Mijn ex en de lijdensweg .....

Frank1
Topic Starter
Berichten: 12

Mijn ex en de lijdensweg .....

#1 , 26 feb 2009 13:28

Ik ben sinds 01/2006 gescheiden.
Wij hebben een dochter en zijn onderling overeengekomen om met co-ouderschap verder de opvoedig van onze dochter verder te zetten.

Nu, dit is een fiasco tot en met.
Ze leeft de spelregels op geen enkel moment na.
Zij en haar ouders laten zich te pas en te onpas negatief over mij uit in het bijzijn van mijn dochter.
Ze zet tot 3 maal toe mijn dochter aan de deur omdat het voor haar niet meer gaat.
Ik bespaar u de meeste details, maar ze heeft van ons kind een 'probleemkind' gemaakt.

De laatste keer dat ze onze dochter aan de deur gezet heeft gaf mijn dochter te kennen dat ze niet meer naar mama wou.
Ik heb gesprekken gehad met mijn dochter in tegenwoordigheid van het CGG.
Daaruit bleeek dat er met haar 'gesprekken' zouden moeten plaatsvinden.
Nu is het zo dat ik zelf uit een gescheiden gezin kom.
Dit wou onze dochter echter niet en naar onze mening (Psychologe en ikzelf) zou dit weinig resultaat opleveren als mijn dochter hier niet aan mee zou werken. (Waarop ik het CBJ gecontacteerd heb maar door de aangespnnen procedure van mijn ex ligt dit voorlopig ein het vriesvak.)
Ik ken de 'lijdensweg' die wij als kinderen destijds hebben moeten afleggen naar aanleiding van de scheiding.
Mijn inzicht in deze was dat ik dit mijn dochter wou besparen, het is niet leuk om voor mama of voor papa te kiezen voor een kind.
Ongeacht de leeftijd.
Mijn ex heeft ook een papier getekend, de 3de keer dat ze onze dochter a/d deur zette, dat ze de volledige voogdij overdraagt aan mij.
Nu in mijn gesprekken met onze dochter heb ik steeds het belang van 'mama' onderstreept.
Ik heb haar de tijd gegeven om alles eens rustig te laten bezinken en misschien toch tot andere inzichten te komen.
Medio vorig jaar resulteerde dat in een eerste weekendje eens terug naar mama gaan .......................

Sindsdien heb ik mijn dochter niet meer gezien.
Ik heb mijn bezoekrecht niet genoten en heb hier ook klacht(en) voor neergelegd.
Verder was daaar blijkbaar niet veel aan te doen dan naar de rechtbank te stappen.

Mijn ex was me voor en ik kreeg een gerechtsbrief van de jeugdrechtbank om te verschijnen inzake het hoederecht van onze dochter.
Zij is inmiddels 14 en kan 'beslissen'.
De motivatie die mij hier voor de voeten geworpen werd hebben mij 10 jaar van mijn 'levensduur' gekost ......
De gebruikelijke argumenten blijkbaar (Geen interesse, slechte invloed, ....)
Ook de nieuwe relatie van mij zou slecht liggen hoewel daar nooit sprake van geweest is. (Ben nu 2,5 jaar samen met mijn nieuwe partner)

Het ergste was dat sinds medio vorig jaar ik mijn dochter enkel per SMS 'gesproken' (Lees heb kunnen spreken) heb en dat het van kwaad naar erger ging om uiteindelijk met uitspraken geconfronteerd te worden op de zitting die mij als mens veranderd hebben.

Aangezien ik gedurende die 3 jaar ALLE instanties gecontaceerd heb aangaande mijn dochter (CGG, CLB, Sociale Diensten, CJB, ...) was onze tegeneis op de zitting dan ook het verkrijgen van een 'sociaal onderzoek' daar wij menen te kunnen aantonen dat mijn ex haar taak niet serieus neemt.

Wat we vastgesteld hebben is dat ik als man weinig of niets in te brengen heb en dat mijn dochter zwaar gemanipuleerd is.
Op nog geen 3 maand tijd van nooit meer naar mama naar nooit meer naar papa.

