Omgangsrecht vader

Samantha.M.
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Omgangsrecht vader

#1 , 08 sep 2023 11:33

Hallo,

Mijn broer is uit elkaar met zijn vriendin . Ze hebben samen 2 dochtertjes
De ex partner stuurt facturen dubbel om geld te krijgen voor de 2 meisje
Der is nog geen regeling getroffen voor allimentatie en bezoeken . Zijn ex partner houd alles tegen . Desondanks geen regeling door de rechtbank betaald mijn broer maandelijks allimentatie en medische kosten ook bijzondere kosten betaald hij .
Nu eist ze terug geld voor een factuur dat hij al betaald heeft nu mag hij de meisjes niet meer zien of gaan halen om samen het weekend door te brengen . Hij moet eerst betalen voor het mag . Mag een moeder zomaar omgangsrecht weigeren met de vader?

eylis
Berichten: 8848

#2 , 08 sep 2023 18:04

Laat de vader een bericht (mail) sturen naar de andere ouder dat hij zijn plichten als vader correct wenst te vervullen en aldus de gevraagde facturen terugbetaald heeft en dat dit nagetrokken kan worden via de bankoverschrijving (datum en bedrag).

Dat hij ook wil bewaken dat de rechten van de kinderen en ook zijn rechten als vader niet geschonden worden. Want zelfs zonder expliciet vonnis mbt de afspraken rond verblijfsregeling of alimentatie, wettelijk het omgangsrecht tussen kinderen en ouder gerespecteerd moet worden. Dat de vader de andere ouder aanraadt zich te informeren bij een neutraal (niet-betrokken) juridisch professional teneinde geen fouten te maken die indruisen tegen de rechten van de gezamenlijke kinderen én de ouders. Dat de vader wenst dat het vlotte co-ouderschap in het belang van de kinderen kan voortgezet worden.

Franciscus
Berichten: 38659

#3 , 09 sep 2023 14:58

De kinderen gebruiken om geld te verkrijgen... kan slecht aflopen.
In het strafrecht is dat afpersing zeker als die gegevens op papier (lees berichten - mail enz) staan.
Geen goede zet van moeder.
U kan ook week om week vragen aan familierechtbank.
Wanneer u zo twee PV hebt zou ik doch zorgen dat zaak naar rechtbank gaat.

Voor de rest zie hierboven.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”