adresverandering bij echtscheiding

jeroen02
Topic Starter
Berichten: 13

adresverandering bij echtscheiding

#1 , 03 jan 2011 20:07

Vroeger was het zo dat je elk je adres veranderde bij echtscheiding,nu zou dat niet meer moeten gebeuren.je kan gewoon je adres samen laten staan.??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden
Berichten: 2810

#2 , 03 jan 2011 22:54

Indien geen EOT, dien je de feitelijke scheiding te bewijzen.
Dit is, mijn inzien, moeilijk of zelfs niet te bewijzen zonder effectief een verschillend adres te hebben.
Handige documenten voor Personenrecht

eylis
Berichten: 8842

#3 , 04 jan 2011 18:51

jeroen, als de scheiding is uitgesproken, of zelfs in procedure is kan niets of niemand verplichten om effectief gescheiden te wonen . Tijdens de scheiding kan je overigens (in geval van EOT) perfect de voorlopige maatregelen formuleren dat in afwachting van de wettelijke echtscheiding om practische redenen de ouders samen de gezinswoning blijven betrekken. Dat accepteren rechters absoluut.
Maar ik heb zelfs weet van verschillende koppels die na hun scheiding gewoon op het zelfde adres gedomicilieerd bleven om verschillende redenen:
- het huis is groot genoeg en de ouders zijn samen gewoon nog ouder voor hun kinderen, maar hebben géén relatie meer. Ze wonen dus als vrienden onder hetzelfde dak.
- voorlopig vindt één van beiden in de buurt nog geen geschikte woning om zich te installeren én de kinderen goed te ontvangen tijdens zijn/haar verblijfsweek (in gev
- de gezinswoning blijft het domicilie-adres van beiden, de kinderen verblijven er permanent: de ouders pendelen wekelijks tussen de gezinwoning en het studiootje

Er zijn wel een paar administratieve instanties die compleet hun kluts kwijtspelen bij deze creatieve oplossingen: zo kan ik me de hilarische gesprekken herinneren met o.m. een dame van de kruispuntbank die het in haar gegevensfiche niet kon ingeven dat je gescheiden het huis kan delen met de andere ouder van je kinderen.
Ze heeft het moeten opgeven :-)

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”