Jeugdrechtbank....echt lachen?

ovan
Topic Starter
Berichten: 322

Jeugdrechtbank....echt lachen?

#1 , 21 sep 2010 18:20

Lang verhaal kort:
5 jaar aanslepende rechtszaken , gestart door de moeder van mijn oudste dochter omdat het kind "te enthousiast" van een 14 daagse vakantie terug kwam. 3 maanden hield ze haar van ons weg.. Al mogelijk en onmogelijk situaties meegemaakt, meer dan 1 jaar lang dochter niet gezien... veel tamtam moeten maken voordat alles duidelijk werd.... onderzoek van parket bij moeder en dochter wijst uit op psychologishce mishandeling, oudervervreemding...etc.... correctionele vonnis van 6 maand effectief wordt in beroep omgezet naar voorwaardelijk.... hof van beroep heeft onvoldoende tijd om correctionele vonnis te verwerken en rechter heeft de moed niet om oplossing te vinden voor het kind en bestendigd de situatie. weekend om de 14 dagen en 14 dagen in groot verlof...
Ondertussen gaat het steeds slechter en slechter met het kind, vooral opvoeding, school, gezondheid, ....en onderlinge relatie..... moeder blijft destructief tewerk gaan ondanks het naleven van het omgangsrecht. negeert alle communicatie, geen overleg, eenzijdige beslissingen,
Kind verliest in vele zaken normale perceptie en eigen identiteit is er niet......bla bla bla....
to the point:
eind mei 2010: indiening van een verzoekschrift bij Jeugdrechtbank om in eerste instantie om dringende reden uitbreiding omgangsrecht in de vakantie en VOOR 1 september de schoolkeuze te regelen, en gezien de noodlijdende situatie en ter herstelling van de aangerichte schade de omkering van het omgangsrecht in afwachting van een bi-locatie...antwoord: ...eerste zitting 22 sept. :roll: ... :lol: .... :( .... :cry:
Dan maar in afwachting kortgeding....=> uitstel....blablabla....vakantiezitting....blablabla.....uitspraak 16 sept ????? ????
Vandaag belt advocaat....zitting Jeugdrechtbank van morgen verzet naar Januari 2011..... :mrgreen:
Ik val in herhaling maar hoe kan zo'n instelling zich nu "au serieux" noemen?
reden is niet echt duidelijk maar de rechter die normaal de zaak zou moeten behandelen (voor de 3de keer) is er niet en het zou een andere rechter zijn... maar dat is juist wat we goed vinden ...
.... mijn vraag : kan de rechtbank zomaar een zitting die al meer dan 3 maanden (!!!) vastligt verzetten ...3 maand later?
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38654

#2 , 21 sep 2010 19:52

tegenpartij zal uitstel gevraagd hebben zeker ??

Mariette
Berichten: 2507

#3 , 21 sep 2010 20:11

Waarschijnlijk die advokaat die een zitting zes maand op voorhand kan weigeren wegens "een begrafenis"?

Reclame

ovan
Topic Starter
Berichten: 322

#4 , 21 sep 2010 20:16

nee, dat is het niet! Het zou te maken hebben met rechter die gewijzigd is zo? Het is niet meer voor te lachen.
Blijkt weeral dat men niet bekwaam is om mens- en gezins situaties binnen een redelijke tijd te behandelen. ik wordt er echt wanhopig van. Temeer dat de huidige situatie onhoudbaar is. Ik zal andere middelen en instanties moeten zoeken . Men heeft mij al genoeg tijd afgepakt. Nu is het er echt over!
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

crockie
Berichten: 33

#5 , 22 sep 2010 07:38

De jeugdrechtbank kan zich idd ALLES permiteren. Ik ben ook al 2 jaar bezig, gewoon om mijn eot te laten uitvoeren...
was sociaal onderzoek uitgevoerd, toen de zitting voorkwam, waren ze mijn dossier kwijt op de rechtbank.. dus terug 5 m uitstel, volgende zitting, weer eens uitstel gevraagd van tegenpartij enz.. Ik denk gewoon dat advocaten onderling een spelleke spelen om het lang te laten aanslepen en intussen factuurkes maken voor alle keren da ze daar aanwezig waren om uitstel te vragen..... Mij zit het intussen ook heel hoog...

ovan
Topic Starter
Berichten: 322

#6 , 22 sep 2010 13:05

Blijkt nu dat de rechter gisteren pas het dossier in handen kreeg en doordat die al in een eerdere zaak een oordeel heeft geveld, wil die van de zaak afzien. Daar heb ik geen probleem mee, maar waarom moet men daar 4 maand voor wachten? Waarom moet men nu nog is 4 maand uitstellen en waarom ben ik als Vlaams-Brabander daar de duppe van terwijl bvb in Antwerpen de zaken op 1,5 maand al kunnen ingeleid worden. Waarom waarom?
Dit is toch niet meer menselijk. 5 jaar lang..nu hoogdringendheid en nog is uitstel voor de inleidende zaak. Hier is totaal geen respect voor mijn dochter en voor mijn gezin. Ik heb gedaan wat ik moest doen. Ik ga er proberen om te lachen, vertrekken van de possitieve dingen die overblijven, zoeken naar alternatieven om oplossingen te zoeken. maar ik kan het niet blijven leggen in de handen van die instantie. Voor mij is het geduld OP!
WIE WIL MIJ EN ZOVEEL ANDEREN, DIE SLACHTOFFER ZIJN VAN DE WERKING VAN JUSTITIE, HELPEN?
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#7 , 22 sep 2010 14:48

