Inboedelverdeling waarbij 1 partner zelfstandige is

superbonbon
Topic Starter
Berichten: 3

Inboedelverdeling waarbij 1 partner zelfstandige is

#1 , 07 apr 2024 14:40

Mijn partner en ikzelf zijn uit elkaar en bezig met inboedelverdeling. Een aantal duurdere aankopen zijn op factuur van de zaak van mijn partner - de BTW kreeg zij dus terug (en ik niet) plus had ze voordeel dit van belastingen af te trekken voor de zaak

Hoe kan je hiermee best omgaan om tot een faire verdeling te komen ; volgens mij zou de BTW terugbetaling 50/50 in beider voordeel moeten werken plus een factor om de BTW aftrek te compenseren.

Wie heeft hier tips of wijze raad voor ?

Bedankt !

LeenW
Berichten: 12852

#2 , 07 apr 2024 15:07

Voor alle zekerheid: we spreken hier over een eenmanszaak, u was getrouwd onder het wettelijk stelsel en de aankopen werden gedaan vanuit een gemeenschappelijke rekening?

Sirkii
Berichten: 5420

#3 , 07 apr 2024 18:22

Privézaken kopen op rekening van de zaak …. Fiscus zal niet gelukkig zijn als ze r op uitkomen…

Je zal moeten overeenkomen om tot een faire verdeling te komen.

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2331
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 apr 2024 19:16

Een aantal duurdere aankopen zijn op factuur van de zaak van mijn partner - de BTW kreeg zij dus terug (en ik niet) plus had ze voordeel dit van belastingen af te trekken voor de zaak

Hoe kan je hiermee best omgaan om tot een faire verdeling te komen ; volgens mij zou de BTW terugbetaling 50/50 in beider voordeel moeten werken plus een factor om de BTW aftrek te compenseren.
U meent dit serieus? U vindt dat u bij de scheiding ook recht hebt op uw deel van de ontdoken belastingen?

Misschien eens bij de fiscus (btw en personenbelasting) advies over vragen…

Terug naar “Echtscheiding”