Alimentatie kinderen

DavidM2210
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Alimentatie kinderen

#1 , 09 jul 2023 19:18

Geachte,
Ik had graag informatie gekregen ivm de alimentatie die ik voor mijn kinderen betaal:
Ik heb net vernomen dat mijn ex-vrouw van werk zal veranderen en minder zal verdienen, heeft zij het recht om de alimentatie te verhogen omdat zij minder zal verdienen? Of blijft dit ongewijzigd?
Alvast bedankt

eylis
Berichten: 8847

#2 , 10 jul 2023 10:40

Dat gebeurt niet automatisch. Als de moeder van jullie kinderen meer alimentatie wil verkrijgen, zal ze dit opnieuw moeten aanvatten voor de familierechtbank. De vraag is of de sop haar kool wel waard zal zijn.

Devin
Berichten: 113
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jul 2023 19:01

Er wordt verwacht dat ouders in evenredigheid bijdragen in de opvoeding van hun kinderen.

Als je ex besluit minder uren te presteren bv. is dat haar keuze.

Ik zou niet naar de familierechtbank durven trekken met de argument dat ik beslis minder uren te werken en meer alimentatie te vragen.

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2384
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 jul 2023 19:19

Ik zou niet naar de familierechtbank durven trekken met de argument dat ik beslis minder uren te werken en meer alimentatie te vragen.
Er wordt niet gesproken over minder uren maar over minder verdienen. Mensen verliezen ook onvrijwillig hun job en moeten dan soms een stap terugzetten qua verloning.

Franciscus
Berichten: 38647

#5 , 11 jul 2023 21:45

Ook als het verschil in verloning tussen partijen ongeveer hetzelfde blijft zal het vermoedelijk ook niet gehonoreerd worden door RB

Terug naar “Echtscheiding”