Communie dochter

Hagridvanboom1979
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Communie dochter

#1 , 05 sep 2023 14:33

Hello, ik heb even een vraag.

Ex en ik zijn gescheiden met een gedeeld co-ouderschap (Dochter is tijdens de schoolweken van vrijdagavond tot zaterdagavond bij mij + zondagen op even weken, helft paas- en kerstverlof, krokusverlof en alle even weken van het groot verlof) en in het vonnis wordt geacht dat wij beslissingen in het belang van onze dochter gezamenlijk nemen.
Doorheen de nu 4+ jaar zijn regelmatig incidenten geweest, grotendeels door haar tegenwerkingen.
Voor de vraag hier verwacht ex dat ik voor de communieviering NIET aanwezig zou zijn.
De reden, haar familie voelt zich niet goed bij mij.
Mag zij dat van mij verwachten? Dit lijkt me wel heel erg schadend voor onze dochter.
Dat we de feestelijke gelegenheden apart doen, tot daar aan toe, maar vind het wel erg cru dat ze dit van me zou verwachten.

Ook voor de opvoeding wil ik graag meer betrokken zijn maar telkens komt ze dan toxisch doen, tot zelfs pure laster ten aanzien van school, andere ouders, en zo voorts... Dat zelfs de directeur tussenbeide is moeten komen.
Maar dan wel verwijten à la 'je neemt nooit contact met mij op voor Nia haar opvoeding' naar mijn hoofd slingeren.

Ik heb nog geen melding gedaan bij de politie, ik wil eerst weten of dit kan en wat ik er aan kan doen.
Bemiddeling ketst ze af en wanneer ze haar zin niet krijgt staan we onze tijd te verdoen voor de rechter omdat ze mij dan zinloos dagvaardt.

Dank voor uw inzichten.

eylis
Berichten: 8849

#2 , 05 sep 2023 17:07

U meldt rustig (per mail bvb) de andere ouder dat ze zich mbt deze materie best informeert bij een neutrale (lees niet betrokken) juridisch onderlegde professional of ze dit bvb onder meer mag eisen en of ieders rechten/plichten (zowel van de ouders als het kind) daar al dan niet door geschonden worden. Meldt dat u vooral een vlot co-ouderschap in het belang van jullie gezamenlijke dochter wil bewaren en uiteraard bij de communiemisviering zal aanwezig zijn. Dat zij aldus best nagaat bij een professional wat hierin de richtlijnen zijn.

Uiteraard mag/moet u daarbij zijn. Het is uw dochter. Ga niet in op geruzie.
Wat de laster betreft: als deze feiten aan derden wordt wijsgemaakt, zou ik al beginnen met een melding te doen van deze feiten bij de politie. Niet zozeer al een klacht, maar wel een melding. Dan is er al reeds een vaststelling van deze feiten.

ongelukbelaagd
Berichten: 522

#3 , 05 sep 2023 17:45

Wat een droevige situatie

De kerk is een openbare plaats en men kan u niet de toegang weigeren.
Ook hebt u als ouder van jullie kind het recht om bij de communie te zijn.
Ik raad u aan om zeker te gaan zodat uw dochter niet gaat denken dat u dit zelf niet wil.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”