Advocaat tegenpartij klacht

SoepMetBalletjes
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee
Locatie: België

Advocaat tegenpartij klacht

#1 , 28 apr 2023 21:36

Beste,

ik zit enorm verveeld met hoe m'n zaak in de familierechtbank verloopt.
Al meermaals heeft de advocaat van de tegenpartij zitten liegen en mij afschilderen als het vuil van de straat.
Toen er terug zitting was onlangs, zei hij dat hij geen conclusie heeft ontvangen van mijn advocaat, wat wel degelijk het geval is.
M'n advocaat stuurt mail met conclusie zowel naar hem als naar mezelf op dezelfde dag.
Tegenpartij haar advocaat heeft al meerdere dingen gedaan die tegen de deontologie ingaan.
Wat kan ik doen? Ik ben furieus, want op die manier word de zaak alweer uitgesteld.
Die advocaat is daar kind aan huis op die rechtbank, en de procureur heeft nog stage gevolgd in z'n kantoor destijds.
Dus hij heeft ze daar allemaal in de binnenzak zitten. Ook is hij daar plaatsvervangend rechter van eerste aanleg,
en was hij voorzitter van de Conferentie van de Jonge Balie, en is lid van de Raad van de Orde van de Balie van de regio.
Zo weet ik ook dat de rechtbank waar alles doorgaat, officieus van hem is.
Ik pik het niet dat hij de zaak zo manipuleert en liegt, ik wil die man aanklagen of op een of andere manier in gebreke stellen.
Wat kan ik doen? Want ergens op juridisch forum lees ik :

https://juridischforum.be/viewtopic.php?t=48789
"Een advocaat kan je niet in gebreke stellen. Je kan een klacht sturen naar zijn Orde en/of zijn Tuchtraad, doch
wanneer deze uw klacht wensen te negeren, dan ben je alvast het geld van je aangetekende zendingen kwijt.
En inderdaad het gebeurd niet veel, immers deze orde bestaat uit advocaten die elkaar beloofden, elkaar nooit te zullen aanvallen...
En zelfs als je hen iets strafbaars zou kunnen voorleggen, is de kans kleiner dan een microbe dat de Rechtbank zich bevoegd zal verklaren om
te oordelen..."

Hoe kan ik dan die man laten vervolgen voor z'n degoutant wangedrag?
Gezien hij daar (zo goed als) "baas" is over de magistraten die er werken in deze rechtbank.

Dus bij deze had ik graag geweten wat ik kan doen voor dat er zo vlug mogelijk iets gebeurd daarmee, zonder teveel ommeweggetjes en uitstel, en vooral; zonder dat het teveel geld kost.
Want heel die zaak heeft me al geruïneerd.
Alvast bedankt.
Mvg

(België)

LeenW
Berichten: 12893

#2 , 28 apr 2023 21:46

Een advocaat mag u afschilderen voor het vuil van de straat, hij moet immers doen wat het beste is voor zijn cliënt.

SoepMetBalletjes
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee
Locatie: België

#3 , 28 apr 2023 22:24

Een advocaat mag u afschilderen voor het vuil van de straat, hij moet immers doen wat het beste is voor zijn cliënt.
Als daar geen reden voor is?
Hij is echt onbeschoft. Al meermaals heeft hij mij onderbroken als ik aan het woord ben.
Op laatste zitting heb ik hem nadat hij me weeral onderbroken had gezegd:
"Meneer ***** , ik laat u uitspreken als u aan de beurt bent, dus u laat me ook uitspreken"
Soit, voor z'n leugens (over het zogezegd niet ontvangen van conclusie van mijn advocaat) en de dingen die hij doet dat helemaal tegen de deontologie in gaan; daarvoor wil ik hem vooral pakken. Vooral wetende dat hij zich ongenaakbaar voelt omdat hij daar kind aan huis is zoals ik uitgelegd had.
Ik ken trouwens nog een slachtoffer van z'n wanpraktijken.
Dankuwel.
Mvg

Reclame

basejumper
Berichten: 4655
Locatie: Diest

#4 , 28 apr 2023 23:43

Beste

‘Hij heeft iedereen in zijn binnenzak’ en ‘de rechtbank is officieus van hem’….
Zo werkt dat niet hoor. Ik denk dat u wat teveel spoken ziet…
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38654

#5 , 28 apr 2023 23:46

U hebt ook een advocaat . Die moet maar de discussie over de conclusies weerleggen.
Uiteraard gaat de advocaat van de andere partij u onderbreken ... daar moet uw advocaat of de voorzitter op reageren.
Heb ik (de beide mogelijkheden) meermaals meegemaakt.

En een advocaat mag ter zitting zoals hier al is geschreven wat hij wil want dat is wat zijn cliënt hem heeft verteld.
Niet direct van wakker liggen.

