verblijfplaats

lucfoto@gmail.com
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

verblijfplaats

#1 , 05 feb 2024 12:24

beste

ik ga proberen zo juist morgelijk de feiten mee te geven.

1. dochter heeft met zus appartement gekocht., haar adres staat bij haar zuster vanwege de woonbonus.

2. De dochter heeft een vriend, en gaat bij de vriend inwonen, maar haar adres blijft vanwege de woonbonus bij de zus staan
3. dochter en vriend hebben een kind, en daar stel ik mij nu vragen bij. het kind is erkend door de vriend, adres van het kind staat bij de vriend, ook kindergeld wordt aan de vriend uitbetaald.

4. de vraag is, wat gebeurt er als de relatie zou stoppen?
heeft mijn dochter dan nog recht om het kind zelf op te voeden? want zij kan niet bewijzen dat zij daar bij haar vriend en kind mee inwoont, haar adres staat bij de zus.

graag wat advies

LeenW
Berichten: 12852

#2 , 05 feb 2024 12:27

Ik vermoed dat u dit ook al wel beseft, maar dit is zware domiciliefraude. Aangezien dat uw eigenlijke vraag wel over iets anders gaat, ga ik het topic uitzonderlijk open laten.

lucfoto@gmail.com
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 feb 2024 13:13

Beste

zowel mijn dochters als ook de vriend de werken.
Zij trekken geen dop, of ziekte uitkering, of een ander voordeel.
zij hebben alle 2 een woning, en willen hun eigendom niet verkopen,
omdat als zij zouden besluiten uit elkaar te gaan, er geen geld kwesties onstaan.
en wonen ook niet in knokke he.

gegroet

Reclame

CityBird
Berichten: 796

#4 , 05 feb 2024 13:27

Zij trekken geen dop, of ziekte uitkering, of een ander voordeel.
Jawel, die woonbonus.

lucfoto@gmail.com
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 feb 2024 13:40

tja, blijven wij nu echt daar op doorboren? op die domicille?

ik kan hier niets aan veranderen, of ik moet een degelijke uitleg hebben, waarom ze het beste de adressen te samen zetten. op dit ogenblik blijft het rond die domicie draaien.

voor mij belangrijker wat als zij uit elkaar gaan, wat met het kind?
is mijn dochter haar rechten kwijt op haar kind ?
graag daar antwoord op

LYNX XX
Berichten: 2526
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 feb 2024 14:26

Uw hoofdvraag beantwoorden is moeilijk.
Het zal grotendeels afhangen van hoe zij uiteen zullen gaan : met ruzie of in goede verstandhouding ?
En dan kan volgens mij de domicilie zeker een element van uitmaken voor de afloop.

Beste TS het is niet zo maar dat mijn waarde collega's verwijzen naar de domicilie dat het geen bepalende rol kan spelen met gevolgen.
U moet het ganse plaatje bekijken. Een echtscheiding of uiteengaan van niet wettelijk samenwonen kan verrassende kronkels bevatten.

basejumper
Berichten: 4631
Locatie: Diest

#7 , 05 feb 2024 16:35

Wat het kind betreft kan je daar op voorhand geen plannen rond maken. wat zeker vast staat is dat de plaats waar het kind nu woont quasi geen factor is in de beslissing van de rechtbank.
De basis stelling van de meeste familierechtbanken (voor zover er geen overeenkomst is in EOT) is co ouderschap. Dat betekent dat vader en moeder het kind even veel bij hen hebben. Elke ouder heeft het recht om een zo normaal mogelijke ouderband op te bouwen.
Waar een rechtbank doorgaans wel rekening mee houdt is dat het kind zo weinig mogelijk nadeel ervaart. dat betekent dat bij voorkeur de school en het verenigingsleven van het kind onaangetast blijven. Als één van beide ouders zou besluiten 100 km verder te gaan wonen kan dat wel een factor worden. En wat die domicilie betreft : dat zou ik inderdaad rechtzetten. ook al verlies je nu wat fiscale winst. Want vroeg of laat springt dat toch;
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38613

#8 , 05 feb 2024 17:04

Bij een scheiding gaat dikwijls het deksel van de (beer)put.
Dat heb ik tientallen keren meegemaakt .
Kan perfect dat advocaat van vader dan alles uit de kast haalt..maar moeder kwam zo een keer per maand maar eens naar het kind kijken.
Ze heeft al die jaren zelfs geen alimentatie betaald - alles maar dan ook alles werd door de vader betaald.
Daarbij zijn kind ging bij hem naar school ...moeder kwam het zelfs nooit van school halen...
ENZ
En geloof maar dat dat kan gebeuren.
Ook het misbruik van alles en nog wat wordt dan in een nog slechter daglicht geplaatst.

lucfoto@gmail.com
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#9 , 24 mar 2024 08:00

heb met de 2 gepraat, en 1 gaat haar adres verzetten.

bedankt voor de reacties

Terug naar “Echtscheiding”