Uit eigendom trekken, ex-partner blijft. Wat zijn de mogelijkheden?

Cid
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Uit eigendom trekken, ex-partner blijft. Wat zijn de mogelijkheden?

#1 , 18 mar 2024 17:07

Mijn ex-partner en ik doen aan birdnesting, ons kind woont permanent in het huis waar wij allebei eigenaar van zijn, en wij wisselen om de week van verblijfplaats.
Binnen een aantal maanden wordt de woning te koop gezet. Omdat de communicatie tussen mij en de ex-partner helaas niet vlot meer verloopt had ik graag z.s.m een huurwoning gezocht om tijdelijk in te trekken. Ik heb aan mijn ex-partner voorgesteld dat ik er nu al zou willen uittrekken en dat hij in onze eigen woning kan blijven tot het huis verkocht is. Het idee is dan dat hij mij huur betaald (in de vorm van 100% de betalingen van de hypothecaire lening voor zijn rekening te nemen- nu doen wel elk 50%) tot de woning verkocht is.
Echter ik krijg geen enkele reactie op mijn voorstellen, ook de verkoop van de woning moddert wat aan.
Kan ik eenzijdig de beslissing nemen om uit de woning te trekken en hem verplichten om mij huur te betalen?

Alvast dank voor het advies.

Sirkii
Berichten: 5420

#2 , 19 mar 2024 10:57

Als je r samen niet uitkomt rest je de rechtbank.

Blaatpraat
Berichten: 3796

#3 , 21 mar 2024 11:51

Nee, kan je niet eenzijdig opleggen.
Kans is zelfs klein dat de rechtbank dit zal toestaan, want ook bij het uittrekken blijf jij mede-eigenaar en geniet je ook mee van de eventuele waardevermeerdering bij verkoop.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38613

#4 , 21 mar 2024 17:41

Waar verblijft u nu in de week dat u niet aan 'birdnesting' doet

Terug naar “Echtscheiding”