De Hoge Raad voor Justitie is er voor dergelijke klachten.

http://www.hrj.be/nl/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

lucgescheiden
Berichten: 2810

#8 , 22 sep 2010 15:32

Ovan,
Als het een troost mag wezen, in het Antwerpse is het net hetzelfde.

Ik zit in soortgelijke situatie;
Kort Geding rechter wilde na het echtscheidingsvonnis, nog persé, zelf een vonnis vellen...
En niet tegenstaande dat; de advocaten van beide partijen aanbrachten dat dit niet wettig zou zijn (?).
Mogelijk was dit, door de advocaat van ex volkomen geveinst, daar het vonnis dat deze rechtbank velde volkomen tegen de vader gericht was,
ik hoefde zelfs niet te verschijnen voor de uitspraak... en het werd eveneens nog niet betekend na al die tijd...
(al werd bi-locatie niet onderzocht, loonbrieven werden niet opgevraagd, en beweringen van tegenpartij klakkeloos aanvaard)

Hop, dan maar naar de jeugdrechtbank om een regeling te bekomen voor de minderjarige kinderen.
Aldra een 'inleidende' zitting, alwaar niets verteld werd...

Vervolgens krijg ik echter een schrijven dat 'beide' partijen een zitting ten gronde hebben uitgesteld(!)
Ik had daartoe helemaal niet verzocht, gezien de dringendheid.
Advocaat komt na mijn aandringen, met de uitleg dat we eerst in beroep dienen te gaan tegen het vonnis van Kort Geding; om hun circus te laten herzien.
( Jeugdrechtbank kan of wil (?) blijkbaar geen vonnissen van Kort Geding ongedaan maken, wat betreft kosten tijdens de scheidingsprocedures.)

Intussen zijn we reeds een jaar verder en is één van de minderjarige dochters, meerderjarig geworden.
Dit tot gevolg; dat de jeugdrechtbank aan de opgelegde regeling voor deze dochter niets meer kan veranderen...
Binnen enkele jaren is ook de laatste minderjarige dochter; meerderjarig.
Intussen moet ik als vader wel lijdzaam toezien op en onder dezelfde omstandigheden als Ovan.

Ik kan hier enkel uit besluiten dat; wanneer vaders hun verantwoordelijkheid wensen op te nemen, dat justitie het vaderschap gewoon kapot maakt met alle procedures te rekken tot in der eeuwigheid. Time is on HER site en de rechtbank weet dit maar al te best.
Handige documenten voor Personenrecht

ovan
Topic Starter
Berichten: 322

#9 , 22 sep 2010 17:43

De Hoge Raad voor Justitie is er voor dergelijke klachten.

http://www.hrj.be/nl/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
:roll: heb ik al gedaan..als enkeling beweeg je daar niets...en als je aandringt, dan bereik je het omgekeerde.
ik weet echt niet meer wat te beginnen. Je probeert via een instelling een beslissing te verkrijgen die een normaal leven beoogt. In tegenstelling krijg je gewoon de hel. Ik heb al spijt dat ik er ooit aan meegedaan heb en er in geloofd heb.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

lucgescheiden
Berichten: 2810

#10 , 22 sep 2010 18:46

ik vrees dat er je al vele vaders voorafgingen in dat gevoelen
Handige documenten voor Personenrecht

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#11 , 22 sep 2010 20:56

Hoe kan je nu al klacht neergelegd hebben voor iets wat je gisteren pas te weten bent gekomen en dan zeggen dat het niets uithaalt???

Bij mijn weten onderzoekt de Hoge Raad voor Justitie wel degelijk of er iets misgelopen is.

ovan
Topic Starter
Berichten: 322

#12 , 22 sep 2010 21:09

@scorpioen: alsof het in 5 jaar de eerste keer is dat er iets mis zou gaan op de jeugdrechtbank?
ik steek er mijn energie niet meer in. tegen de tijd dat men bij de HR een antwoord geeft is het kalf al lang verdronken.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

wilmar
Berichten: 57

#13 , 26 sep 2010 21:58

Ovan,
Als het een troost mag wezen, in het Antwerpse is het net hetzelfde.

