Afwezigheden van kinderen op school bij ex partner

Voetbalzettie
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Afwezigheden van kinderen op school bij ex partner

#1 , 08 feb 2024 16:29

Beste

Sinds begin dit schooljaar zijn mijn 3 kinderen veel meer afwezig van school in de week dat ze bij mijn ex vriendin zijn dan dat ze bij mij zijn.
Als ik vergelijk, mijn dochter is 23 dagen afwezig geweest waarvan slecht 2 bij mij, mijn oudste zoon reeds 26 dagen waarvan 7 bij mij en mijn jongste zoon 17 dagen waarvan slechts 2 dagen bij mij. Ook zijn de kinderen vaak alledrie op dezelfde dagen afwezig van school.
Ik heb hiervoor de school gecontacteerd maar zij kunnen voorlopig niks anders doen dan de mama eens opbellen omdat ze bijna altijd een doktersattest heeft.
Ik heb ook de dokter eens gecontacteerd en die zei inderdaad dat ze dan gewoon langsgaat met de kinderen en dat ze een attest vraagt omdat de kinderen niet problematisch afwezig zouden zijn en als hij het niet wil doen dat ze dan wel naar een andere dokter zal gaan.
Dus volgens mij zijn ze niet echt ziek en ik maak me dan ook zorgen om de leerachterstand die ze zo oplopen.

Kan ik hier iets aan doen of kan er misschien gecontroleerd worden of de kinderen echt ziek zijn?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Franciscus
Berichten: 38613

#2 , 12 feb 2024 17:02

Neem best eens contact op met CLB van school en daarna met schooldirectie.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”