Scheiding met baby van 4 maanden

Silvie866
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Scheiding met baby van 4 maanden

#1 , 10 apr 2024 20:02

Hallo iedereen,

Volgende week woensdag heb ik de inleiding van mijn echtscheiding in de familierechtbank.

Over het feit ‘ scheiden ‘ heb ik geen twijfels of vragen.

Echter wel enorm bezorgd ivm mijn 2 jongste kinderen.

Kort samengevat
Mijn man is op 08/01/2024 opgenomen in het ziekenhuis. Dit met hallucinaties, wat bleek dat er cocaïne in zen bloed zat. Dit werd uiteraard afgelogen enz.. hij is van ziekenhuis naar ziekenhuis gegaan, met uiteindelijk een opname in een psychiatrisch ziekenhuis voor maanden.

Alle communicatie is sindsdien van kwaad naar erger gegaan, met een echtscheiding tot gevolg.

Het enige, ons kleintje was 4 weken bij zijn eerste opname. Ons andere dochter 5j.
Hij heeft geen woning meer, dus is op zoek veronderstel ik.
Mijn ergste vrees is dat ze al een regeling zullen toekennen volgende week.
Kleinste is nu 4 maanden, en ik zie dit echt niet zitten. Papa was redelijk agressief op het laatste ‘ nog meer dan anders’ . En is nu onder de medicijnen.

Staan ze dit toe? Moet papa eerst weer ok zijn voor ze mogen gaan? Kan dit onder toezicht?
Mijn advocaat zegt dat ik met niks moet inzitten, maar doe het toch.

Gr een bezorgde mama

Franciscus
Berichten: 38613

#2 , 10 apr 2024 22:25

Van de ziekenhuisopnamen zijn er bewijzen bijgevoegd?
Is er ooit door politie vaststellingen gedaan?
Vragen gezien situatie om bezoek vb bij zijn ouders, onder toezicht of op openbare plaatsen zijn uiteraard mogelijk.
Het belang en de bescherming van de kinderen is prioritair bij de familierechtbank.
Woonplaats is eveneens een must. Zijn adres moet in vonnis staan.
Halen en brengen van kinderen kan ook een element zij dat moet besproken worden.

Silvie866
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 apr 2024 09:38

Hallo,

Ja hij is trouwens nog steeds opgenomen in Psychiaterie. Deurwaarder is langs geweest daar met de dagvaarding.

Van de drugs heb ik geen bewijs, stond er enkel bij toen de arts op spoed met de uitslag kwam.
Enkel van zijn cannabisgebruik heb ik bewijzen.

Gr sylvie

Reclame

eylis
Berichten: 8842

#4 , 12 apr 2024 10:22

U laat ook weten aan uw advocaat dat hij in zijn vraag aan de rechtbank formuleert dat u gezien de psychische kwetsbaarheid en gebruik van harddrugs, de regelmatige omgangsregeling wil voorzien in een beschermde omgeving onder toezicht.

Silvie866
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 apr 2024 13:12

Deze morgen was de inleiding van mijn scheiding.
Zaak is met 1 maand uitgesteld.

Echter zat het parket blijkbaar erbij voor onze zaak.
Wat betekent dit juist?

Franciscus
Berichten: 38613

#6 , 17 apr 2024 17:18

Is steeds wanneer er minderjarigen bij betrokken zijn.

Terug naar “Echtscheiding”