Alimentatie verhuisde dochter

Mollievb
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Alimentatie verhuisde dochter

#1 , 06 jul 2023 06:08

Beste, Mijn dochter van 17 heeft beslist om bij haar papa te gaan wonen. Vader is onmiddellijk gedtopt met betalen van alimentatie. Bovendien wil hij school en internaatskosten niet betalen. Wat hij kan doen met de ingehouden alimentatie. Ik betaalde school en internaat voordien zonder fout. Ik krijg nu aanmaningen van de facturatiedienst van school. Deze worden op mijn verzoek ook naar de vader gestuurd. Mijn dochter woonde 12/14 bij mij en staat hier ook gedomicilieerd. Vader wil nu ook niets meer betalen voor onze andere dochter die nog bij mij woont. Kan hij hier zomaar mee wegkomen? Moet ik asap het domicilieradres laten aanpassen? Dochter heeft het mentaal moeilijk en het zou fout kunnen aflopen als ze haar laatste jaar van de middelbare school in een nieuwe school moeten afmaken. Ze zit daar heel graag waar ze nu zit. Wat kan ik doen zonder te moeten opdraaien voor alle kosten? Daarenboven moet de vader mij zeker nog 3000 euro voor buitengewone kosten waarvan hij me de helft nog moet betalen. Hij zet me hier voor blok. Het geluk en het beste voor het kind gaat toch vóór! Alvast bedankt voor uw feedback

Franciscus
Berichten: 38663

#2 , 19 jul 2023 12:57

Denk dat u best aangifte bij politie doet voor wat men familieverlating noemt art 391 bis SW.
Zo zet u de procedure in gang.
Er zijn twee zaken voor de dochter die nog bij u woont dient hij te betalen maar zal aanhalen dat hij nu de andere dochter bij hem heeft wonen.
Zolang dat echter niet geregeld is voor familierechtbank blijft vonnis van toepassing.

Als dochter bij vader is ingeschreven dienen de facturen naar zijn adres te worden gestuurd.

Dat wil niet zeggen dat beide ouders niet samen aansprakelijk blijven dus ook voor deze zaken kan u aangifte doen met aangehaald art .

Zo snel mogelijk ( al of niet met ( pro deo) advocaat) zaak laten voorkomen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”