Buitengewone kosten kind

NatHey
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Buitengewone kosten kind

#1 , 26 sep 2023 17:19

Hallo,

Kan iemand me raad geven over de naleving van een vonnis?

Vorig jaar zat ik met mijn ex-partner in een bemiddelings-zaak omtrent het onderhoudsgeld van onze dochter. Uiteindelijk zijn we tot een overeenkomst gekomen over het maandelijkse onderhoudsgeld, verblijfsregeling,....

Nu over 1 zaak vind ik weinig informatie en dat is wat de buitengewone kosten juist inhouden.
Ik ons vonnis staat; medische kosten, schoolkosten en bepaalde vrije tijdsbestedingen.

Mijn ex komt nu af met een bus-abonnement voor een jaar voor onze dochter voor naar school te gaan. Maar hier staat niks van vervoerskosten van of naar school in ons vonnis (enkel studieboeken, school uitstappen, extra lessen, ....). Hierbij komt dat mijn dochter slechts 20 minuten moet fietsen naar school van haar thuis dus eigenlijk niet genoodzaakt de bus moet nemen.

Los van heel deze zaak heeft mijn ex nooit met mij besproken waar onze dochter naar school ging gaan en hierdoor misschien wel met de bus zou moeten gaan. Terwijl in ons vonnis staat dat buitengewone kosten altijd eerst in overleg moeten gebeuren.

Ik wil graag weten of ze me kan verplichten dit extra geld weeral te betalen zonder dat dit eigenlijk zwart op wit in ons vonnis staat?

Alvast bedankt

eylis
Berichten: 8847

#2 , 26 sep 2023 18:46

Inderdaad: er moet wel voorafgaandelijk overleg gebeuren mbt bijzondere kosten. Nu lijkt me dat busabonnement niet overbodig in de koude donkere maanden (oktober tem maart). Je zou dus kunnen voorstellen een trimestrieel abonnement te nemen.

NatHey
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 sep 2023 20:22

Bedankt. Wat kan ik doen met het feit dat ze nooit overlegt met mij. Kan ik hier iets tegen inbrengen? Een aangetekend schrijven?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38647

#4 , 12 okt 2023 11:20

Dat zeker doen want anders hebt u indien ze noodzakelijk worden geen bewijzen.
Nu gezien een openbaar vervoer abonnement wordt gevraagd moet u toch al weten waar uw kind naar school gaat en hoe het daar moet geraken.

Terug naar “Echtscheiding”