geen idee hoe of wat??

bieke84
Topic Starter
Berichten: 3

geen idee hoe of wat??

#1 , 17 mei 2009 14:53

mijn man en ik hebben beslist dat het niet meer verder kan en zouden dus de stap naar scheiden willen zetten. wij gaan denk ik met alles akkoord, dus het is echt met onderlinge toestemming. we hebben 4 kindjes, de oudste is van 2004 de 2e van 2006 en 3en4 van 2008(tweeling). ik ben bij de geboorte van de tweeling na men zws rust in vrijstelling gegaan voor de opvoeding van de kindjes. ik heb dus maar een inkomsten van +/- 265 euro in de maand en de kinderbijslag nog. nu is het zo, ik vraag me af, wij zouden evt het zonder notaris of advocaat willen doen, maar hoe dan? en volgende vraag wij zouden graag onder 1 dak willen blijven wonen (in hoeverre dat dit voor ons op langere termijn ookblijft lukken) omdat dit voor mijn man veel practischer is. wij hebben beide voor kindjes gekozen dus ik wil hem het omgaan met hen niet willen ontzeggen. en aanegzien hij van rijkevorsel naar mechelen moet elke dag, en elke week andere shiften heeft, hij dus onmogelijk de kinderen kan halen of brengen(behalve als iet de late heeft) naar school. dus ja ik zou dit dan doen, maar gaat een rechter toestemmen in zoiets, dat we wel gescheiden zijn maar toch evt samen blijven wonen.
ik weet gewoon niks, ik wil er geen gevecht van maken, mijn man ook niet, ik wil hem de kinderen niet ontzeggen en hij ook niet. en ja hij wil de grootste kosten op zich nemen, aangezien hij volgens mij liever heeft dat ik thuiwblijf voor de kindjes. ook wat betreft andere kosten, we hebben geen huis, dus das al iets, een eigen auto wel, maar dan zou die verkocht worden voor 2 kleinere. en grote lening lopen, maar die wil hij dragen. en de inboedel ja daar geraken we zeker wel uit. wat nu???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bartie
Berichten: 263
Locatie: Regio Damme/Brugge

#2 , 17 mei 2009 19:17

Gelet op uw inkomstensituatie, heeft u m.i. recht op een pro Deo advocaat. Deze kan u professioneel advies geven m.b.t. het opstellen van een akte E.O.T. waarin een regeling voor alles wordt opgesteld.

Ga dus naar het pro Deo bureau in uw buurt (of vraag een welbepaalde advocaat van uw voorkeur als hij uw zaak pro deo zou wensen te behandelen) en dit met bewijs van uw maandelijkse inkomsten (loonfiche, rekeninguittreksels) en een attest van gezinssamenstelling, dat u op de gemeente kunt afhalen.

Op die manier bekomt u snel, vakkundig en goedkoop (kosteloos?) advies en bent u vrij zeker van de juridische kwaliteit.
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”