Onderhoudsgeld

GizmoSan
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onderhoudsgeld

#1 , 11 sep 2023 22:03

Hallo

Scheiding 5 jaar gelden. Gerechterlijke procedure zonder eindvonnis en zonder betekening van vonnis. Proces werd door ex stop gezet.
Mijn kinderen willen mijn ex niet meer zien of horen. 1 wordt 20, de andere wordt 17. Hij moet onderhoudsgeld betalen voor beiden.
Elk jaar moet ik in april hierachter vragen omdat dan de doorlopende opdracht die hij hiervoor heeft, is afgelopen.
De oudste gaat ook nog naar school. Hij eist een bewijs hiervan te hebben. Mag hij dit eisen? Mijn dochter is bang dat wanneer hij weet waar ze naar school gaat, hij haar hier zal lastig vallen.
Nu is hij gestopt met onderhoudsgeld voor haar te betalen. Mag hij dit zomaar stoppen?
Hij eist ook te weten waaraan het onderhoudsgeld wordt uitgegeven en hoeveel ik bijdraag. Ze wonen 100% bij mij.
Is er een manier om zijn pesterij te stoppen?
Dank u

Thomas_A
Berichten: 2384
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 sep 2023 04:18

Uw dochter is meerderjarig. Er is erg veel informatie online te vinden over tot wanneer de onderhoudverplichting loopt.

Basis is afgeronde studie die zicht geeft op werk. Wat bij extra opleiding?, wat bij niet normale studievoortgang?, wat bij opnieuw studeren na een tijd werken?… Allemaal specifieke situaties met veel rechtspraak rond.

In ieder geval heeft hij inderdaad recht op een bewijs dat ze nog studeert. Bij een meerderjarig kind aan de start van een nieuw schooljaar lijkt me dit een evidente vraag.

Marcus Aurelius
Berichten: 3815
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 sep 2023 13:19

En een attest dat zij nog kinderbijslag/groeipakket geniet, hier staat niet waar zij onderwijs volgt en is ook een bewijs dat zij onderwijs volgt.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”