huwelijk en pauze

liesjechilli
Topic Starter
Berichten: 7

huwelijk en pauze

#1 , 21 jan 2024 11:15

Mijn man en ik willen een "pauze" nemen in onze relatie. (Dit hebben we al eens gedaan en toen werd alles geregeld bij de notaris, ondertussen weer samen en gehuwd maar terug een pauze)

We zijn gehuwd met gemeenschap van goederen maar het huis is van hem en dat respecteer ik ook. Onze dochter staat op mijn naam.
Nu geraken we er niet aan uit wie best vertrekt zonder voorlopig heel wat administratieve rompslomp en juridische zaken te moeten vastleggen. (we willen het nog niet officieel regelen)
- Als hij vertrekt en een huis huurt en ik gewoon de afbetaling van het huis verder betaal. Komen er daar dan problemen van qua extra belasting op verhuur en zo? Of wordt er hier niet naar gekeken. Hij zal zijn adres moeten verzetten ...
- Als ik vertrek en ik verander mijn adres maar niet die van mijn dochter. Kan dit als ze op mijn naam ten laste staat? Ik wil niet terug de politie aan de deur om het hoederecht geregeld te hebben...
- zal er bij de belastingsaangifte een probleem zijn met 2 verschillende adressen?

mvg

LeenW
Berichten: 12891

#2 , 21 jan 2024 11:35

- Als hij 100% eigenaar is van het huis, is het meest logische dat u vertrekt.
- Naam van het kind (als u dat bedoelt) is hier niet relevant. Is uw man de vader of niet?
- Belastingaangifte kan u indien echt nodig apart indienen bij feitelijke scheiding.

LYNX XX
Berichten: 2542
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 jan 2024 11:45

de dringendste vraag is : wat willen jullie eigenlijk. Uit de topic is niet standvastigheid waar te nemen. Ouderdom dochter ? Al eens deftig gedacht over de situatie van de dochter en haar lot en toekomst ?
Hoe kan men iets standvastig regelen als men niet wat men wil.

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2384
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 jan 2024 13:31

“Op iemand zijn naam staan” heeft geen wettelijke betekenis.

Bedoel je dat je haar ten laste hebt, dat ze jouw familienaam draagt of dat de partner niet erkend is als wettelijk vader?

Meest logische is inderdaad dat de eigenaar van de woning er blijft wonen. Uiteraard zal er een verblijfsregeling voor de dochter moeten komen. Ofwel onderling, ofwel via de familierechtbank.

Terug naar “Echtscheiding”