Er is ondertussen wel een tussenvonnis dat een 'sociaal onderzoek' aanbeveelt, maar de relatie dochter / vader is inmiddels ernstig verstoord.
Het is niet te beschrijven hoe het voelt om door iedereen gefeliciteerd te worden met je verjaardag behalve door je eigen kind.

Wat kan ik verder doen om mij in de toekomst verder deze 'pijn' te besparen en aan mijn ex het signaal te geven dat het genoeg geweest is ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Frank1
Topic Starter
Berichten: 12

#2 , 02 mar 2009 05:58

Ondertussen is dus gebleken dat mijn dochter zich diep schaamt over wat er gebeurt is.
Motivatie ?
'Mama wil niet langer dat ik contact heb met jou .....'

Het is onvoorstelbaar dat 'moeders' nog steeds zomaar met alles wegkomen.
Wraakroepend dat je als man van vanalles en nog wat beticht kan worden zonder meer, wetende dat je kind de speelbal van je ex haar frustraties is .....

We zijn nog ver weg van de 'mancipatie' op dit vlak ...........

Enfin, het sociaal onderzoek zal wel wat meer duidelijkheid bieden, zeker nu ik ook nog eens de berichtjes van mijn dochter kan voorleggen.

Kan ik mijn ex dagvaarden voor smaad, laster en eerroof ???

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#3 , 02 mar 2009 09:16

Het is onvoorstelbaar dat 'moeders' nog steeds zomaar met alles wegkomen.
Wraakroepend dat je als man van vanalles en nog wat beticht kan worden zonder meer, wetende dat je kind de speelbal van je ex haar frustraties is .....
schrijf de procureur des Konings eens een brief

Het hoort niet dat de pdk de situatie maar laat verrotten

Google ook eens over ouderverstoting

Mogelijks is het herkenbaar voor je
ouderderverstoting is een ernstige vorm van kindermishandeling, maar helaas moet je niet op hulp en ondersteuning van onze procureurs des Konings rekenen.

Men is bezig ouderverstoting als ziekte te laten erkennen zodat artsen de ziekte kunnen diagnostieren, nl Parental alienation disorder

Ook al is de ziekte nog niet opgenomen in de geneeskunde, het blijft wel kindermishandeling en het is de taak van de procureur des Konings om hulp en ondersteuning te bieden om die kindermishandeling te stoppen.


De brief kan vb. een open brief zijn en deze hier publiceren, dan kunnen we meevolgen. Die procureur des Konings zal het vroeg of laat deze materie ernstig moeten gaan nemen mede gelet het duidelijk is hoe groot en groeiend de groep vaderloze minderjarigen zijn en misdrijf omschreven feiten plegen.


RR

Reclame

odonelp
Berichten: 33
Locatie: provincie Antwerpen

#4 , 02 mar 2009 10:50

Een week geleden verscheen bij relapublishing.nl boekje van Joep Zander e.a. (red.) : " Verpasseerd ouderschap - Loyaliteitsmisbruik en ouderverstotingssyndroom" - het bevat een tiental artikelen van prominente gedragswetenschappers en juristen : ook op Belgische situatie toegepast - "het frustreren van een relatie tussen ouder en kind kan wel de ongeschreven misdaad van de eeuw van het kind genoemd worden" - een citaat uit een vonnis van de rechtbank van Maastricht ( 12 juni 2007) : "deze oudervervreemding/verstoting is een psychische vorm van kindermishandeling, waardoor het kind opgroeit in een bedreigende situatie"- Niet alleen geschreven en aan te raden voor ouders die zulke toestanden meemaken/maakten , maar ook voor beroepsmensen ( rechters, advocaten, bemiddelaars) -

