Kinderen na uit elkaar gaan

Gsch
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Kinderen na uit elkaar gaan

#1 , 14 mar 2024 08:46

Ik ben momenteel samen met mijn vriendin waar ik feitelijk mee samenwoon en we hebben samen één kind.
We wonen samen in Limburg, maar mijn vriendin is afkomstig van West-Vlaanderen en heeft dat tot enkele jaren geleden altijd gewoond.

Nu gaat het niet goed tussen ons en ik vrees dat het einde van onze relatie nadert.
Maar hij zit het dan met ons kind als zij graag wil terug gaan naar haar ouders in West-Vlaanderen. Kan ze dit zomaar doen of heeft ze hier goedkeuring voor nodig van mij?
Wat zijn mijn rechten hierin?

Alvast bedankt!

Franciscus
Berichten: 38613

#2 , 14 mar 2024 08:59

Als er geen overeenkomst is dan zal u naar de familierechtbank moeten best de bemiddelingskamer.
Afhangende van veel factoren zal diegene die verhuisd van huidige woonplaats een iets groter probleem hebben.
Ken zo'n case in Limburg waar een partij verhuisde naar richting ouders. Bleef wel werken op plaats samenwonen.
Gaf aan dat ex niet voor kinderen kon zorgen want die woonde in Loksbergen - kinderen gingen naar school in Molenstede (Brabant) en zelf moest die werken in Zelem .
Eisende partij was in Paal gaan wonen en werkte ondertussen in Lommel .
Heeft het niet gehaald en kinderen bleven bij andere partner.
Tweede zaak was iets uit Antwerpen - partij was verhuisd naar Beveren en woonde daarvoor in Kapellen waar andere partij en kinderen nog verbleven. Wide nu dat twee jongste kinderen naar Beveren zouden komen wonen ... de twee oudste 'mochten' in Kapellen blijven wonen.
Ook hier ging het Openbaar Ministerie en rechter niet mee in het verhaal

Kali
Berichten: 762

#3 , 14 mar 2024 09:45

De rechtbank en OM zal rekening houden met de leefwereld van het kind, rekening houdende met de leeftijd van het kind.

Reclame

Gsch
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 mar 2024 10:02

Kan ik hier op een of andere manier op anticiperen?

Terug naar “Echtscheiding”