Kinderen bellen gescheiden ouders

ZoeFken
Topic Starter
Berichten: 121

Kinderen bellen gescheiden ouders

#1 , 20 feb 2024 22:18

Hey iedereen, een zeer simpele vraag maar kan hier nergens een antwoord op vinden.

Ben ik verplicht om mijn ex te laten bellen naar de kinderen tijdens ze bij mij zijn?

basejumper
Berichten: 4631
Locatie: Diest

#2 , 21 feb 2024 09:42

Dit is geen juridische vraag. Het beginsel is dat beide partijen ter goeder trouw moeten zorgen dat hun kinderen een zo normaal mogelijke relatie opbouwen met hun kinderen. Dat betekent ook dat er geen belemmeringen moeten opgeworpen worden en dat de kinderen - ongeacht waar ze verblijven - niet verhinderd moeten worden te communiceren met de andere ouder. Het antwoord is dus : ja u moet de kinderen de kans geven om op een normale wijze de banden met de andere ouder te onderhouden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

LeenW
Berichten: 12852

#3 , 21 feb 2024 09:51

Hebt u een objectieve reden om kinderen contact met hun moeder te weigeren?

Reclame

ZoeFken
Topic Starter
Berichten: 121

#4 , 21 feb 2024 13:57

Ja, als ze belt stelt ze bijzondere vragen. Laat de kinderen wenen en is eigenlijk niet constructief. Ze belt nadien de politie om te melden dat de kinderen angstig zijn en dat er dringend iemand moet kopen kijken.

Franciscus
Berichten: 38613

#5 , 21 feb 2024 14:51

Normaal mag u een gesprek waaraan u niet deelneemt niet opnemen.
Komt de politie ter plaatse of wordt u uitgenodigd om verklaring af te leggen?
Wordt dit gebruikt in kader van een wijziging vonnis inzake kinderen?????

ZoeFken
Topic Starter
Berichten: 121

#6 , 21 feb 2024 21:58

Hey, ik heb het gesprek niet opgenomen. Wel ben ik opgeroepen voor een verhoor cat III

Franciscus
Berichten: 38613

#7 , 21 feb 2024 22:08

En daar moet u zich dan gaan verdedigen terwijl uw ex (volgens uw verklaring hier) serieus in de fout is gegaan.
U kan best op voorhand al de zaken uitgebreid en chronologisch op papier zetten met de nodige bewijzen van rekeninguittreksels en rekeningen met datum van rekening en datum van ontvangst van die rekeningen.

LeenW
Berichten: 12852

#8 , 21 feb 2024 23:05

Toch oppassen met de perceptie hier. Politie is al moeten langskomen bij u, terecht of onterecht laat ik in het midden, maar u bent dus gekend. Als de moeder dan opnieuw ongerust naar de politie belt omdat contact met de kinderen geweigerd wordt, vrees ik dat ze daar heel snel terug gaan staan.

Terug naar “Echtscheiding”