Ik zit in soortgelijke situatie;
Kort Geding rechter wilde na het echtscheidingsvonnis, nog persé, zelf een vonnis vellen...
En niet tegenstaande dat; de advocaten van beide partijen aanbrachten dat dit niet wettig zou zijn (?).
Mogelijk was dit, door de advocaat van ex volkomen geveinst, daar het vonnis dat deze rechtbank velde volkomen tegen de vader gericht was,
ik hoefde zelfs niet te verschijnen voor de uitspraak... en het werd eveneens nog niet betekend na al die tijd...
(al werd bi-locatie niet onderzocht, loonbrieven werden niet opgevraagd, en beweringen van tegenpartij klakkeloos aanvaard)

Hop, dan maar naar de jeugdrechtbank om een regeling te bekomen voor de minderjarige kinderen.
Aldra een 'inleidende' zitting, alwaar niets verteld werd...



Vervolgens krijg ik echter een schrijven dat 'beide' partijen een zitting ten gronde hebben uitgesteld(!)
Ik had daartoe helemaal niet verzocht, gezien de dringendheid.
Advocaat komt na mijn aandringen, met de uitleg dat we eerst in beroep dienen te gaan tegen het vonnis van Kort Geding; om hun circus te laten herzien.
( Jeugdrechtbank kan of wil (?) blijkbaar geen vonnissen van Kort Geding ongedaan maken, wat betreft kosten tijdens de scheidingsprocedures.)

Intussen zijn we reeds een jaar verder en is één van de minderjarige dochters, meerderjarig geworden.
Dit tot gevolg; dat de jeugdrechtbank aan de opgelegde regeling voor deze dochter niets meer kan veranderen...
Binnen enkele jaren is ook de laatste minderjarige dochter; meerderjarig.
Intussen moet ik als vader wel lijdzaam toezien op en onder dezelfde omstandigheden als Ovan.

Ik kan hier enkel uit besluiten dat; wanneer vaders hun verantwoordelijkheid wensen op te nemen, dat justitie het vaderschap gewoon kapot maakt met alle procedures te rekken tot in der eeuwigheid. Time is on HER site en de rechtbank weet dit maar al te best.
Bij de eerste afspraak bij de jeugdrechter had de advokaat vd tegenpartij geen tijd meer om te wachten tot het aan onze beurt was , gevolg de zitting wordt van 20 september naar 3 december verschoven , ondertussen zie ik mijn dochter nog maar 2 dagen om de 14 dagen ipv 8 dagen om de 14 dagen , dat spelletje is al 2 maand bezig , de advokaat wordt er wel rijker van , ik gefrustreerder , wie neemt het gerecht nog serieus ?? ik zeker niet meer , rechtvaardigheid heeft niet veel met het gerecht te maken , triestig

ovan
Topic Starter
Berichten: 322

#14 , 27 sep 2010 07:23

.... wie neemt het gerecht nog serieus ?? ik zeker niet meer , rechtvaardigheid heeft niet veel met het gerecht te maken , triestig
tja, dat is mogelijk het begin van een hele ellende. Acute problemen moeten onmiddellijk een oplossing krijgen en potentiële slechte intenties in de kiem gesmoord worden.
Het is onbegrijpelijk....zoveel studies die aantonen dat hechtingsproblemen ontstaan door dit soort van toestanden, zoveel studies die aantonen dat het opvoedkundig slecht is dergelijk zaken te bestendigen, zoveel studies die schreeuwen om aan de huidige samengestelde gezinnen hulp te bieden....maar de jeugdrechtbank kan dat niet aan.... dit is absoluut schending van de rechten van de mens. Lees ze daar maar op na. Het is niet die ex die voor oudervervreemding zorgt. Het is de tijd die ze krijgt en "misbruikt" van het gerecht...om het kind te manipuleren en daar door psychologisch te mishandelen. Die verantwoordelijkheid ligt bij Justitie....Hoeveel professoren, in binnen- en buitenland, hebben dat al gezegd? Doet men er iets aan? nee in tegendeel...
wel... 't zal weer allemaal duidelijk worden als er eerst zware slachtoffers gaan vallen?
@Wilmar als jij je na 2 maand gefrustreerd voelt? Hoe denk je dat ik me voel na 5 jaar en niks dan ellende. Gelukkig kan mijn echtngenote en ik laten zien wat de resultaten zijn van goede intenties, visie structuur en opvoeding die wij voor ogen hebben bij mijn jongste dochter. Maar dat schrille contrast dat groter wordt en de ene zien vooruitgaan en de andere achteruit...en ondanks alle hulp die ik bij alle mogelijke instanties ben gaan zoeken niets kan gedaan worden dan enkel via justitie???? het is een gevaar voor mijn kinderen geworden, het is een gevaar voor mijn gezin geworden, het is mij nu vanbinnen aan't verteren.....
voor mij stopt het hier nu en vandaag!
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

lucgescheiden
Berichten: 2810

#15 , 28 sep 2010 21:55

Aan verteerde ex-en geen tekort, maar de waanzin blijft duren...
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”