Bezoekrecht grootouders

Y.P.
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bezoekrecht grootouders

#1 , 24 jul 2023 10:26

Hallo,

Kunnen grootouders een aanvraag doen tot bezoekrecht van hun kleinkinderen, zelfs wanneer wij als ouders bereid zijn om langs te gaan bij hun ?

Kleine schets ;
Vorige zomer slechte periode scheiding ingang gezet, moeder dat met verwijten en dreigementen smijt. Zowel naar mij als naar de moeder van de kinderen. Prioriteit in onszelf gestoken en al reeds een jaar niet op bezoek geweest bij de grootmoeder. Nu ik heb alle berichten nog etc. Grootmoeder heeft in dat hele jaar zelf niet gevraagt mag ik de kinderen zien of komen jullie langs.

Nu in juli weer een discussie verder aangezien de grootmoeder nu de overgrootmoeder erbij zit te betrekken,

Hebben we zelf gevraagd al enkele malen wanneer we langs kunnen gaan. Hier krijgen we geen reactie op voorlopig. , Zelf ook geen weet of ze die aanvraag al ingang heeft gezet.

Alvast bedankt
Mvg

eylis
Berichten: 8848

#2 , 24 jul 2023 10:41

Als u zelf al voorstellen deed aan de grootouders om hen omgangstijd te geven met de kinderen, is het totaal overbodig dat de grootouders dit nog eens bij de familierechtbank zouden vorderen. Immers u biedt de gelegenheid.

Het enige wat u nog moet doen is dit bewijsbaar te stellen dat u de gelegenheid biedt. Daarom stuur hen een mail of (beter nog) een aangetekend schrijven met daarin de mogelijkheden (verschillende data) én de lokatie die u wenst. Die lokatie mag u kiezen. U hoeft geen overnachting toe te staan. Dat is niet verplicht.

Indien de grootouders alsnog omgangsrecht zouden vorderen voor de familierechter, heeft u het bewijs dat u dit al toestond. En dan kunnen ze het aan de rechter uitleggen waarom ze hier overbodig een rechtszaak van maken.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”