Kosten voor kinderen bij ontslag

jonis21
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kosten voor kinderen bij ontslag

#1 , 10 apr 2024 15:56

Hallo,
we zijn al vele jaren gescheiden en hebben twee kinderen die allebei studeren aan de universiteit.

Tot nu toe is het geen echt probleem geweest om de kosten voor het studentenappartement en de studies te delen.

Helaas heeft mijn werk me verteld dat mijn positie zal eindigen en dat ik over een paar maanden ontslagen zal worden. Ik maak me echt zorgen, want ik heb helemaal geen diploma en het zal erg moeilijk zijn om een nieuwe baan te vinden die twee kinderen aan de universiteit kan ondersteunen.

Ik heb nu al geprobeerd om vooraf met mijn ex te praten en gezegd dat we ons moeten voorbereiden op moeilijke tijden. Ze heeft me echter verteld dat het haar niet interesseert wat mijn persoonlijke situatie of baan is en dat ze me toch de helft van de rekening blijft sturen. Als ik niet betaal, zal ze onmiddellijk een rapport indienen en me voor de rechter slepen.

Ik ben ongelooflijk gestrest om mijn baan te verliezen en tegelijkertijd weet ik niet hoe ik moet betalen zonder inkomen. Ik zal een werkloosheidsuitkering krijgen en zal natuurlijk zoveel mogelijk opzij zetten voor mijn kinderen. Maar het zal verre van voldoende zijn om twee kinderen te onderhouden in studentenappartementen in een universiteitsstad.

Hoe moet ik hiermee omgaan? Ik verlies mijn baan en inkomen, voel me een mislukking als ouder omdat ik niet fatsoenlijk kan voorzien en tegelijkertijd heb ik een ex die me voor de rechter zal slepen.

Franciscus
Berichten: 38613

#2 , 10 apr 2024 18:20

Bij mijn weten dienst iedere ouder bij te dragen naar eigen vermogen.
Als de situatie wijzigt en dat kan u voor de familierechtbank bewijzen dan zal daar vermoedelijk een andere regeling worden uitgesproken.

Alimentatie naar kinderen toe kan ook (gedeeltelijk) indien kinderen bij ander ouders verblijven van belastingen afgetrokken worden.

basejumper
Berichten: 4631
Locatie: Diest

#3 , 14 apr 2024 20:51

Beste

De arbeidsmarkt schreeuwt om volk. Ook om kort geschoolden. U heeft nog maanden voor uw ontslag. Begin nu al zeer actief te solliciteren.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38613

#4 , 14 apr 2024 21:01

U zal dan toch wel een goede werkervaring hebben.
Daar wordt ook zeer sterk naar gekeken .

Terug naar “Echtscheiding”