Voorbeeld/model document EOT?

MTASN
Topic Starter
Berichten: 21
Locatie: O-Vl

Voorbeeld/model document EOT?

#1 , 23 okt 2008 09:25

Hallo allemaal,

Weet iemand soms ergens een "standaard" of voorbeeld EOT overeenkomst beschikbaar op internet waar de belangrijkste rubrieken en aandachtspunten netjes bij elkaar terug te vinden zijn?
Het zou handig zijn om toch minstens zelf al een eerste aanzet te kunnen doen naar het wat en hoe van een onderlinge regeling...


alvast hartelijk dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#2 , 23 okt 2008 15:01

Ik heb je een pb gestuurd. :wink:

mama-en-kind
Berichten: 5

#3 , 20 nov 2008 10:06

Ook hier dezelfde vraag.

Reclame


jandoe
Berichten: 2

#5 , 15 mar 2010 13:58

Ook hier dezelfde vraag.

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#6 , 15 mar 2010 14:57

Bekijk je inbox. :wink:

juliet
Berichten: 1

#7 , 01 apr 2010 09:25

hier eigenlijk dezelfde vraag :oops:

alvast bedankt!

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#8 , 01 apr 2010 16:25

hier eigenlijk dezelfde vraag :oops:

alvast bedankt!
En eigenlijk hetzelfde antwoord, zie pb-box. :wink:

backalone
Berichten: 9

#9 , 17 apr 2010 22:12

Hier dezelfde vraag.
Alvast bedankt.

Joeri_J
Berichten: 650

#10 , 19 apr 2010 09:29

En als je dan toch nog eentje doorstuurt mag je dit mij ook doorgeven,
nieuwsgierig wat er zo allemaal instaat :)
alvast bedankt.

kimpeltje
Berichten: 5

#11 , 22 apr 2010 18:41

ik heb ook zoiets nodig. wij waren wel niet getrouwd maar gewoon een koppel maar ben zwanger van zijn kindje en we gaan onderling dingen afspreken daarvan van onderhoudsgeld enz

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#12 , 23 apr 2010 00:17

@kimpeltje
Het doet me deugt dat je een houding aanneemt die kan omschreven worden als "samen verder bij zorg en opvoeding van ons kind"

De weg die voor jullie ligt is een weg vol met verborgen valkuilen, wolfsijzers en schietgeweren.

Het belangrijkste voor jullie kind is dat jullie beide die houding blijven behouden. De kans dat die houding zo lang als nodig (minstens de komende 18 jaar) behouden blijft is m.i. het grootst als jullie beide naar een bemiddelaar in familiale zaken stapt. Dit kost geld, maar is erg goedkoop in vergelijking met al het andere, dus ook om er zelf proberen uit te raken.

Een bemiddelaar in familiale zaken kan je zoeken o.a. via het internet.

Die bemiddelaars in familiale zaken hebben dergelijke modellen, waar je naar vraagt maar nog veel belangrijker is dat ze allemaal, zonder uitzondering maatwerk leveren. Zelfs al beslis je om het eerst zelf te proberen, dan nog is m.i. de moeite om te kijken (vb. via het internet) wat hun aanbod en werkwijzen zoal is.

RR

MadMax
Berichten: 78

#13 , 23 apr 2010 20:01

Indien iemand zo vriendelijk zou willen zijn om me ook een template/voorbeeld toe te sturen van een EOT, dan zou ik deze zeer dankbaar zijn.

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#14 , 23 apr 2010 21:06

Wat is er eigenlijk op tegen om het op het web te plaatsen?
Ben ook wel geiintresseerd wat/welk model dit is. Misschien kunnen we er nog van leren.


RR

eylis
Berichten: 8837

#15 , 26 apr 2010 09:31

Mijn ex en ik hebben gewoon een voorbeeldexemplaar EOT van het web gehaald (uit Quebec!) : die bleek van wetgeving nogal gelijk te lopen met de Belgische. Samen ingevuld, (De griffier heeft ons bij het iinschrijven op de rol wel op 2 details gewezen die we moesten aanvullen) .attesten verzameld, ingediend: 2 maal verschenen voor de rechter en gescheiden op 3 maanden tijd.
Zonder "bemiddelaar" advocaat of andere tijd/geldrovende toestanden.
Googel het maar eens na: je vindt er overal, alleen moet je ze wel vertalen en een beetje aanpassen.
We hebben er ook een zin in gezet dat mbt verblijfsregeling/alimentatie beide ouders samen overleggen als veranderende levensomstandigheden wijzigingen vergen.
En dat werkt wel, daarom is het ook een EOT... :) Maar dus vermoedelijk enkel mogelijk als de verstandhouding goed is.
Daarom is mijn raad aan mensen die willen scheiden altijd: werk eerst samen je relationele wrok weg (mentale schoonmaak :)
en begin dan pas aan de juridische scheiding.
als je die dignen tegelijk doet, duurt de scheiding 4 keer zo lang
of ze lost zelfs nooit op...

Terug naar “Echtscheiding”