LeenW
Berichten: 12893

#6 , 28 apr 2023 23:57

Niet ontvangen conclusies kan u toch eenvoudig aantonen via screenshots? Het gaat niet om klagen, het gaat er op de leugens van de tegenpartij te weerleggen. Ook uw advocaat zal toch al eens gepleit hebben bij de rechtbank in kwestie?

Franciscus
Berichten: 38654

#7 , 29 apr 2023 00:08

Bij mijn weten is er tegenwoordig zelfs een digitaal systeem om conclusie uit te wisselen en te bezorgen aan de griffie van de rechtbank.

SoepMetBalletjes
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee
Locatie: België

#8 , 29 apr 2023 00:17

Beste

‘Hij heeft iedereen in zijn binnenzak’ en ‘de rechtbank is officieus van hem’….
Zo werkt dat niet hoor. Ik denk dat u wat teveel spoken ziet…
Ik heb duidelijk uitgelegd waarom dit zo is. Niks spoken. Absoluut niet.
Heel dat gedoe is al 3 jaar en half bezig. Al van sinds het begin heb ik regelmatig te maken gehad met partijdigheid van de rechter.
Zelfs een blinde kan dat zien.
Als ik meer tijd heb en aan de PC zit kan ik het uitgebreider uitleggen.

Waarom is een vader minderwaardig in de familierechtbank?
Art 10 en 11 van de grondwet word duidelijk opzij geschoven.
Ik ben een liefdevolle vader die niets liever zou vragen om onze dochter meer bij me te hebben.
Of liefst fulltime bij mij, gezien de omstandigheden bij de moeder. (Partnergeweld waar dochter getuige van is, en ze heeft zelf al tikken gehad voor redenen dat ze niet eens begrijpt. Het kind is er amper 7 jaar)

Ik wil dit voor het welzijn van onze dochter en ook voor een "peace of mind". Want ik ben zeer ongerust.
Ik heb geen zin om ooit te moeten vernemen dat er iets ernstigs gebeurd is met haar.
We zien/horen genoeg in de media over familiedrama´s met erge afloop.
Zelfs al klinkt het "alsof ik spoken zie", ik maak het wel mee van uit de voorste rij. Ik vind die opmerking nogal ongepast eerlijk gezegd...
Anyway, ik sta ondertuseen nog altijd even ver.
Concreet : wat kan ik doen tegen een advocaat van de tegenpartij die liegt en heel de zaak manipuleert?
Sowieso is de balie (stafhouder) op de hoogte en er is daar een dossier van opgestart.
Ik wil gesoon echt ZEKER zijn dat er iets mee gedaan word.
Mijn grootste wens is dat de zaak normaal verloopt, zonder zo´n vals gedoe van de advocaat van de tegenpartij.
Ik vraag niemand om de zee leeg te drinken, ik vraag dat alles gewoon correct gebeurd.

lukasi
Berichten: 1158

#9 , 29 apr 2023 07:27

wat je tegen zo'n advocaat kunt doen ?
Er voor zorgen dat je je dossier beter kent dan hem, van voor naar achter en van achter naar voor.
Er voor zorgen dat je elke bewering of leugen of argument van hem kunt weerleggen door bewijzen, argumenten, verklaringen, getuigenissen ...
Die niet ontvangen conclusies ? Als jij of jouw advocaat kan aantonen dat deze WEL zijn verstuurd dan is dit zijn slordigheid , probleem onkunde , niet het jouwe ( daarom belangrijke dokumenten aangetekend versturen)

En goede raad, handel correct, begin niet de calimero uit te hangen van hij vertelt leugens ezv, hij wordt daarvoor betaalt.
Nog een tip voor manipulerende omhooggevallen betweters , kijk die nooit in hun ogen maar zo'n 10/15 cm er boven , juist boven hun hoofd. Qua lichaamstaal naar hen toe is dit zeggen: eigenlijk is wat je zegt het niet waard om aandacht te geven.

SoepMetBalletjes
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee
Locatie: België

#10 , 29 apr 2023 12:43

wat je tegen zo'n advocaat kunt doen ?
Er voor zorgen dat je je dossier beter kent dan hem, van voor naar achter en van achter naar voor.
Er voor zorgen dat je elke bewering of leugen of argument van hem kunt weerleggen door bewijzen, argumenten, verklaringen, getuigenissen ...
Die niet ontvangen conclusies ? Als jij of jouw advocaat kan aantonen dat deze WEL zijn verstuurd dan is dit zijn slordigheid , probleem onkunde , niet het jouwe ( daarom belangrijke dokumenten aangetekend versturen)

