mijn ex dumpt een week onze twee kids bij me

dverelst
Topic Starter
Berichten: 3

mijn ex dumpt een week onze twee kids bij me

#1 , 21 feb 2024 13:51

Hallo,

Ik heb steeds naar samenwerking met mijn ex gestreefd, maar sinds vorig jaar ben ik het beu en stel ik grenzen. Nu heeft ze enkele maanden geleden aan me gevraagd of ik een week extra op de kids wil letten en zei ik dat ik akkoord was als ik hiervoor het nodige onderhoudsgeld kreeg. Na die mail van mij kreeg ik geen antwoord meer van haar.
Vier weken geleden bracht ze de kinderen bij mij en wisten ze me te vertellen dat ze drie weken bij mij zouden verblijven. Ze had geen geld naar mijn rekening overgeschreven of cash geld gegeven. Toen ik haar erop aansprak, zei ze dat ik mijn akkoord had gegeven en dat er niet meer nodig was.
Ik heb haar gezegd dat ik haar 100€ onderhoudsgeld zou aanrekenen via de kinderrekeningen, maar ik weet niet hoe legaal dit precies is of wat ik anders precies zou moeten doen. Welke gevolgen kan ik stellen aan haar?

Wat achtergrondinformatie:
Ik ben 7 jaar geleden gescheiden en in het vonnis staat dat we een week/weekregeling hebben. Op zich ging dat steeds goed, maar de financiële regelingen tussen ons gingen altijd erg moeilijk. Ze presenteerde regelmatig rekeningen aan mij zonder enig voorgaand gesprek of wanneer er een gesprek aan vooraf ging en ik het weigerde, ging ze alsnog haar gang. Ik heb in al die jaren zo begripvol mogelijk gebleven om onze kinderen hier niet mee te belasten, maar dit is al moeilijk geweest. Ze wist heel goed de mazen van de wet te gebruiken en daarmee kon ze vaak een boel betalingen vermijden. Daarnaast probeerde ze ook overal munt uit te slaan, waar ik het vaak gewoon gratis deed.

Franciscus
Berichten: 38613

#2 , 21 feb 2024 15:00

U kan altijd als op het normale tijdstip wordt gewisseld kinderen terugbrengen naar andere ouder.
Indien niet thuis naar politie om aangifte te doen dat kinderen niet binnen kunnen / worden geweigerd (neem het gesprek op) : of niet worden opgehaald.
Wat het niet houden aan financiële regeling : onderlinge afspraken ...dat hangt af van wat in vonnis staat.
Verder de zaak toch eens bespreken met advocaat ... die kan dan beginnen met een gefundeerde brief naar andere ouder te sturen.

Thomas_A
Berichten: 2331
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 feb 2024 19:41

Uiteraard heeft Franciscus juridisch gelijk, maar dat doe je als ouder toch niet met kinderen. Ze op het gewone tijdstip laten klaarmaken, naar de ouder gaan die niet thuis is of ze niet verwacht, naar de politie voor aangifte…

Ik vind het zelfs al doodjammer voor die kinderen dat dit topic wordt gemaakt. Wat is er zo erg aan je eigen kinderen die 3 weken bij jou zijn.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38613

#4 , 21 feb 2024 20:15

Wat ik vergeten ben in mijn eerste post.
Vraag bij de familierechtbank de bemiddelingskamer aan als eerste stap.

Terug naar “Echtscheiding”