pdc
Berichten: 68

#5 , 02 mar 2009 23:38

allemaal bull shit zoals ze zeggen...mijn dochters zijn 5 jaar psychologisch mishandeld door de moeder, ben op vraag van mijn kinderen !!! rechtzaak begonnen, dochter van 14 jaar woont nu bij mij en dochter van 12 wil bilocatie (week/week) maar durft het niet te vragen aan de moeder. Er is een uitgebreid sociaal onderzoek geweest dat afgerond werd in juni 2008!!!! Daar heeft mijn jongste dochter duidelijk gemaakt dat ze week/week wil. De oudste is bij de moeder weggegaan in mei 2008, en ik verplicht haar om iedere 14 dagen naar de moeder te gaan, anders ging ze niet meer, begrijpelijk na 5 jaar manipulatie van de moeder. Maar nu komt het; er is nog steeds geen zitting geweest, alhoewel er beloofd werd aan de kinderen dat de definitieve uitspraak er zou zijn voor het begin van het schooljaar (september 2008), ondertussen kan de moeder iedere maand rustig 400 € alimentatie opmaken en genieten van 350 € kindergeld terwijl ik al de kosten van mijn oudste dochter mag betalen.Nu, dat de moeder van mij wil profiteren tot daar aan toe, maar de kinderen zijn en blijven het grootste slachtoffer. Het enige wat mij stoort is de corruptie bij de advocaten en de rechtbank, die blijven zolang met de kinderen hun gevoelens spelen tot ze meerderjarig zijn denk ik...nog een paar maanden en we zijn een jaar na het sociaal onderzoek en dit noemt men recht....Nu mijn advocaat zal ik eveneens meer dan 2 jaar op haar centjes laten wachten....wat de gevolgen ook mogen zijn..AAN ALLE EERLIJKE VADERS, laat u niet doen....blijf vechten voor uw kinderen, ik begrijp niet hoe sommige moeders allleen maar aan geld kunnen denken en het ergste van alles daarvoor hun kinderen gebruiken..maar ja ; de meeste rechters zijn dan ook nog eens vrouwen.....dus...

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#6 , 03 mar 2009 01:46

..AAN ALLE EERLIJKE VADERS, laat u niet doen....blijf vechten voor uw kinderen, ik begrijp niet hoe sommige moeders allleen maar aan geld kunnen denken en het ergste van alles daarvoor hun kinderen gebruiken...
Hier heb je de val waarin je kinderen en U verkeren en op een pijnlijke en duidelijke manier omschreven.

Het blijven strijden is wel erg nobel en naar mijn gevoel het beste. Maar helaas wel zowat het slechtste wat je kan hebben voor de kinderen, maar ook voor jezelf. Zonder hulp van derde blijft men maar al te vaak in een visceuze cirkel van frustratie waarbij het conflict tussen de ouders langdurig wordt.

De scheidingskinderen komen knel te zitten tussen hun twee ouders, wat toch ernstige gevolgen met zich meebrengt, daar twijfelt men niet meer aan, men weet het !

Probleem is dat justitie er niet in slaagt om deze ouders een goed kader, (hulp) aan te bieden met gevolg dat ouders in veel te veel situaties als kat en hond tegen elkaar worden opgezet zodat de advocaten pleiten "mijn client is de beste ouder". Dat is alles behalve het belang van het kind voorop stellen. Veel geld vloeit weg van het kind, frustratie allom en de ouder die de boel frustreerd wordt meer dan eens gehonoreerd. Weg met die praktijken !!!!

Men weet zulke zaken wel, maar advocaten verdienen in dit soort zaken daar dik hun brood mee. De tradities in het gerechtelijk apparaat zijn diep geworteld en men slaagt er niet in zich als dienstverlening op te stellen. De magistratuur wil boven op de bevolking gaan staan, en die machtspositie willen ze niet afstaan. Jammer, want het is wel degelijk een gepros, gesmos gesukkel en getaffel omdat in hun beleid geen sturing zit. De eilanden van justitie zijn blijkbaar niet in staat om goed samen te werken, vb. de burgerrechter en de strafrechter. Hier zijn kinderen het slachtoffer, en nogmaals onderschat die gevolgen niet!!

Een kind slaan dat het blauwe plekken heeft hoort niet en men dient de situatie aan te pakken. Maar is het niet erger dat je kind... vroeger stopt met school, verhoogt risico verslaaft te worden, misdrijven gaat plegen, etc.

