezenlijkt gedurende het huwelijk evenals de vaststelling van de rechten van
iedere echtgenoot ter gelegenheid van een verwerving in onverdeeldheid zal vermoed worden gedaan te zijn ter
regeling der rekeningen welke de echtgenoten onderling verschuldigd zijn.'

Wat wil dit zeggen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38617

#2 , 22 jan 2011 20:52

Kif kif
pond ponds gewijs denk is
dus met gesloten beurs

maar ik ben niet zeker

Julianne
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 23 jan 2011 19:40

Kif kif
pond ponds gewijs denk is
dus met gesloten beurs
maar ik ben niet zeker


Wat bedoelt u hiermee?

Reclame

Julianne
Topic Starter
Berichten: 6

#4 , 24 jan 2011 13:38

Kan er mij niemand verder helpen?

armschaap
Berichten: 55

#5 , 24 jan 2011 19:35

Een notaris zal de enige zijn die daar wijs uitgeraakt denk ik. Een eenvoudig advies. 20 euro betalen aan die mens, en je hebt zekerheid.

Julianne
Topic Starter
Berichten: 6

#6 , 30 jan 2011 13:44

Weet er iemand of dat uitdrukkelijk staat neergeschreven in een huwelijks contract:

- contract 1 : scheiding van goederen met onverdeeldmaking van de besparingen
- contract 2 : scheiding van goederen …. en daarin de volgende zin De besparingen verwezenlijkt gedurende het huwelijk zullen vermoed worden gedaan te zijn ter regeling der rekeningen dewelke de echtgenoten elkaar onderling verschuldigd zijn.

Betekent dit in beide huwelijkscontracten hetzelfde?
Moeten de besparingen van tijdens het huwelijk in beide contracten verdeeld worden? (bvb. bij overlijden of bij echtscheiding).

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#7 , 30 jan 2011 20:09

Over welke "besparingen" gaat het hier? Waarop wordt er "bespaard"???? Besparing is niet hetzelfde als "spaargelden".
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Julianne
Topic Starter
Berichten: 6

#8 , 31 jan 2011 09:38

Het is dat wat ik niet weet. Wetteksten zeggen dat "besparingen" de "aanwinsten" zijn.

Maar hebben die 2 huwelijkscontracten dezelfde waarde/betekenis? Wat zou die zin in huwelijkscontract 2 willen zeggen?

Terug naar “Echtscheiding”