Verkoop huis

Ol51
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkoop huis

#1 , 24 jan 2024 15:08

ik en men ex partner hebben 4jaar geleden een woning gekocht. Nu we waren wettelijke samenwonend en de relatie is te einde. Men ex heeft al een compromis getekend met haar nieuwe vriend voor aankoop nieuwe woonst. Men huis staat nu te koop met de prijs die we overeen zijn gekomen met het immokantoren en het contract met prijs erop hebben ondertekend. Men ex woont inmiddels niet meer onder het zelfde dak. Nu komt ze na nog geen maand vragen om de prijs van de woning te verlagen wat ik weiger omdat dit veel te vroeg is . Dreig ze mij dat ze niet meer gaat meebetalen met de leningen die lopen op het huis . Mijn vraag is kan zij zomaar mij het mes op de keel plaatsen om de prijs te verlagen van de woning..en kan zij zomaar stoppen met het mee betalen van de door onze terugbetaald woonkrediet

Franciscus
Berichten: 38654

#2 , 28 jan 2024 18:31

Neen,
Ze kan wel vragen de helft van de actuele geschatte huurwaarde te betalen gezien het haar mede-eigendom is. Wat is de huurwaarde voor uw pand...eens nazoeken.
Dit komt meestal wel ongeveer overeen met de te betalen leningkosten.
Uiteraard dient u als bewoner ( u ben geen huurder) wel alle bewonerskosten te betalen.
K.I.. is dan weer voor de eigenaars ieder de helft tot de verkoop rond is.

PS als ze er niet meer woont mag ze er zomaar ook niet meer binnen ook niet als ze eigenaar is . Woning is voor diegene die er wonen art 15 grondwet.
Zij kan wel een soort van 'bezoekrecht' vragen net zoals elke eigenaar bij een verhuur ter controle en om zaken et huurder te bespreken.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”