Bank haalt spaarrekening kind leeg om schulden van ex aan te zuiveren

LYNX XX
Berichten: 2526
Juridisch actief: Nee

Re: Bank haalt spaarrekening kind leeg om schulden van ex aan te zuiveren

#16 , 14 mar 2024 12:25

begrijp ook de reactie van KBC niet.
Taak van een bankdirecteur is om zijn klanten zo goed mogelijk te informeren en oplossingen aan te bieden.

Joeri_J
Berichten: 650

#17 , 14 mar 2024 14:25

Na de echtscheiding is niets meer gestort op die rekeningen.
Hier is het foutgelopen, dit had opgenomen moeten worden in de verdeling van de echtscheiding.
En had toen ofwel gewezen moeten zijn dat gelden niet op naam van de kinderen staan, maar op eigen naam,
en dat vanaf nu elk van de ouder zelf moet instaan voor het sparen voor alle kinderen op een manier hoe zij wensen.

Gelden terugeisen van de andere partner? met welke motivatie?
dat dat geld opzij gezet werd met de bedoeling het ooit te geven?
Het blijft juist op eigen naam staan om die bedoeling te kunnen herzien dat er dus nog niets gegeven is.
Dus eisen wat niet gegeven is?
Daar kom je vrees ik van een kale reis terug, en daar geld in steken kan je u beter besparen.

Dat de helft teruggestort zou worden vind ik dan ook wederom een rare niet wettelijke wending.
De echtscheiding is afgerond, die gelden zijn normaal verdeeld.
en die rekening zou opgenomen geweest moeten zijn.

LYNX XX
Berichten: 2526
Juridisch actief: Nee

#18 , 14 mar 2024 15:14

TS in # 10 zegt u dat KBC de helft terug zal storten op die rekening.
In uw topic # 1 staat dat ze beide volmacht hebben op de beide rekeningen van de kids.

U heeft volmacht : dus u kunt het geld er af halen. Sluit een nieuwe spaarrekening af op uw naam, zonder volmacht ex. En annuleer ook de spaarrekening van het andere kind en open een nieuwe spaarrekening op uw naam zonder volmacht van ex. En dan heeft zij niets te maken met beide spaarrekeningen.

Nog een vaststelling de kids zullen toch al minstens 16 jaar ( gezien er 16 jaar gestort werd ) zullen zij dra + 18 jaar zijn; en dan kunnen deze rekeningen volledig naar de kids toe.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6860

#19 , 14 mar 2024 15:57

TS zou dus de gelden op haar rekening moeten onbereikbaar maken, of verbergen voor de schuldeisers door ze op een andere rekening, en/of onder een andere naam te verplaatsen.

Dat lijkt me een goed voorbeeld voor een pauliaanse vordering, zoals hier te vinden https://www.elfri.be/artikel/pauliaanse-vordering, vooropgesteld dat de bank die moeite wil doen voor dat bedrag.

Amourath
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#20 , 15 mar 2024 10:54

Het probleem is opgelost - KBC opende zelf een rekening op naam van het kind, die geblokkeerd staat tot ze 18 is, en heeft het volledige bedrag daar op geplaatst!
De volhouder wint dus... oef!

LYNX XX
Berichten: 2526
Juridisch actief: Nee

#21 , 15 mar 2024 11:22

had het gemeld dat ik de KBC niet begreep. Dus toch. Onbegrijpelijk.

Stel voor dat u hetzelfde doet met de spaarrekening die op uw naam staat en met volmacht voor de ex.

Laat de bank dezelfde rekening openen met dezelfde voorwaarden als in # 20 dan bent u ook safe wat betreft het andere kind.

Terug naar “Echtscheiding”