Complexe situatie ivm regeling kinderen

lucgescheiden
Berichten: 2810

Re: Complexe situatie ivm regeling kinderen

#16 , 23 dec 2010 18:22

Je emoties in deze laatste posting tonen maar al te goed aan; hoe het er in de werkelijkheid aan toe gaat.
"Trukken van de foor" noem jij dat... wel ik noem dat "diefstal volgens de regels van ons wetboek".
Kinderen en ouders die mogen opdraaien voor de waanzin van één individu...
En daarmee wil ik jou heus niets persoonlijks verwijten, als je dat al eens zou willen inzien.
Laatst gewijzigd door lucgescheiden op 30 dec 2010 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Handige documenten voor Personenrecht

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8843

#17 , 23 dec 2010 18:46

luc, euh......
wil je eens citeren waar ik in mijn laatste post "mijn emoties" uitdruk?
ik doe een relaas van feiten, weliswaar omschrijf ik die feiten vrij creatief (vfr. truken van de foor :mrgreen:
...
Maar als jij in deze post kan lezen wat ik voel, verneem ik graag van jou hoe dat dan wel is :shock:
Wellicht heb je dus een prachtige gave,
dus vooruit maar... analyseer mijn emoties eens, ik ben benieuwd 8_)

lucgescheiden
Berichten: 2810

#18 , 23 dec 2010 19:11

Lieve Eylis,
Het willen doorbomen over jezelf, of jouw emoties, laat staan over mijn prachtige gaven :D ,
gaat weinig bijdrage tot een antwoord op Cassandra's vraag.
Maar mijn PB staat steeds open ;-)
luc
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

eylis
Berichten: 8843

#19 , 23 dec 2010 19:26

dat je dat nu eindelijk inziet...
oef...

maarre weer lees je iets wat er niet staat :-)
ik wil niet doorbomen over mijn emoties...
maar ik ben nog steeds héél curieus waar ik ergens "mijn emoties" heb uitgedrukt...
deel het gerust met ons :
want we leren daar ook veel van:
contextueel lezen en data-mining...
Heel wat rechtszaken hebben daar een verrassende wending door gekregen.
enne, wil je formeel blijven ajb?

lucgescheiden
Berichten: 2810

#20 , 23 dec 2010 20:03

Uw reacties behoeven geen contextueel lezen, noch enige data-mining,
eerder een vleugje meer begrip en inzicht voor de minder formele kant van een probleem.
Maar start daarvoor gerust een nieuwe draad op indien gewenst.
Handige documenten voor Personenrecht

eylis
Berichten: 8843

#21 , 23 dec 2010 21:05

neen luc, alweer naast de bal...
dit gaat niet over mijn inzichten over contextueel lezen, maar over de jouwe: dus vooruit maar eens: zeg me e concreet waar ik hemotioneel werd in de post waar je naar refereerde: .

De situatie waar ik momenteel in betrokken ben (en ik wens daar eigenlijk niet over uit te weiden maar goed, je denkt dat ik hier tussen de lammetjes huppel met madeliefjes in mijn haar) gaat over een regeling die per vonnis is gevorderd door de ene ouder omdat de andere ouder de kinderen gijzelde en HAP toepaste. (Ouder en Kinderen zijn al gediagnosticeerd met tekenen van PAS...) De zaak is nu nog niet helemaal rond. En natuurlijk weten we niet op voorhand welke truken van de foor nog uit de kast zullen gehaald worden..
Maar mijn goede boodschap blijft dat middels strategisch opgebouwd concluderen en waardig en correct de zaak aanpakken dit in orde kan komen.
En daarom deel ik de posters hier in mijn ervaringen: omdat het eerste vonnis daar ook mee geslaagd is, dus construvtieve tips voor diegenen die er nog door moeten.
Dus Luc,
neem best wat reserve tov je eigen rapido conlusies: en dat voor alle cases die hier passeren. Het gaat over veel menselijk leed en je moet vooral de mensen nog banger en droever maken... Want je bent er steeds héél snel bij om te concluderen wat er wel aan het handje zou kunnen zijn...


....Vleugje begrip en inzicht voor de minder formele kant van het probleem....
Van een understatement gesproken :mrgreen:

lucgescheiden
Berichten: 2810

#22 , 23 dec 2010 23:58

eylis ajb meisje!
Handige documenten voor Personenrecht

Cassandra
Topic Starter
Berichten: 10

#23 , 14 jan 2011 19:40

Ik had beloofd jullie op de hoogte te houden....

Bij deze het laatste, ongelofelijk harde nieuws...

Mama is (ondanks dat zij en de kids internationaal geseind stonden) tussen kerst en nieuw met de kids kunnen vertrekken naar Amerika, met de bedoeling nooit meer terug te komen...