Vandaag was er wat aandacht op radio 1 in Nederland over scheidingsproblematiek en kinderen. Je kan het intervieuw beluisteren (+/- 7min)

http://www.f4j.be/audio/090302_Radio1NL ... iding_.mp3

Waarom er nog geen procureur des Konings veroordeeld is omdat hij/zij zoveel zaken laten aanmodderen is mij een raadsel. Maar laat 1 ding duidelijk zijn. Magistraten zijn in dit domein van het recht machtmisbruikers die hun eigen gelijk laten primeren. Dit is schandelijk!!! Zie ook de toppic "Debateer mee"
http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=11084

Toch mogen we niet uit het oog verliezen dat vaders er ook wat van kunnen als ze in een soortgelijke "gunstige" positie terrecht zijn gekomen waarbij ze de kinderen als hun eigendom aanzien en de boel frustreren.

RR

Zoe
Berichten: 19

#7 , 03 mar 2009 16:48

Het is onvoorstelbaar dat 'moeders' nog steeds zomaar met alles wegkomen.
Wraakroepend dat je als man van vanalles en nog wat beticht kan worden zonder meer, wetende dat je kind de speelbal van je ex haar frustraties is .....
schrijf de procureur des Konings eens een brief

Het hoort niet dat de pdk de situatie maar laat verrotten

Google ook eens over ouderverstoting

Mogelijks is het herkenbaar voor je
ouderderverstoting is een ernstige vorm van kindermishandeling, maar helaas moet je niet op hulp en ondersteuning van onze procureurs des Konings rekenen.

Men is bezig ouderverstoting als ziekte te laten erkennen zodat artsen de ziekte kunnen diagnostieren, nl Parental alienation disorder

Ook al is de ziekte nog niet opgenomen in de geneeskunde, het blijft wel kindermishandeling en het is de taak van de procureur des Konings om hulp en ondersteuning te bieden om die kindermishandeling te stoppen.


De brief kan vb. een open brief zijn en deze hier publiceren, dan kunnen we meevolgen. Die procureur des Konings zal het vroeg of laat deze materie ernstig moeten gaan nemen mede gelet het duidelijk is hoe groot en groeiend de groep vaderloze minderjarigen zijn en misdrijf omschreven feiten plegen.


RR
Als je deze brief zou sturen, moet je je advocaat hierover op de hoogte brengen?
mijn vriend zit nu al 3 maanden zijn zoontje niet omdat de moeder hem niet wil meegeven. of ze doet niet open, of zegt gewoon dat hij ziek is en dat doktersattest al is opgestuurd. naargenoeg komt er achteraf gewoon nooit een doktersattest. al veel klachten ingedient maar er komt dan een ondervraging voor haar en daarin zegt ze dat ze vanaf heden zich aan het omgangsrecht en het vonnis zal houden... NIET DUS!
Haalt zo'n brief aan de PDK echt iets uit?

Zoe
Berichten: 19

#8 , 03 mar 2009 16:48

Het is onvoorstelbaar dat 'moeders' nog steeds zomaar met alles wegkomen.
Wraakroepend dat je als man van vanalles en nog wat beticht kan worden zonder meer, wetende dat je kind de speelbal van je ex haar frustraties is .....
schrijf de procureur des Konings eens een brief

Het hoort niet dat de pdk de situatie maar laat verrotten

Google ook eens over ouderverstoting

Mogelijks is het herkenbaar voor je
ouderderverstoting is een ernstige vorm van kindermishandeling, maar helaas moet je niet op hulp en ondersteuning van onze procureurs des Konings rekenen.

Men is bezig ouderverstoting als ziekte te laten erkennen zodat artsen de ziekte kunnen diagnostieren, nl Parental alienation disorder

Ook al is de ziekte nog niet opgenomen in de geneeskunde, het blijft wel kindermishandeling en het is de taak van de procureur des Konings om hulp en ondersteuning te bieden om die kindermishandeling te stoppen.


De brief kan vb. een open brief zijn en deze hier publiceren, dan kunnen we meevolgen. Die procureur des Konings zal het vroeg of laat deze materie ernstig moeten gaan nemen mede gelet het duidelijk is hoe groot en groeiend de groep vaderloze minderjarigen zijn en misdrijf omschreven feiten plegen.


