echtscheiding en eigen woning uit eerste huwelijk

jeroen02
Topic Starter
Berichten: 13

echtscheiding en eigen woning uit eerste huwelijk

#1 , 03 jan 2011 12:43

ik heb een woning uit men eerste huwelijk dat volledig op mijn naam staat en afbetaald is.Ik ben ondertussen terug getrouwd en hebben een 2de woning aangekocht welke nu onze gezinswoning is. Hier betalen we nog een lening op.
Ik ontvang elke maand huurgeld van mijn wonng die ik apart op men eigen rekening zet. Nu is mijn vraag wat gebeurd er indien we gaan scheiden,moet ik dit huurgeld delen met men echtgenoot en wat met men eigen woning,kan hij daar ook aanspraak op maken? We hebben geen huwelijkscontract.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9895
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 03 jan 2011 13:58

Het eerste huis is en blijft van U alleen. Daar kan hij geen aanspraak op maken. De huur die u daarvan krijgt is , in het wettelijk stelsel , een gemeenschappelijk goed. Daar heeft hij wel recht op de helft van de netto opbrengst. U kan die ook gewoon spenderen aan de gezamenlijk huishouding.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”