En goede raad, handel correct, begin niet de calimero uit te hangen van hij vertelt leugens ezv, hij wordt daarvoor betaalt.
Nog een tip voor manipulerende omhooggevallen betweters , kijk die nooit in hun ogen maar zo'n 10/15 cm er boven , juist boven hun hoofd. Qua lichaamstaal naar hen toe is dit zeggen: eigenlijk is wat je zegt het niet waard om aandacht te geven.
Oh, ik ken het dossier sowieso maar al te goed. Al 3 jaar en half bezig met dat gedoe...
Maar als ik bv. de leugens van tegenpartij bewezen heb, waarom word ze dan niet gesanctioneerd?
Want als er geen straffen volgen, dan betekend dat groen licht om er maar los door op verder te liegen.
Door leugens van m'n ex (ze zei dat ik een alcoholist ben, drugsverslaafd, agressief, labiel, dit en dat,...) heb ik m'n dochter meer dan een jaar niet meer gezien. HEEL pijnlijk... Dan moest er terug contactherstel komen via CAW bezoekruimte, maar in volle corona periode was dat ook eventjes gesloten / buiten dienst.
Nadat de corona regels wat versoepelt waren en dat ze de bezoekruimte terug toegankelijk maakten voor contactherstel tussen ouder en kind(eren) (zeer opvallend meestal vaders, jammer genoeg), was er een wachtlijst dat heel lang opliep. Alternatieven voor contactherstel werden telkens verworpen, omdat ex deed blijken dat ik haar iets wou aandoen (lees; het sukkelaartje uithangen zoals een geslagen hond, angst uitstralen, snotteren,... Echt alles om mij als slechterik te doen uitblinken) en dat terwijl ik nooit m'n hand verhoffen heb tegen haar of iets dreigends heb gedaan.
Die vrouw wilt me gewoon pesten en kwetsen, wat ze al genoeg gedaan heeft. Reden : omdat ze geen controle meer had over mij.
Omdat ik na enkele pogingen tot relatieherstel met haar, dan uiteindelijk toch de knoop doorgehakt heb en duidelijk aangaf dat er niks meer tussen zij en mij kon zijn. Ik was en ben haar narcistisch gedrag meer dan beu. Enorm veel liegen, dat het echt niet meer normaal is. Vandalisme aan m'n auto, dreigbrieven in m'n bus, tot zelfs aangestoken lucifers die door m'n bus gesmeten werden toen ik eens een weekendje weg was. Wetende dat ik met niemand anders conflict/ruzie heb. Sinds ik camera heb aan m'n voordeur gebeurd dat allemaal niet meer, voel me beetje geruster dankzij dat.
Haar vriend heeft me ook al willen aanvallen waar de kinderen bij waren, terwijl die mens me eigenlijk van pluim noch haar kent.
Alle klachten die ik al ingediend heb, al dan niet met getuigen of bewijzen werden geseponeerd.
Zelfs mensen van de politie hebben me bevestigd dat ze "een ongewoon lastig persoon" is.
Ze heeft ook 2 zonen, van elk verschillende vader. En die vaders hebben er destijds ook veel last van ondervonden op alle mogelijke manieren.
Ik ben blij voor die mannen dat de zonen meerderjarig zijn en het huis uit zijn, en dat ze geen last meer kunnen ondervinden met die vrouw.
Maar gezien onze dochter maar 7 jaar is, weet ik dat ik nog minstens 11 jaar zal te maken hebben met pesterijen en allerhande tegenwerkingen...
En dat weegt enorm door op een mens. Ik begrijp niet dat ze daar zoveel energie kan in steken: in haatcampagne tegen haar ex en pesterijen.
Meermaals heb ik al de hand willen reiken en aantonen dat het allemaal anders kan, voor het welzijn van onze dochter.
Maar na vele gestes en inspanning van mijn kant om vrede aan te bieden kan ik echt niet meer.
Ze is simpelweg vastberaden om me kapot te maken, met de hulp van haar valse advocaat die er klaarblijkelijk maar al te veel van geniet om een ander ten onder te zien gaan aan de kloterij van z'n cliënte.

Sidenote: ik heb in totaal 3 kinderen. 2 van m'n eerste relatie, en met de moeder van mijn 2 oudste kinderen absoluut geen probleem.
Integendeel! We kunnen makkelijk praten over van alles, en helpen elkaar waar het kan.
Qua welzijn en zorg naar onze kinderen toe zijn we 2 handen op 1 buik. Een gefaalde relatie, maar daarom geen vijanden.
Kon dat ook maar zo zijn met de moeder van m'n jongste meisje...

Nee, geen calimero gedrag. Ik kan het gewoon niet vatten dat iemand zo erg kan haten voor geen reden (behalve 't feit dat ze het niet kon slikken dat ze geen controle meer kon hebben over mij)
Ik wens het jullie echt niet toe.
Een narcist kan echt je leven verpesten en diepe wonden laten, en dan nog kinderen gebruiken als "wapen" tegenover de ex, is vlakaf heel laf.
Het laagste van het laagste...

