Bezettingsvergoeding en nutskosten

Peter31.
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Bezettingsvergoeding en nutskosten

#1 , 29 dec 2023 12:41

Hallo iedereen,

Heb er al veel van gelezen maar toch nog steeds veel onduidelijkheden...
Vorig jaar in augustus 2022 hebben ik en men nu ex vriendin een huis gekocht, toch na 3 maand ( eind november) vond ze het niet meer leuk en woont ze bij een andere man...

Nu we waren wettelijk samenwonend van midden november 22 tot jan 23.
Ik wou en was klaar om te verkopen vanaf februari maar zij spartelde met alles tegen ook bij de notaris.
Zij vraagt nu een bezettings vergoeding vanaf december MAAR haar domicilie stond er nog tot midden juni 2023 ( in het aangekochte huis )...
Mijn adres is dan gewijzigd vanaf september.
Heeft ze recht op die vergoeding vanaf ze het huis in december heeft verlaten of vanaf juni tot september??
Wat met alle nutskosten tot haar wijziging adres, mee betalen ?
Heb een dagvaarding moeten sturen omdat zij en haar advocaat blijven treuzelen en uitstellen voor die vergoeding.
Volgende maad begint de vereffening-verdeling bij de notaris waar ze deze maand ook al niet zijn komen opdagen.


Alvast bedankt !

Thomas_A
Berichten: 2396
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 dec 2023 13:12

Ik zou inderdaad pushen dat die bezettingsvergoeding enkel van juni tot september is. Anders beweert uw ex eigenlijk dat ze voordien domiciliefraude pleegde.

Betaalt ze nog wel de lening mee af? Het is uiteraard het één of het ander.

Peter31.
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 dec 2023 13:39

Ja lening betaald ze nog mee af 50/50 ook veel maanden niet volledig maar dat is allemaal bijgehouden en doorgestuurd naar de notaris...

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”