RR
Als je deze brief zou sturen, moet je je advocaat hierover op de hoogte brengen?
mijn vriend zit nu al 3 maanden zijn zoontje niet omdat de moeder hem niet wil meegeven. of ze doet niet open, of zegt gewoon dat hij ziek is en dat doktersattest al is opgestuurd. naargenoeg komt er achteraf gewoon nooit een doktersattest. al veel klachten ingedient maar er komt dan een ondervraging voor haar en daarin zegt ze dat ze vanaf heden zich aan het omgangsrecht en het vonnis zal houden... NIET DUS!
Haalt zo'n brief aan de PDK echt iets uit?

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#9 , 03 mar 2009 19:56

zo een brief haalt niets uit, maar:

1) je doet je plicht als ouder
2) Veel kost zo een brief niet

3) Als niemand het doet veranderd er ook niets, maw als je je eigen kleinkind van je zoon wil zien moet je daar nu wel moeite voor doen !!! (lees als er genoeg mensen die brief naar de pdk sturen dan veranderd hun mentaliteit in deze wel)


Waar zit o.a. een probleem? Een advocaat is medewerker van het gerecht en houd magistraten liever te vriend. Op die manier onstaat automatisch een soort van wat ik "schrikbeleid" noem van overheidswege. Niet veel avocaten halen het in hun hoofd om vb. klacht met burgerlijke partij te doen mede lastens de procreur des Konings en/of de rechter

Je advocaat zou ik wel op de hoogte houden, je vormt immers een team, maar verlies niet uit het oog dat vaak veel geld naar je advocaat vloeit, veel geld waar vaak weinig of niets tegenoverstaat. Telkens 1 probleem is opgelost duikt er een ander probleem op. Nog dit: Het recht op gezinsleven is een mensenrecht, zowel van het kind als van de ouder.

Mijn overtuging is als er voldoende mensen signalen geven dat er dient opgetreden te worden bij kindermishandeling dat men eerder gaat optreden, onafhangkelijk van het geslacht. Dat laatste is een probleem.

Justitie discrimineert vaders, als je er naar kijkt zie je het.

RR

pdc
Berichten: 68

#10 , 03 mar 2009 22:27

en waar kan je het adres vinden van de PDK, mijn zaak is aanhangig in de jeugdrechtbank van Tongeren

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#11 , 04 mar 2009 08:02

Procureur des Konings de heer Ivo Delbrouck
Piepelpoel 12
3700 Tongeren


RR

Frank1
Topic Starter
Berichten: 12

#12 , 04 mar 2009 10:27

Procureur des Konings de heer Ivo Delbrouck
Piepelpoel 12
3700 Tongeren


RR
Is deze magistraat ook bevoegd voor Hasselt ?
Ik bedoel maar, dat is de plaats waar de zaak is voorgekomen.
Dan weet ik precies aan wie dit schrijven gericht moet worden.

En idd, zoals hierboven terecht beschreven, wij als vaders staan in de kou en jammer genoeg niet alleen dat.
Onze kinderen zijn in die gevallen (niet alle moeders zijn zo) het slachtoffer in de hele situatie, hoe je die ook bekijkt.

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#13 , 04 mar 2009 12:14

Hasselt

Procureur des Konings de heer Marc Rubens
Thonissenlaan 75
3500 Hasselt


RR

mammieke
Berichten: 36
Locatie: antwerpen

#14 , 04 mar 2009 15:41

ik ben een gescheiden moeder van 3 kinderen.Ik zou nooit toestaan dat men kinderen hun vader niet mogen zien,of ook maar iets in die richting ondernemen.Een kind heeft recht op zowel de moeder als op de vader.Een kind is steeds heel loyaal naar zen ouders toe en als door 1 van de ouders de andere ouder word afgebroken,wat denk je dat dit teweegbrengt bij een kind.
Het moet toch onze bedoeling zijn om kinderen op te voeden tot evenwichtige personen waarin respect zeker in voorkomt.

ik vind volgende site zekers de moeite waard.
http://www.ouderverstoting.nl/

pdc
Berichten: 68

#15 , 04 mar 2009 19:31

hadden alle moeders en uiteraard ook vaders deze ingesteldheid dan zou het veel beter zijn voor de kinderen, proficiat :wink:

Terug naar “Echtscheiding”