LeenW
Berichten: 12893

#11 , 29 apr 2023 12:45

Een advocaat mag liegen, hij mag gewoon niet bewust liegen. Dus als hij gewoon leugens van uw ex herhaalt, kan u hem niets verwijten. Tenzij u kan aantonen dat hij bewust liegt, zal er dus geen sanctie volgen.

Devin
Berichten: 113
Juridisch actief: Nee

#12 , 29 apr 2023 13:39

Op een familierechtbank kun je zoveel liegen als je wilt... echter als de liegende partij daar geen bewijzen van kan leveren wordt dat met een korreltje zout genomen.

Ikzelf heb in februari hetzelfde tegengekomen

Ik was zogezegd suïcidaal,alcoholmisbruik, telkens de kleren van de tegenpartij gebruiken en onterechte gelden gebruiken enzoverder...

Geen enkel bewijs van het bovenvermelde zaken... je kan het al raden het werd bestempeld als loutere schijnfiguur tegenpartij heeft alle gerechtskosten mogen betalen.

Zij die beweren moeten bewijzen, hou wel rekening dat in de familierechtbank het rond de kinderen hun belang moet gaan erna toegaan om het beklag te gaan doen van welke onrecht jou aangedaan word een fout signaal geeft.

Franciscus
Berichten: 38654

#13 , 29 apr 2023 18:45

Zijn die PV's van politie allemaal gelinkt?
Als u de PV nr hebt en de meldingsnummers laat de PV nr dan eens aan elkaar 'linken'
Dan komt op er op de eerste blz van het PV een ganse lijst van PV nrs.

Eddy1974
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#14 , 29 dec 2023 17:35

Ik zit in dezelfde situatie...

Ik ben geen deskundige maar kan alleen maar delen hoe ik er mee omga en hoe ik het zie:

1. Het zijn rechtstreekse aanvallen aan jouw adres maar..
- Hou er rekening hoe je reageert - als je je laat uitlokken zal dit een punt maken van wat ze willen dat de rechter te zien krijgt van jouw.
- Er zijn inderdaad Advocaten die zich hier mee bezig houden - beschuldig hen niet... als je geen bewijs hebt ben je iemand die een eed heeft afgelegd al snel vals aan het beschuldigen en dan heb je een probleem... Als je beschuldigingen aan die advocaat niet kan bewijzen heb jij een probleem.... leg je er bij neer.
- Reageer niet op de beschuldigingen en laat jouw eigen advocaat aan de slag om hierop te antwoorden. Als ze iets beweren onderzoek het. Als je tegendeel kan bewijzen doe het, als je geen bewijs tegendeel hebt zwijg en incasseer. Ze moeten hun beschuldigingen weldegelijk bewijzen...

2. Sfeermakerij...
- Voor velen is de rechtbank geen oplossing maar een manier om te proberen het maximum uit de situatie te halen... zowel financieel als betreffende verblijf kinderen. Je zal je er bij moeten neerleggen. Er tegen ingaan bewijst alleen maar wat ze willen bewijzen. Er is geen enkel regel die dit verbied denk ik... Ze doen aan sfeermakerij...bevestig de sfeermakerij niet door boos te zijn... je uit te laten lokken...
- Bekijk het op een andere manier.. Acteer en zet het op papier/mail - zonder te willen uitblinken als betere partij - hoe jij het ziet - wat het beste is voor de kinderen, en niet hoe zij het moeten zien. Fixeer je daarbij op de kinderen en niet op het handelen van de tegenpartij...

Ik geloof 100% dat je een goeie inborst hebt... laat je niet onderuit halen en praat er over met een therapeut. Dit soort zaken kunnen je kapot maken van woede. Terwijl je eigenlijk al gescheiden bent.. niet?. Krijg het gevoel van reeds gescheiden te zijn en praat met een therapeut, en laat je niet uitlokken maar laat het afhandelen.
Je hebt geen inspraak over wat de rechtbank beslist maar de film die jij en je advocaat afspelen over jouw in de rechtbank die is wel van belang. Zorg er voor dat die film klopt door rustig te blijven met ondersteuning van een therapeut.
Met jouw valt toch overeen te komen niet? Het is aan jouw ex op te bewijzen dat dit niet het geval is...geef ze dus geen voeding.

Marcus Aurelius
Berichten: 3815
Juridisch actief: Nee

#15 , 29 dec 2023 22:28

Als ik dit alles hier zo lees stel ik mij toch wel enkele vragen. Ik ga ervan uit dat u een advocaat heeft, laat de advocaat dan zo veel mogelijk het woord voeren en praat alleen als u gevraagd wordt om te praten. Zoals in de vorige tussenkomst wordt gesteld, geef ze geen voeding, geef ze geen platform. Laat u niet zozeer uit uw tent lokken. Veel succes.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Echtscheiding”