En nu??? We zijn helemaal onze kluts kwijt. Ondanks alle waarschuwingen die wij aan politie/rechtbank/advocaat gegeven hebben dat dit zou gebeuren, kon dit toch niet verhinderd worden. Gaan we onze prutskes ooit nog terugzien? Ik vrees ervoor...

Cassandra

eylis
Berichten: 8843

#24 , 14 jan 2011 20:24

Hoe is dat mens in godsnaam de grens overgeraakt...
Daar zijn toch fouten gebeurd, vermits ze geseind stonden??
Casandra, hebben jullie al contact genomen met het Federaal aanspreekpunt voor internationale kinderontvoering?
Zij starten dan een procedure op. In onderstaande link staat uitgelegd wat je moet doen:

http://www.just.fgov.be/img_justice/pub ... pdf/13.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

sterkte, dit is verschrikkelijk...

ovan
Berichten: 322

#25 , 16 jan 2011 17:07

.......Ondanks alle waarschuwingen die wij aan politie/rechtbank/advocaat gegeven hebben dat dit zou gebeuren, kon dit toch niet verhinderd worden....
"Als het kalf verdronken is" wordt men wakker.
Erg, heel erg dat het zover moest komen...maar nu komt het....de oplossing? Wie kan en gaat jullie helpen?
De instanties die niet instaat zijn om te voorkomen...gaan dit niet op te lossen. Maar ze zouden het wel kunnen. Zowel dat ze ook dit hadden kunnen voorkomen.
Ik werd al zot om 1,5 jaar mijn dochter niet te kunnen zien die op 15km van mij woonde... ik vind dit echt verschrikkelijk.
Daarom is het ook belangrijk is dat men hier op het forum er moet op wijzen dat Justitie ook een risico vormt. Je moet zelf inschatten dat in sommige gevallen ze de zaak nog kunnen verergeren. Als je alle hoop op hun hebt gelegd, (zoals ikzelf ook ooit heb gedaan) wees er van bewust dat het anders kan uitdraaien.
Neem "ook" zelf actie! Praat met zoveel mogelijke mensen en laat jullie zeker begleiden door mensen die de situatie kunnen inschatten...bvb slachtofferhulp, CAW of privéhulp. Het allerbelangrijkste is dat de papa en jij "moreel" overeind blijven om er voor te zorgen dat jullie prutskes terug komen. Want dat kan ik jullie meegeven..je zult ze zeker terug zien, maar dat zal je meer te danken hebben aan jullie inzet dan aan iets anders...STERKTE.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

armschaap
Berichten: 55

#26 , 24 jan 2011 19:44

Hoe gaat het nog met Cassandra? Weet hij al wat meer over de kinderen? Ook ik vind dit bijzonder bijzonder erg voor hem!

Cassandra
Topic Starter
Berichten: 10

#27 , 07 feb 2011 13:56

Aangezien we via officiële kanalen geen respons kregen hebben we vandaag contact opgenomen met Childfocus... Op hoop van zegen zeker.

Groetjes,

Cassandra

eylis
Berichten: 8843

#28 , 07 feb 2011 14:25

Casandra, hebben jullie contact genomen met het Federaal aanspreekpunt voor internationale kinderontvoering? en wat was het resultaat?
Het interesseert me of die instantie wel degelijk de bijstand verleent die ze zeggen te geven in dit soort gevallen.

Cassandra
Topic Starter
Berichten: 10

#29 , 07 feb 2011 14:45

@ Eylis : nee, dat hadden we voorlopig nog niet gedaan. We hadden eigenlijk voornamelijk contact gehad met onze advocate, maar die kon ons niet duidelijk zeggen wat we het beste konden doen. Die ging het nakijken en sindsdien hadden we niets meer gehoord.

Aangezien we ook geen goede ervaringen hadden met het vertrouwenscentrum, was het wederom blindelings vertrouwen op een andere overheidsdienst voor mijn vriend te veel van het goede. Vandaar deze stap. Maar we hebben al telefoon gehad van Childfocus en waarschijnlijk gaan we begeleid door hen, wel contact op nemen met het federaal aanspreekpunt.

Ik hou jullie op de hoogte van alle verwikkelingen.

eylis
Berichten: 8843

#30 , 07 feb 2011 16:08

het goede nieuws is dat deze instantie internationaal vaak behoorlijke resultaten haalt vermits ze als instantie ook au serieux genomen worden.
Wat ik nog steeds niet begrijp hoe de vrouw op legale wijze de kinderen het land ui( gekregen heeft. (als ze al gesignaleerd stonden...)
courage

Terug naar “Echtscheiding”